23 april 2024, 17:57:17

Zazu's pootje amputeren?

Gestart door Mandy_Zazu, 28 september 2014, 20:36:43

« vorige - volgende »

Mandy_Zazu

Na het plotseling verlies van mijn lieve Chico vorige week gaat het nu slecht met mijn meissie Zazu.
Ze liep plots mank en haar pootje werd dikker en dikker.
Gelijk naar een vogelarts gegaan die zei dat het een ontsteking was.
Verband erom en antibiotica en pijnstillers mee.
Het leek beter te gaan, maar helaas...het pootje is bijna zwart en aan de bovenkant bloed het.
Morgen weer naar de vogelarts en ik ben bang dat mijn keuzes zijn: amputeren of inslapen.

Zazu is al een ongeluksvogel omdat ze met haar pootjes vast zat aan haar vleugels in het ei. Daardoor kan ze al moeilijk vliegen met een kromme rug. Kan zij verder op één poot? Of moet ik haar nu eeuwige rust geven?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Mandy

Rianne

Helaas is er niemand die hier op voorhand een antwoord op kan geven. In het ergste geval overleeft ze de operatie al niet... Ik denk dat je die beslissing echt zelf moet nemen. Overleg het even met de vogelarts. Sterkte!

smiley

Hoi mandy

Ik heb hier een splendid popje die hier geboren is ,na een 2tal weken viel mij op dat haar pootje heel raar stond.
Ik ben met haar naar vogelarts Bastiaansen geweest en hij wist mij te vertellen dat het pootje nadat ze uit het ei is gekomen gebroken is geweest!En het is genezen in een hele verkeerde stand .
Ze kan er niet op staan bv want de poot wijst opzij en omhoog.
Ik heb met hem overleg gehad wat ik nu moest doen ,hij vertelde mij dat kromsnavels zich heel makkelijk aan passen .
En ik heb op dat moment besloten om het aan te kijken of hij gelijk had dat ze er best mee kan leven.
Ik ben nu 8 weken verder met haar en in het begin lag ze op de bodem van de kooi en kon ze niet veel !
Maar nu 8 weken later vliegt ze en kan ze op 1 poot landen zelfs op de dunste stokken en touwen .
Ik ben blij dat ik haar deze kans hebt gegeven ,want eigenlijk dacht ik ook dat ze geen leven zou hebben met 1 poot .
maar het kan dus wel ...
heel veel succes met je beslissing ,wat je ook besluit je doet het met de beste bedoeling .

Groetjes Conny



bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Hier hetzelfde met een kakariki. Door een ongeval moest haar poot geamputeerd worden. Normaal gesproken eten zij met hun pootje, deze gebruiken ze echt als handen zeg maar.
Dametje doet alles en heeft er totaal geen last van dat ze haar ene pootje mist.
Ze passen zich echt wonderwel snel aan, dit moeten ze in de natuur ook wel willen ze overleven.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mandy_Zazu

Dank jullie wel.

Pootje is geamputeerd!
Ze moet nu nog ter observatie blijven.
Hopelijk gaat het goed komen zonder verdere ontstekingen e.d.
Ze is een bikkel en het gaat vast goed komen.
Nu de vraag of ik een vriendje voor haar moet zoeken.
Of is het makkelijker/beter alleen?

Groetjes Mandy

de_vogelkamer

Fijn dat de operatie goed is gegaan!  :D
Ik zou even wachten tot ze gewend is aan haar ene pootje. Wanneer ze weer helemaal de oude is (op één poot na  :P ) Dan lijkt het me voor haar alleen maar leuk om er een vriendje bij te krijgen  :)

Groetjes Neline

smiley

Hoi

Ik zou ook nog even wachten totdat het een beetje goed genezen is .
En dan er een maatje bij zetten ,dat stimuleert haar ook om weer te willen en te doen .
Ik heb bij de splendid 1 van haar nestgenootjes gezet en die stimuleerde haar om te vliegen en te landen op 1 pootje .

hoop dat ze snel zal genezen ,geef haar maar veel knuffels en aandacht .
En ook al lijkt het de eerste dagen alsof je de verkeerde beslissing hebt genomen !! het komt goed .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

De mijne zat al samen met een ander. Echt toen ze terug kwam van de arts had ze haarzelf binnen een dag aangepast. Ik was bang dat haar mannetje haar niet meer zou accepteren, maar ook dit ging zonder problemen.
Je kan dus zeker een maatje aanschaffen voor haar hoor.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!