9 mei 2025, 16:22:33

Re: Nieuwe Lutino erbij kopen

Gestart door Suzanne, 12 maart 2004, 15:04:06

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi Vanessa,

Bij een lutino is het aan het uiterlijk niet te zien of het een man of pop is. Je kunt het alleen aan het gedrag merken. Dus als de verkoper zegt dat dit een pop is, dan zou dat idd kunnen kloppen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Inger m

Hoi,
Een lutino pop kun je wel herkennen. Over het algemeen zijn ze iets geler van kleur. Een volwassen pop heeft een lichtgeel visgraat patroon onderaan de staart en vleugels. Een geheel uitgekleurde man heeft dit niet.

Vanaf de foto is niet te zien of het een man of pop is. Het maakt nl ook nog verschil wat de leeftijd is net als bij de andere mutaties.

Als de eigenaar deze vogel als pop verkoopt, kun je altijd vragen waaraan hij dat heeft bepaald. Gedrag is nl een belangrijke indicator hiervoor.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Lique

12 maart 2004, 16:47:51 #2 Last Edit: 12 maart 2004, 16:50:52 by Angelique
Al deze valk volwassen is, lijkt mij dit wel een pop.
Als deze nog jong is, kan je het niet zien.
Ik zie bij de staart dat de buitenste veren geel zijn. Bij een man is dit niet zo.
Verder kan het licht verkeerd zijn, daardoor kan de valk licht lijken, terwijl dit in werkelijkheid helemaal niet zo hoeft te zijn.
Maar ik vind de stokken in de kooi wel apart, er zit iets op, wat er niet op hoort... :-/

Suzanne

Ow, dan zit ik verkeerd. Ik had nl. op The Parrot Pages gelezen dat het heel moeilijk is ze te onderscheiden.Dit is wat er staat....

Lutino
The Lutino is a white bird with an orange cheek patch, some yellow pigment, pink feet and red eyes. Some individuals vary with a light to heavy yellow wash over part or most of the body. Sometimes baldness occurs behind the crest.  This occured during the development of this mutation. Your ideal Lutino has no bald
spot. It is very hard to distinguish mature cocks from hens. A common combination is the Lutino Pearl Hen where you find Yellow Pearling over the wings and back.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Inger m

12 maart 2004, 18:25:24 #4 Last Edit: 12 maart 2004, 18:26:09 by Cinnamon_valk
Hoi Suzanne,
Het is inderdaad moeilijk om van een lutino het geslacht te bepalen, kwestie van oefenen (goed kijken).
Het grijze pigment dat wildkleur valken hebben is afwezig bij de lutino, het geel patroon echter niet, vandaar dat het visgraat patroon en gele stipjes op buik en onder de vleugels nog zichtbaar zijn. Dat blijft bij volwassen poppen aanwezig.

De kop van een lutino pop KAN wat lichter zijn, dit hoeft niet perse. Bij een wildkleur valk heeft de pop ook een gele kop, maar door de grijze veren erover lijkt deze veel lichter geel te zijn.

Ik heb weleens een voliere vol met alleen lutino's (stuk of 30) moeten uitvangen en seksen (tijdens stage in een vogelpark) en dat is na beetje oefening best te doen. Ze moeten echter wel geheel volwassen zijn.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

12 maart 2004, 19:51:34 #5 Last Edit: 12 maart 2004, 19:53:36 by Paul
Hoi Lique,

jij schreef:
CitaatMaar ik vind de stokken in de kooi wel apart, er zit iets op, wat er niet op hoort

Ik denk dat je je vergist hoor want er zit geen schuurpapier op maar een rubberlaagje.
Dit zijn de comfort stokjes van Ferplast die standaard bij de kooi geleverd worden.

Ik ben er zelf niet weg van en ik vervang ze altijd voor gewone stokken.
Ze zijn wel heel leuk bedacht op zicht maar aan de einden kunnen ze niet lekker zitten en ze zijn een beetje open aan de onderkant dus met schoonmaken wat minder er kan heel makkelijk ongedierte in die stokjes huizen en daar kom je niet makkelijk bij.

Groetjes, Paul

Lique

CitaatHoi Lique,

jij schreef:

Ik denk dat je je vergist hoor want er zit geen schuurpapier op maar een rubberlaagje.
Dit zijn de comfort stokjes van Ferplast die standaard bij de kooi geleverd worden.

Ik ben er zelf niet weg van en ik vervang ze altijd voor gewone stokken.
Ze zijn wel heel leuk bedacht op zicht maar aan de einden kunnen ze niet lekker zitten en ze zijn een beetje open aan de onderkant dus met schoonmaken wat minder er kan heel makkelijk ongedierte in die stokjes huizen en daar kom je niet makkelijk bij.

Groetjes, Paul
Hoi Paul,
ja ik ken de stokjes wel, maar kijk mar op de foto, het lijkt wel gebobbeld ofzo :-/
ik heb ze zelf ook gehad, maar ik vind ze totaal niet fijn, omdat je de onderkant ook niet goed schoon kan maken. Dan moet je ze eerst een half uur laten weken in kokend heet water, dat schiet allemaal niet op.
Nee, voor mij gewoon houten stokken, en touw.

groetjes Lique

Paul

Hoi Lique,

Dat geribbelde is weggevreten rubber dat doen sommige valkjes maar andere laten het soms wel heel.
Bij die van mijn broer zag het er net zo uit die heeft echt een sloper :-)
Dus ik denk niet dat het schuurpapier is want dat is meestal rondom.

Groetjes, Paul