29 maart 2024, 05:48:10

valk parkiet fluit niet maar maakt kabaal

Gestart door janniekno, 4 oktober 2014, 14:31:52

« vorige - volgende »

janniekno

Wij hebben een valkparkiet van 9 jaar oud hij zit de laatste tijd erg te piepen.
Fluiten doet hij bijna niet meer wat kan dit zijn zou het aan het voer kunnen liggen, je wordt er helemaal gek van.
We leggen er maar een jas over de kooi en dan is het wat minder maar ja daar hebben we geen vogel voor.
We hebben hem van het begin af aan dit heeft hij nooiit zo erg gedaan als de laatste paar weken.
Wie weet raad.

gr jannie

PSVeindhoven

Wat een lastig probleem! Helaas kan het zo veel verschillende oorzaken hebben waardoor je valkje zo is gaan piepen.

Toen ik laatst nieuw voor had gegeven aan mijn valken waren ze ook opeens aan het piepen. Ik dacht dat ze nog voldoende zaadjes hadden, maar het bleken slechts legen hulsjes te zijn. Dus met dit nieuwe voer weet ik dat ik wat vaker per dag moet checken of er nog genoeg in zit.

Het piepen hoeft niet alleen met het eten te maken hebben. Is er misschien wat verandert in de nabije omgeving van je valkparkiet? Heb je de kooi op een andere plek gezet of misschien een nieuwe kooi voor hem gekocht? Het kan zijn dat hij daaraan moet wennen. Of misschien heeft hij ergens last van waardoor hij zo piept.

Ik hoop dat je er snel achter zult komen!

carco

Wat bedoel je met piepen?  Is het misschien een pop?
Klik op het plaatje voor onze site!