29 maart 2024, 06:09:10

valkparkiet onder de douche

Gestart door Roderick_, 24 augustus 2002, 08:36:25

« vorige - volgende »

Roderick_

Ik ben met met mijn valkparkiet onder de douche geweest, En hij vond het heerlijk. Hij begon een beetje te proesten dus haalde ik heb er weer onder vandaan maar hij wou weer terug. Is het erg als die wat water binnen krijgt??? En hoe vaak moet zo'n valkparkiet onder de douche??

Lique

Hallo Roderick,

Waarschijnlijk was het een beetje water wat binnen kwam via het neusje. Wij doen zelf de valkjes om de twee weken onder de douche of onder de kraan. Verder staat er ook nog regelmatig een badje in de kooi. Als ze onder de douche weg komen dan fohnen we ze altijd even een beetje droog. De fohn niet te dicht op je valkje houden.

Angelique

Trudie

Vanaf welke leeftijd mag ik de valkparkiet al douchen? want hij ruikt nu een beetje vies van de pap.

alvast bedankt!

Trudie

Lique

Hoi trudie,

Met een week of 6 a 7. Vergeet niet je valkje goed droog te maken als tie onder de douche weg komt. Ook niet met de volle straal op je valkje spuiten. Gewoon onder het nevelwater zodat de valk kleine druppels op zich krijgt. Wij drogen het valkje zelf door met een fohn, de fohn niet te dicht op je valk houden!

Angelique

Raymon

Als ik mijn valkje onder de douche wil doen, kan ik hem beter eerst laten wennen aan de nevelstraal van de plantenspuit toch? Ik heb hem sinds gisteren en heeft de naam Rico gekregen. Rico is 6 weken oud.

Trudie

Hoi Raymon,

Ook toevallig, ik heb hem/haar ook sinds gisteren en ook de onze is 6 weekjes jong.
Ja ik zal morgen een plantenspuit aan gaan schaffen, want die heb ik niet.
Hij stinkt nu een beetje erg en heeft harde stukjes in zijn/haar veertjes zitten, die moeten er ff uitgewassen worden.
En we gaan morgen kijken voor een grotere kooi (zal wel schrikken worden qua prijs) Want omdat we hem pas gisteren laat hebben kunnen halen, waren de winkels al dicht.
Hij/Zij vind het ook nu helemaal niet leuk in het kleine kooitje waar ie nu in zit.
Merendeels zit ie dan ook bij ons op de schouder.

Groetjes,
Trudie

Lique

Hoi,

Dat is ook een goede manier om te laten wennen! Veel succes met de douche:)

Laten jullie nog weten wat de valkjes er van vonden?

Angelique

Roderick_

Hoe kan het dan dat mijn valkparkiet wel onder de douche wil maar niet in bad???


Lique

Hoi Roderick,

Het zijn net mensjes, ze vinden sommige dingen wel fijn andere dingen niet. De ene valk wil absoluut niet in bad en de ander kan er genoeg van krijgen. Het is dus gewoon de voorkeur van de valk zelf. Niets aan te doen.

Angelique

Trudie

Tja, ik heb nog niet eens besloten om het vandaag te doen, maar Speedy nam de douche dus maar zelf.
Ik liep met hem naar de keuken om zijn etens schaaltje even af te wassen.
Voor ik er erg in had, jumpte hij van me schouder af en dook in de gootsteen.
Schrik))) gelukkig had ik nog niet de hete kraan aan. Volgende keer dus niet meer mee de keuken in.
Hij zat met zijn potjes in het water en het bakje wat vol stond met water, daar nam ie een slok uit.
Heel bewust deed ie dat, alsof ie altijd al zo dronk. Ik stond er wel van te kijken hoor.
Wel grappig dat ie in 1 dag tijd, al zo "volwassen" doet.
Heb hem meteen een beetje besprengelt met water, maar ben nog niet echt aan de grote wasbeurt gekomen, dat doe ik morgen dan wel.

Trudie

Linda_

Mijn valkje heeft ook zelf het initatief genomen om zich te wassen .Hij ging in de keuken zelf naar de kraan die ik heel stilletjes liet lopen om te drinken en toen ik hem op mijn vinger liet zitten in de gootsteen deed hij opeens zijn vleugels open en begon hem te wassen , hij genoot ervan en wij keken onze ogen uit hoor .Raar he dat dat allemaal gebeurt zomaar zonder dat je dat moet leren . Eindelijk zuiver want hij rook ook een beetje naar de pap en in zijn veertjes onder zijn snavel kreeg ik het niet goed zuiver , maar nu is hij weer netjes en als ik in de badkamer aan het opruimen ben spring hij vanzelf al in de gootsteen voor te zeggen laat de kraan maar lopen .

Diana

Mijn valkparkiet, Coco, werd ziek toen ik hem een keer uit de warme douche op de tocht zette, hij moest toen braken en niezen... Ik was wel bang dat hij het niet zou halen  :'( maar alles kwam goed!

Ook niet tamme valkparkieten douchen graag! Hannibal kon je niets mee doen en toen je 'm mee nam onder de douche kon je helemaal met hem knuffelen! Maar eenmaal eronder vandaan was er weer eens niets mee te beginnen!

Lique

[shadow=beige,left,300]

Ja, dat ken ik, K.C. is de minst tamme valk hier, hij is erg bang als je met je hand te dichtbij komt. Onder de douche geeft hij zich helemaal over, dan vindt hij het wel lekker als ik met mijn hand in zijn buurt kom, en daarna lekker onder de fohn. Alleen als hij droog is, is het weer de oude K.C. lekker afstandelijk dus!!

Groetjes @ngelique

[/shadow]  

linda

hoi,
neem wel warm water als je het met de plantenspuit doet en ook onder de kraan , want anders bibberen ze van de kou.
De laatste keer heb ik het water warmer laten lopen en onze pico deed er twee keer zo lang over om zich te wassen , het was genieten geblazen hoor.daarna droog ik hem ook met de fohn , ik heb zo een apparte kap erop voor als je krullen hebt en dan blaast die fohn niet zo hard dat hebben ze liever zo .groetjes linda

Angel

Wat leuk al die valkjes! Mijn Gizmo drinkt altijd water als hij aan het douchen is bukt dan helemaal en zet z'n veren uit zodat het water lekker overal kan komen! Jonxie en Donkey gaan graag in bad dan zet ik warm water op en dan vul ik een bak met (denk ik) 15 cm dan ze lekker doorweken en dat vinden ze heerlijk!