7 mei 2025, 16:51:26

nestkastjes

Gestart door nico lenaerts, 5 maart 2004, 23:13:43

« vorige - volgende »

nico lenaerts

Hoi ik ben van plan om deze zomer te kweken met mijn valkjes .Maar ik zit met een paar vraagjes :-/moeten de nestkastjes evenhoog hangen of maakt dat niet uit? en van waneer mag ik ze hangen? ik heb 3 koppels: 2 bonte ,1lutino en 3 geparelde. Al vast bedankt ;)

Stijn dc

hello

best is om de kastjes even hoog te hangen om geruzie te vermijden. Ik weet niet of er in de praktijk echt geruzied word, want daar heb ikzelf geen ervaring mee hoor. Je leert altijd het best uit je eigen ervaring zeg ik altijd maar.

overigens? zijn je valkjes nog te jong omdat je pas van de zomer wilt beginnen. begin april kan je best de blokken al ophangen hoor. Maar je valkjes moeten minsten 1 jaar oud zijn.

SDC:D

nico lenaerts

he bedankt voor de tip :D want ik zou zeker geen ruzie tussen mijn valkjes willen en inverband met de leeftijd van mijn valkjes al mijn valkjes zijn oud genoeg behalve 2 ze worden pas begin julli 1 jaar is het goed dat ik ze dan voorlopig even apart zet tot in julli dan kan ik ze er tegen de tijd er trug bij zetten?

Stijn dc

hello

dat is inderdaad de beste oplossing, want ze zijn nog iets te jong dan. ANders zou het wel eens slecht kunnen aflopen.

SDc:D