16 april 2024, 17:45:12

Tuigje

Gestart door DeesDoos, 27 februari 2004, 03:29:07

« vorige - volgende »

andre28

Hoi allemaal, een tuigje vind ik 3 keer niks het is net een jarratel voor valkjes.
valkjes moet op zijn tijd los kunnen vliegen want het is een vogel en geen hond of een kat.
Persoonlijk vindt ik dat sommige een beetje te ver doorslaat.
Als je aan een valkje begint heb je van te voren de boel op aangepast anders had je niet aan moeten beginnen.
Zelf heb ik 2 valkjes en gelukkig mogen ze bij mij thuis iedere dag los vliegen.

Paul

Hoi Andre,

Binnen vliegen ze al los denk ik bij Chrissy maar om hem mee naar buiten te nemen in de zomer kan dan met een tuigje ook.
In amerika gaan ze veel verder dan krijgen de valkjes een soort pakje aan dat vind ik ook te ver gaan.
Maar als een valkje geen last heeft van het tuigje vind ik het verder niet eens zo gek om te proberen.
Als ze er wel last van hebben probeer ik het ook niet eens.
Je moet het natuurlijk ook alleen met hele tamme valkjes doen en het tuigje is een extra veiligheid mocht ie dan per ongeluk schrikken dat ie dan niet weg kan.
Ik denk dat als ik mijn Stan hier mee naar buiten neem dat hij gewoon bij me blijft zitten zonder tuigje.
Maar het risico om dat te proberen is veels te groot als ze schrikken en wegvliegen vinden ze de weg soms niet terug hoe graag ze ook willen.
Mijn vriendin is ook een keer per ongeluk naar bijten gelopen met een valkje op haar hoofd en die is ook erg tam en die bleef gelukkig gewoon zitten.
Wel heel voorzichtig weer naar binnen gelopen en de deur weer gesloten natuurlijk :-)
Dus echt erop tegen ben ik niet als je valkje er geen last van heeft kan ie af en toe eens mee naar buiten en dat is ook wel leuk voor ze.
Het blijft natuurlijk altijd oppassen want als er iets fout gaat kan hij altijd nog ontsnappen dat is al eerder gebeurd met een tuigje maar dat was zo'n gekocht tuigje en die zitten echt niet goed bij een valkje.

Groetjes, Paul

Raikiri

28 februari 2004, 22:48:22 #17 Last Edit: 29 februari 2004, 00:22:16 by Valkparkietlover
Hallo allemaal!

Dat er een paar zijn die het maar niks vinden kan ik me voorstellen. Bij mij thuis mag Chrissy inderdaad wel los vliegen paul. En na het dragen van een tuigje geef ik Chrissy wat lekkers zodat ie er tenminste goede herinneringen aan heeft. Paul... heb je de tekening gevonden? Chrissy kan ook nog met het tuigje aan vliegen... hoor.. Vliegen is geen probleem... ik heb vorig jaar ook een keertje zoiets geprobeerd.. ook zelfgemaakt.. En dat beviel hem wel. Ik tilde hem ook nog wel eens op, op mijn vinger. En liet hem een stukje vliegen. Hij vondt dat best wel leuk. Oh, en wat ik eerder heb gezegd.. het kan bij andere valkjes minder leuk zijn dan bij  Chrissy. En chrissy frutst wat aan zijn tuig door het glimmende achterop.

Groetjes Quynh-Nhi & Chri$$y
p.s. hij krijgt niet een ruk aan zijn nek maar eerder druk op zijn borstbeen.

Cheers, Quynh & Raikiri~

DeesDoos

hai allemaal,

Het tuigje ziet er goed uit hoor!!! ga het proberen of het lukt :)
Bij mij is tailey de hele dag los, toen ik tailey net had was tailey ook snachts los, maar tegenwoordig zet ik hem snachts in de kooi. tailey is dus lang genoeg los en wil het tuigje ook gaan gebruiken om hem mee te nemen naar buiten. ik kan de kooi wel mee naar buiten nemen maar dat is een heel gedoe en moet met minstens 2 personen van de trap af gezeuld worden, me ouders hebben daar niet altijd zin in dus vind ik het tuigje wel een goed alternatief. hij zal niet elke dag aan het tuigje zitten maar misschien 1 keer in de week ofzo.. ik wil het tuigje eerst goed binnen gaan uitproberen (ook met riempje eraan) zodat ik zeker ben dat ie goed vast zit en dat ie niet zomaar los kan. als ik het riempje gewoon vast hou en tailey wil dan vliegen dan hou ik hem gewoon even vast zodat ik kan zien of ie niet zomaar los kan, is wel even gemeen voor tailey maar vind het eigelijk wel belangrijk en als ik hem na een paar seconde los laat weet ik wel genoeg denk ik :) ga tailey niet de hele tijd pesten :) ik wil voor de zomer mn plankie klaar hebben met stokken enzo dat ik taileys riempje daar aan vast kan doen en dat tailey gewoon kan zitten bij z'n eten enzo :) en het zal best wel eens voorkomen dat ie in de knoop raakt (het riempje om een stokkie) maar dat is zo uit de knoop gehaald :)

