3 mei 2025, 21:25:59

waarom doet ze zo?

Gestart door breezer, 10 maart 2004, 19:57:09

« vorige - volgende »

breezer

Hoi,

Mijn pop van nu 1 jaar oud zat net op haar stok heel raar te doen :-/
Ze zat helemaal horizontaal met haar achterste in de lucht en haar kopje wat naar beneden ze maakte rare geluidjes, mijn andere pop reageerde hierop door te pikken naar haar, die andere pop deed dat voorheen ook altijd in een bakje wat ik in de kooi had staan voor wat lekkers, ze ging hier dan in zitten en maakte ook die geluidjes en draaide in het rond met haar achterste over de rand van dat bakje heen....

Oja en twee dagen geleden ging mijn ene pop op mijn andere pop zitten, dit werd natuurlijk niet geaccepteerd, wat moet ik hiermee?

en oja mijn derde valk geslacht nog niet zeker fluit het eerste deuntje na echt lachen... :D

Groetjes Ramona

Marianne

Hoi Ramona,

Het lijkt erop alsof je popje wilt paren.
Dan gaan ze ook zo zitten, kippetje, en dan piepen ze.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

breezer

ja precies ja als een kippetje en inderdaad piepen, doen ze dat ook als er geen mannetje in de kooi zit?

Omdat ik namelijk nog niet zeker weet of Bealte een mannetje is....

Groetjes Ramona

Tara

Hoi Ramona,

ze kunnen dat best doen hoor zonder dat er een mannetje in de kooi zit. Mannetjes doen het ook vaak zelfs, maar dan anders dan popjes.

Hopelijk is Bealte een mannetje ;D

breezer

hoe doet een mannetje dan?

Tara

Hoi hoi,

een popje gaat zich vooruitbuigen en zich kippetje houden, terwijl een mannetje dan eerder ernstig met de staart heen en weer gaat bewegen en zijn kontje dus wrijven tegen bijv. een knuffeltje. Het komt ook vaak voor dat hij zich vasthoudt maar niet altijd :)

Paul

Hoi Ramona,

Bij gebrek aan een mannetje gedragen twee popjes zich ook gewoon als een koppeltje.
Ik had eerst ook een koppel dacht ik omdat ik ze als koppel kocht maar dat waren echt 2 popjes en die paarde ook gewoon.
Alleen zal een popje niet het macho gedrag van een mannetje vertonen en veel minder of geen melodietjes herhalen en praten.

Groetjes, Paul