28 maart 2024, 12:00:33

Leren Praten

Gestart door Murphy, 7 december 2002, 00:10:09

« vorige - volgende »

Murphy

Hallo,
Ik had weer eens een vraag... ???
Wie weet of een Valkparkiet van een 1 jaar nog tam te maken is en kan je hem nog leren praten als het om een man gaat? :-/
Bedankt voor jullie hulp!! :-*
Milena & Murphy

V_Valkie

Als de valk je vertrouwd kan ie nog tam worden maar daar heb je veel geduld voor nodig.gewoon zijn vertrouwen winnen d.m.v lekkere hapjes uit je hand laten eten en veel tegen de valk praten.


___________________________________________________

Valkie

Peter

Hoi Murphy,

Het zal heel veel moeite kosten en erg veel geduld zoals V_Valkie al aangaf. Houdt wel rekening ermee dat er ook een grote kans is dat het niet zal lukken. Veel suuces!


Groetjes,
Peter

Diana

7 december 2002, 13:17:42 #3 Last Edit: 7 december 2002, 13:18:56 by Diana
Heyz,Je kan een oudere valk wel tam krijgen, als je er maar de tijd (veel tijd) voor neemt, maar leren praten als hij al een jaar is geweest is echt heel moeilijk, dat kan je het beste met een jonge vogel doen. Maar je kan het natuurlijk ALTIJD proberen

Groetjusss
Diana & Coco[/glow]

Murphy

7 december 2002, 14:51:01 #4 Last Edit: 7 december 2002, 15:50:31 by admin
Enne als je al een Valk heb die heel tam is komt ie dan wel sneller bij je..?
Of vertrouwd ie het dan nog niet!!?
En/of Grasparkietjes die tam zijn.

Peter

Hoi,

Als je inderdaad ook al een valkparkiet hebt die al tam is dan vertrouwd de nog niet tamme valkparkiet de mens eerder. De niet tamme ziet het gedrag van de tamme waardoor de niet tamme valkparkiet eerder bij je zal komen.

Hoe het met grasparkietjes zit weet ik niet we hebben namelijk geen grasparkieten of ervaring met grasparkieten.

Groetjes,
Peter

Mandy

Hallo,
Ik heb met valk- en grasparkieten ervaren dat de niet tamme de tamme imiteert en zo dus ook makkelijker aan je zal wennen en je ook snel gezelschap zal gaan houden. Wel blijven ze vooral in het begin toch een beetje achterdochtig, ze "kijken de kat uit de boom". Dus benader ze dan zo rustig mogelijk en lok ze met wat lekkers, de tamme parkiet zal snel toehappen waarna de (nog) niet tamme snel zal volgen.
Een gras-en valkparkiet die heel tam is beschouwt je als je maatje en zal dus niets liever willen dan in je buurt zijn!
Ik heb een grasparkiet (man) gehad die ik als jonge vogel heb leren praten en een collega die bij mij een jonge valk(man) heeft gehaald die leerde praten. Als ze al een jaar oud zijn zal het inderdaad moeilijk zijn en misschien na veel moeite lukken. Poppen praten over het algemeen niet.
Succes!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Murphy

Hey Allemaal,
Ik wilde effe melden dat ik toch overstag ben gegaan om het Valkje van 1 jaar erbij te nemen :P.
HEt gaaat best goed met het tam krijgen..
Hij heeft vandaag voor het eerst een zonnepit uit mn hand gegeten;het kwam omdat ik Murphy altijd iets uit de hand laat eten en zo zag hij dat zij het deed en vertrouwde het ietsje en probeerde het ook ;).
Ik ben zo blij dat ie me toch in vertouwen gaat nemen en dus is de stelling niet waar dat oudere valken niet tam te maken zijn.
In ieder geval als je al een taMME
.

MURPHY

In iedergeval als je al een tamme Valk heb.
Hij is nog wel heel angstig om zelf uit de kooi te komen. :-/
Citaat
Groetjes Milena Murphy & Nemo