28 maart 2024, 20:56:16

Deze maand in het blad Hart voor Dieren

Gestart door Speedy, 6 maart 2004, 17:43:39

« vorige - volgende »

Speedy

6 maart 2004, 17:43:39 Last Edit: 8 maart 2004, 23:56:48 by Speedy
Vandaag heb ik het blad Hart voor dieren aangeschaft, omdat ik een klein foto'tje zag op de voorkant van een valkparkietje.
Het is best wel een leuk verhaaltje, over hoe je je valkparkiet een beetje kan vermaken.
Wie het hier gemist heeft, jammer...ik wil geen problemen veroorzaken, dus heb het weggehaald.

Succes,
   Trudie


Raikiri

6 maart 2004, 22:04:56 #1 Last Edit: 6 maart 2004, 22:11:42 by Valkparkietlover
och leuk!

ik ga het maar eens proberen........ lekker jammeren bij mijn vader. Maar ik heb al een ander blad dus denk niet dat ik het krijg..... anders vlieg ik de bieb in. trouwens... ik kan de tekst wel lezen....... thanks!

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Valerie

Bedankt!

Mijn parkieten hebben nog nooit karton gekregen maar als ze zich daarmee kunnen vermaken, wil ik gerust de rolletjes sparen van het wcpapier enzo.  Anders gooien we die inderdaad direct in de papierdoos.

Zal direct es iets in elkaar gaan knutselen.

In ieder geval, hartelijk bedankt voor de tip!

Groetjes,

Valerie, Kuifje en Tintin

Paul

Hoi Trudie,

Een heel leuk stukje wat je hebt geplaatst :-)
Ik weet alleen niet of het slim is in verband met auteursrechten maar ik heb het stukje in elk geval kunnen lezen :-)
Bedankt voor de leuke tips.

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Paul,

Ik heb de bronvermelding er toch bij gezet?
Dat het uit Hart vor dieren komt...dan mag het toch wel?
Ik promoot nu alleen maar het blad hoor ;) ;D misschien gaan er nu juist meer mensen het blad kopen, omdat er leuke plaatjes instaat van een valkparkietje. :D
Als het problemen mocht geven, dan zal Angelique of Peter het wel weg halen hoor.
En als iemand het dan per mail zou willen ontvangen van mij, ook prima.
Dan is het nog beter te lezen.

Groetjes,
   Trudie

Joyce28

wat leuk zeg,ik legde ook wel eens een wc rolletje in de kooi,die gelijk goedgekeurd was door Biko,maar was bang dat ze dat ging doorslikken.
Dus heb al in geen 2 jaar meer een wc rolletje gegeven

wat leuk artikel zeg,thnx!!

Rene

Hoi Trudie,

CitaatHoi Paul,

Ik heb de bronvermelding er toch bij gezet?
Dat het uit Hart vor dieren komt...dan mag het toch wel?
Ik promoot nu alleen maar het blad hoor ;)

Het is leuk dat je dit plaatst en met de valkparkiet liefhebbers wilt delen, maar je hebt het copyright van de uitgever wel aardig overtreden (met zevenmijlslaarzen zou ik zeggen :D) Hoeveel valkparkiet.com lezers zullen het blad nu nog kopen? alle relevante stukjes staan al op het forum! :o

Als de speurneuzen van Stichting BREIN hier achterkomen, zullen ze je snel met een bezoekje en navordering wegens gemiste inkomsten vereren ;D ;D

Groetjes,

-- Rene


 

Raikiri

Hehehe,

Het is wel eff leuk dat je het heb geplaatst... Ik had eerst al die wc-rolletjes naar school weggewerkt maar toen ontdekte ik dat het een goed speeltje was voor een valkje  maar toen ik ergens had gelezen dat het karton met water zou gaan opzwellen een valkje dood zou kunnen gaan, heb ik het niet meer gegeven.. Maar nu krijgt hij weer zat wc-rol. Chrissy vind het echt lachu. En ja... je hebt wel de bron er bij vermeldt. Ik mag het in ieder geval niet kopen... ik heb al een ander blad en goedkoop is dat niet :'(

