28 maart 2024, 09:54:56

voeding

Gestart door Franka Breteler, 6 december 2002, 16:43:45

« vorige - volgende »

Franka Breteler

Onze valk wil alleen mensen-eten!

Ze eet wel gierst en haar gewone zaadmengsel maar geen/nauwelijks vers fruit of groente (alleen als wij het ook eten) ze wil eigenlijk alles eten wat wij ook eten.
Met name brood is ze gek op.
Soms moet ze na het eten dan ook overgeven. Komt dat omdat ze wat verkeerd gegeten heeft of omdat ze dan te gulzig is?

Peter

Hoi Franka,

Dat je valkparkiet geen fruit is niet bijzonder heel veel valkparkieten willen geen fruit eten :( Bij ons thuis willen de valkparkietjes ook altijd eten wat wij eten, een soort jaloers gedrag ofzo maar ze weten ook wat wij eten is lekker :) Ze zijn ook gek op broo, dus veel dingen komen overeen.

Weet je ook wanneer ze overgeeft wat ze gegeten heeft? Het voer blijft namelijk in de krop zitten. Wat ze uitspuugd in dan vaak ook nog niet verteerd.

Groetjes,
Peter

Mandy

Hallo Franka,

Bij ons werd het zelfs zo erg dat ze eten uit onze mond wilde halen en als je niet op tijd een spaghettisliertje naar binnen had gewerkt waren ze je al voor. Het werd ook wat minder toen ze in je bord gingen landen en met saus aan hun pootjes over je mooie witte blouse gingen lopen :D.
We hebben ze toen voortaan terug in hun kooi gezet tot we klaar waren met eten. Ik gaf ze dan wel vaak vantevoren of nadien iets in de vorm van een stukje aardappen, spaghetti, rijst of brood. Wel opletten dat hier geen saus/kruiden op zitten, dat is niet zo best voor ze. :-X
Weet je zeker dat het braken was, want soms zie je eten vanuit de krop terug komen wat ze in de natuur aan hun partner/jong zouden geven, voeren dus, en dus bedoeld voor jou om samen te delen... :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Timmety

Bij ons ok, als ik chips hebt wil hij dat hebben, alles wat ik heb willen de 2 valken ok hebben.
Anders dan worden ze boos.

Tim