Groetjes Desire

Raikiri

29 februari 2004, 00:06:16 #19 Last Edit: 29 februari 2004, 00:08:20 by Valkparkietlover
Is de bouw van de halsriem en de buikriem goed gelukt? Toen ik Chrissy had was hij ook los als we gingen slapen.. nu niet bepaald... Maar hij is gewend aan slapen op de kooi. :-/

Groetjes Quynh-Nhi & Chri$$y

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Chrissy,

Ik heb de tekening ook binnen ik zet hem hier ook even neer het is wel duidelijk te zien hoe het zit daarop.
Misschien kan je trouwens voor de speld een andere sluiting bedenken want mocht die open schieten is het wel gevaarlijk.
Er moet wel iets simpels zijn wat veiliger is.



Groetjes, Paul

Raikiri

29 februari 2004, 00:10:14 #21 Last Edit: 29 februari 2004, 00:13:10 by Valkparkietlover
Ja..voor de speld ga iknog wat anders zoeken(misschien de sluiting van een keycord?). Die tekening is van boven...(de staartriem moet achter zijn pootjes zitten alvast)En van onder is ie eigenlijk ook een beetje hetzelfde.

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Raikiri

hebben jullie trouwens een idee voor een beloning ofzow?

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Chrissy,

Je kan 10 euro in de kooi leggen  :D maar ik denk dat een valkje dat geen beloning vind :-)
Maar je kan met trosgierst ze vaak wel blij maken en bij de xenos kan je pijnboompitjes kopen daar schijnen ze ook gek op te zijn.
Die natuurlijk niet al te veel geven anders wordt ie misschien te dik.

Groetjes, Paul

DeesDoos

ik ben nu aan het vingerhaken.. kon geen haaknaald vinden maar is het zelfde idee ;) me vader is de naaimachine aan het na kijken en morgen ga ik een stukje stof kopen zodat ik dat erom heen kan naaien. hoe heb je stukjes wol aan de ringetjes vast gedaan? gewoon een knoopje of een speciale knoop?

Groetjes Dees

Paul

Hoi Dees,

Maak er voor mij ook meteen een als je toch bezig bent ik ben niet zo goed ik haken  ;D
Met een naaimachine lukt me nog wel het een of ander maar met de hand niet echt.

Groetjes, Paul

DeesDoos

hai paul is goed hoor, zal er 1tje maken voor je :) moet je um misschien nog wel een beetje aan passen omdat tailey nog jong is natuurlijk.. ;D
Zal hem via de post opsturen als ik hem klaar heb ;) zal nog wel even duren hoor want wil eerst even proberen met tailey ;)

Groetjes Dees

Raikiri

29 februari 2004, 00:59:19 #27 Last Edit: 6 september 2004, 23:38:34 by Valkparkietlover
ahahaha :D :D :Dje hebt wel geluk hoor Paul! Nou.. de riempjes aan de ringen vastzetten gaat best makkelijk.. Maar bij de soort knoop die ik heb gebruikt moeten de uiteinden wel langer zijn...(3 cm?) splits de uiteinden in 2en en leg die 2 uiteinden om de ring... pak die uiteinden dan vast en leg er een knoop in... ik heb voor de zekerheid een dubbele knoop gemaakt.(tussen haakjes, hoe zien die pijnboompitjes er uit? :-/)

Groetjes Quynh-nhi & Chrissy

Ze worden weer in hoor, De nieuwe generatie Valkparkiettuigjes...$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Chrissy,

Die pijnboompitjes zien er zo groot en van vorm uit als een zonnepit alleen dan zacht zonder velletje eromheen dus ze kunnen ze meteen eten.
Maar niet te veel geven het zal net zo zijn als met zonnepitten dat ze van te veel te vet worden.
Het zit in een doorzichtig plastic zakje met een geel etiket met een groene boom erop en er staat groot pijnboompitten op het zakje.
Bij Xenos heb ik ze gehaald.

Groetjes, Paul

DeesDoos

ik zal ook eens kijken als ik in nederland ben, lijkt me wel iets voor tailey :) trosgierst hangt de hele dag in de kooi en brinta pap ziet ie niet echt als een beloning geloof ik en is ook niet echt goed voor um natuurlijk.

Groetjes Dees