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Rene

Hoi Trudie,
CitaatVandaag heb ik het blad Hart voor dieren aangeschaft, omdat ik een klein foto'tje zag op de voorkant van een valkparkietje.
Het is best wel een leuk verhaaltje, over hoe je je valkparkiet een beetje kan vermaken.
Wie het hier gemist heeft, jammer...ik wil geen problemen veroorzaken, dus heb het weggehaald.
Ik begrijp best dat je het in je enthousiasme wilde delen met mede valkparkiet liefhebbers, maar de teksten op het forum plaatsen ging ietsje te ver. Het is goed dat je het weggehaald hebt 8)  voordat iemand echt ging klagen over misbruik door valkparkiet.com.

Hart voor Dieren heeft zelf ook een website, http://www.hartvoordieren.nl , daar staat het volgende plaatje:

wat nog een beetje een idee geeft waar het overgaat. "Hou de snavels in vorm" is de titel van het artikel. (Dit plaatje wordt direct van hun website ingeladen, is niet gekopieerd naar valkparkiet.com en dus ook geen schending van auteursrecht.)

Oh, en toch bedankt voor de tip, ik zal van de week eens kijken in de tijdschriftenwinkel; misschien koop ik het blad ook :)

Groetjes,

-- Rene.

Speedy

Hoi Rene,

mag jij daar wel een plaatje pikken dan?  :D :D :D :D

Groetjes,
   Trudie

Rene

Hoi Trudie,
CitaatHoi Rene,

mag jij daar wel een plaatje pikken dan?  :D :D :D :D

Groetjes,
   Trudie
Ik pik niets >:(  ;D  Ik heb niks gekopieerd, ik plaats alleen maar een  [ img ]  tag met een link naar hun website :D  het www hangt aan elkaar van dit soort kruisbestuivingen, dus daar kan niets op tegen zijn :D ;D (tenzij iemand natuurlijk doet voorkomen alsof het van hem is).

Groetjes,

-- Rene

Dark_Fox

9 maart 2004, 22:17:00 #11 Last Edit: 9 maart 2004, 22:17:21 by Dark_Fox
door dat plaatje direct van hun site te halen krijg je nu dus het probleem dat wij het plaatje niet meer zien omdat zij het van de site gehaald hebben  ::)

Groetjes,
Bart

Paul

Hoi Bart,

Het plaatje van hun site werkt nog steeds hoor maar het zal er wel na een maan of zo vanaf gaan maar dan is deze topic al niet relevant meer.

Groetjes, Paul

Paul

27 maart 2004, 20:28:46 #13 Last Edit: 27 maart 2004, 20:29:34 by Paul
hoi allemaal,

Ik wilde even waarschuwen voor de lege toiletrolletjes.
Zorg dat je geen hele rollen er in legt maar snijd er schijfjes van die korter zijn dan 5 cm.
We hebben hier nu 2 keer een toiletrol door de kooi zien lopen op zicht een lollig gezicht maar voor de valkjes minder.
Ze steken hun kop in de rol en krijgen hun kopje er niet zelf meer uit :-(
met een smaller rolletje kunnen ze dat ook doen maar dan kunnen ze nog eten en rondkijken dan zijn ze minder in paniek.
Ik heb het nu in twee kooien gehad met verschillende valkjes.
Dus let wel goed op als je die rolletjes geeft.
Ik vraag me af of Hart voor dieren niet marteling voor dieren moet gaan heetten met deze tips :-(

Groetjes, Paul

Speedy

 :D :D :D :D oh wat grappig, ok ok beetje grappig...had er een foto van gemaakt.hihi ja je hebt wel gelijk, als je er niet bij zal zijn en het arme beestje zit zo de hele dag met een toiletrol op zijn kop, dan kan ie er wel gek van worden ja.

Bedankt voor de tip.

Groetjes,
    Trudie