25 april 2024, 00:30:26

eten en grit

Gestart door diederick, 26 februari 2004, 00:29:41

« vorige - volgende »

diederick

hoi allemaal, :D ;D ;)
mijn valkje eet maar een paar soorten zaad en als dat op is begint hij te krijsen en dat gaat de hele dag door tot hij nieuw voer krijg wat moet ik doen??? :'(

ik heb hem onlangs een keer een week niks meer gegeven omdat hij de helft nog niet op had maar hij pakte het niet >:(

ik doe grit door z`n voer is dat goed of moet ik dat apart doen

gr diederick  ;)

Paul

Hoi Diederick,

Ten eerste zou ik het grit vermengd met wat maagkiezel appart in een bakje geven.
Ze eten dat niet aldoor en pakken naar behoefte.
En het zaad is normaal een uitgekiend mengsel dus het is wel de bedoeling dat ze alle zaadsoorten eten.
Je kan een keer ander voer proberen misschien vind ie dat lekkerder.
Ik gebruik nu zelf versele-laga premium met toevoeging van vam korrels.
Daar zitten nog vitamines, aminozuren en mineralen extra in.
Mischien krijgt je valkje dan nog wat extra stoffen die hij nu mist omdat hij niet alle zaadjes eet.
Probeer ook eens een bladje sla en wat appel dat is ook gezond voor ze alleen de sla hoogstens 1 keer per week.

Groetjes, Paul

Groetjes, Paul

diederick

hoi paul,

het probleem is hij wil maar een soort voer en eet geen sla of appel
wat ik hem ook voorschuif hij eet alleen zaden en chips :D maar das ni goed voor hem

gr diederick

Raikiri

Hoi diederik.

Mijn valkje is ook een beetje kieskeurig maar als ik het hem voor hou eet hij het wel op. chips is zoals je zegt niet bepaalt gezond maar af en toe een stukje kan vast geen kwaad.

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Diederick,

Wat voor merk voer geef je je je valkje dan?
Er zijn echt heel veel merken en hij zal vast ook wel een ander merk eten waar misschien extra dingen door zitten.
Heb je wel eens fruttie coctail geprobeerd naast het gewone voer?
Dat is gedroogd fruit met vruchtjes bij mij zijn ze ook nogal kieskeurig maar ze eten er toch wel van.

Groetjes, Paul

diederick

hoi paul

ik heb nu een ander voer gegeven waar ook vruchten in zitten
eerst gaf ik xtra vital maar de dierenzaken in de buurt verkopen het niet meer ik weet niet waarom mar ik vond het goed voer

gr diederick