28 maart 2024, 19:30:18

Zittouwen

Gestart door Kolkkie, 4 maart 2004, 14:55:01

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik vroeg mij of jullie de zittouwen ook schoonmaken en hoe jullie het doen.

Zelf ben ik er erg huiverig voor om die dingen schoon te maken met water, ik weet niet wat voor een materiaal aan de binnenkant zit (als het metaal ofzo is gaat dat lijkt mij roesten).

Meestal borstel ik ze af als ze erg veel er op gepoept hebben, al gebeurd dat gelukkig erg weinig.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Suzanne

Hoi Mariska,

Ik maak ze gewoon schoon onder water. Ik heb er zelfs eentje in de buitenvlucht hangen, en daar zitten idd wat roeststrepen in, maar heb niet het idee dat dat kwaad kan. Of wel?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Mariska,

Ik heb van die witte en dat is alleem maar touw volgens mij die leg ik wel eens in het water.
Ik heb nu van die gekleurde daar weet ik het nog niet van.
Dat hele lange touw wat ik heb daar zit een heel dik stuk ijzerdraad in heb ik gezien.
Net als de zitstokken leg ik sommige dingen in de vaatwasser zoals speeltjes die worden dan echt bacterievrij door de hoge temperatuur.
Dan is het een vogelwasje met alleen vogelspullen erin.

Groetjes, Paul

Sanna

Hoi Mariska,

Als ze erg vies zijn neem ik altijd een schone afwasborstel, hou die onder een goed hete kraan en dan borstel ik daarmee het touw af. Dan wordt het niet echt heel nat, maar je kunt wel de poepjes beter eraf krijgen.

Groetjes, Sanna

pietie

Bij mij word het touw niet zo vies want ik heb het helemaal bovenaan hangen dus er kunnen geen poepjes op vallen.
Maar ik doe het ook gewoon met water en met een borsteltje schoonmaken.
Groetjes claudia

Peewee! :D

Andrea

14 maart 2004, 01:54:28 #5 Last Edit: 14 maart 2004, 01:57:23 by Andrea
Hoi Mariska,

Ik heb zelf 2  kleine zitstokken met van dat gekleurde touw, volgens mij zit hiet geen verstevigende ijzerdraad in, en een kleine witte touwen zitstok met metalen vliegpennen en een grote schommelring. In de laatste zit wel een metalen ring ter versteviging, maar als deze vies is maak ik hem gewoon schoon met een vochtig doekje.

Ik heb de zitstokken van touw het hoogst in de kooi gehangen dan wordt ie ook minder vol gepoept, dan als ie onder en andere zitstok/schommel/klimtouw etc. hangt. ( net als hier boven al staat geschreven)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Annouschka

Hoi,

wij hebben vorige week zelf een zittouw gevlochten van Hempex (hennep).  Er lagen in de boerenbond nog wel andere touwen maar die durfde ik niet kopen omdat ik bang ben dat ze daar iets van binnenkrijgen wat niet goed is voor ze.
Ik geloof dat henneptouw geen kwaad kan????  :-/  Ik vind het best wel duur, heeft ons 15€ gekost.  Ik maak het ook schoon met een borsteltje of schuursponsje met wat water op.

Groetjes
Annouschka

Paul

19 maart 2004, 19:18:34 #7 Last Edit: 19 maart 2004, 19:19:11 by Paul
hoi  Annouschka,

Ik heb behalve een paar gewone zittouwen nog een extra lange buiten de kooi hangen in een toort spiraal en er zitten er vaak 4 tegelijk op te spelen :-)
Ik kocht die lange voor 10 euro op de beurs dat viel best mee.
Je kan even kijken op: http://www.happy-bird.nl/sisal_ropes.htm
Ik heb de srs 2 gekocht daar zit een dik stuk ijzerdraad in en die kan je in alle standen buigen.


Groetjes, Paul

carco

Dezelfde heb ik ook, je zou ze gewoon in de wasmachine kunnen wassen, maar dat weet ik niet hoor er zit toch metaal aan.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Paul

Hoi Coraline,

Die op het plaatje zou ik niet in de wasmachine doen want dat lijkt me niet goed met dat ijzerdraad erin.
Als je het touw iets opzij buigt zie je een dik stuk ijzerdraad zitten van 3 mm dik ongeveer.
Dat is om het touw in elke gewenste stand te kunnen bijgen en daarom blijft het ook zo mooi in een krul zitten.
Ik zou hem gewoon in een emmer heet water schoonspoelen en meteen goed drogen.
Of anders onder de douche met een borstel.

Groetjes, Paul