19 april 2024, 11:48:49

Onrustig en schreeuwen

Gestart door Enigma, 5 oktober 2014, 10:10:16

« vorige - volgende »

Enigma

5 oktober 2014, 10:10:16 Last Edit: 5 oktober 2014, 10:11:54 by Enigma
Beste mensen,

Ik heb het idee dat mijn twee valkparkieten vogels missen. Ze schreeuwen zo vel en zijn onrustig sinds de grasparkieten verhuisd zijn. Als ze vogels buiten horen of op tv dan word het geschreeuw nog erger. Het is echt om gek van te geworden. Maar, ik hou van ze en wil dit probleem graag oplossen.
Zou het helpen als ik andere vogels bij hen of naast hen zet? Ze zitten met z'n tweeën in een papegaaien kooi. Best groot, er zou wat bij kunnen eventueel.
Ik had heel graag wat advies.
Alvast bedankt en groeten!

PSVeindhoven

Als de valkparkieten en grasparkieten een behoorlijke tijd bij elkaar hebben gezeten dan lijkt het me logisch dat ze elkaar gaan roepen zodra ze uit het zicht zijn.Maar omdat de grasparkieten weg zijn (en dus niet in het zicht voor de valken) blijft het geroep aanhouden.

Hoelang geleden heb je de grasparkieten weggedaan en wanneer begon het geschreeuw van de valkjes? Als dat ongeveer gelijktijdig is gebeurd dan zal dat wel de oorzaak zijn.

Je zou inderdaad kunnen overwegen om er weer nieuwe parkietjes bij te zetten maar het is natuurlijk de vraag of er dan dezelfde klik ontstaat dan bij de vorige grasjes.