30 maart 2024, 05:16:52

Tuigje

Gestart door DeesDoos, 27 februari 2004, 03:29:07

« vorige - volgende »

DeesDoos

hai allemaal,

las vanavond over een tuigje heir op het forum en dat leek me wel wat. maar de 1 zegt dat ie beter gekortwiekt kan wezen en de ander zegt dat het niet veel uitmaakt. als je het tuigje goed omdoet ken ie niet zomaar los raken lijkt mij of wel? ik vind de tuigjes niet erg duur dus wil er zo in zo 1tje hebben om het te proberen (binnenshuis) maar online bestellen mag ik niet dus misschien dat iemand van het forum een tuigje over heeft? en op wilt sturen natuurlijk  ;D

Groetjes Desire

Raikiri

Hoi Desire

Ik heb gisteravond ook nog iets over dat soort tuigjes gelezen en er ook een zelf gemaakt.. nu test ik het bij mijn valkje binnen...Ik ga het tuigje wel gebruiken maar dan moet mijn valkje wel gekortwiekt zijn.... Maar als je het tuigje goed omdoet blijft het vast wel zitten maar er was iemand vorig jaar die zijn valkje verloren heeft ondanks het tuigje... Dat tuigje was eraf geschoten... Als je meer over mijn zelfgemaakte tuigje wil weten kijk dan bij nieuws>een nieuw (vogel)tuigje maken.

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

DeesDoos

Hoi valkparkiet lover,

ik heb je maar even een IM (e-mailtje via het forum) gestuurd ;)

Groetjes Dees

Raikiri

27 februari 2004, 21:29:15 #3 Last Edit: 27 februari 2004, 21:35:22 by Valkparkietlover
Hoi Desire.

Ik zal anders wel op het forum vertellen hoe je het maakt.
Morgen begin ik, hier... Dan weet iedereen tenminste hoe je het maakt.
Ik weet het niet.. misschien ga ik het wel verkopen.
Maar ligt eraan. verzendkosten enzo... Maar ik ga het pas verkopen als het goed werkt. Ik heb je mailtje gevonden.

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

En heb je mijn im al gevonden?
P.S. iedereen mag me gewoon Chrissy of Q-N noemen.

Cheers, Quynh & Raikiri~

DeesDoos

hoi chrissy,

ik zal eens kijken of me moeder nog zo'n haaknaald heeft.. dan ga ik alvast een paar stukken haken :) ik had gister een foto'tje gezien over hoe het tuigje inelkaar zat maar ken heel dat plaatje niet meer vinden :) ik wacht op je uitleg ;) alvast bedankt :)

groetjes Dees

Raikiri

Hoi alle klussers die misschien aan deze actie meedoen!

Misschien heeft Paul al foto's van het tuigje bij het forum gezet.
Nieuws> Een nieuw (vogel)tuigje maken
Maar in ieder geval heb je wol nodig en stof maar dat komt later nog wel... En je valkje natuurlijk :D En garen.
Ik ga jullie het morgen uitleggen... ik moet nu eerst de maat  opmeten.

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy


Cheers, Quynh & Raikiri~

Raikiri

27 februari 2004, 21:50:57 #6 Last Edit: 27 februari 2004, 21:55:05 by Valkparkietlover
Oeps.. iets vergeten...

Je hebt ook nog 4 rubberen/metalen  ringeTJES nodig. En een paar kleine veiligheidsspeldjes nodig

Groetjes Quynh-Nhi &  Chri$$y

Cheers, Quynh & Raikiri~

DeesDoos

hoi chrissy,

ikke ben nu met alleen wol aan het kijken hoe het in elkaar moet komen te zitten (modelletje dus ;)) ik doe het wel ongeveer op maat (arme tailey ;D) morgen ga ik ringetjes en klipjes kopen (voor die sluitingen, ik neem aan dat jij daar die veiligheidsspeldjes voor gebruikt?)
ik hoop dat het allemaal lukt :) ik heb inmiddels de tekening gevonden alleen snap ik het stukje van Kople niet.. weet jij hier het nut van en hoe dat dan komt te zitten? ik heb nu de middelste ring (op de rug dus) eraf gelaten en het touwtje Kople ook..
hier onder die foto waar dat op staat



Groetjes Dees

Raikiri

27 februari 2004, 23:13:41 #8 Last Edit: 27 februari 2004, 23:15:48 by Valkparkietlover
Hoi Deesdoos.

Ik snapte het eerst ook niet van het kopje. Maar ik had het toen eff nagemaakt  en toen snapte ik het wel
Probeer het anders eff snel na te maken en dan de touwen naar de juiste plek te verschuifen.
Heb jij anders niet een email? dan kan ik foto's naar je sturen.
En weet je zeker dat je het tuigje ga gebruiken? Ik kan helaas niets verzekeren.
p.s. kom je ook een keer op de chat?

Groetjes Q-N & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

DeesDoos

Hoi Q-N,

Natuurlijk heb ik een e-mail adres :)

Tailey17@netscape.net
ik heb eventueel ook msn (het zelfde e-mail adres) zodra ik iemand in de chat zie kom ik er ook naar toe :) als ik op dat moment op het forum ben dan ;)

Groetjes Desire

Paul

28 februari 2004, 07:51:30 #10 Last Edit: 28 februari 2004, 07:54:58 by Paul
Hoi Chrissy,

Ik zal hier even de foto's neerzetten die je stuurde dan kan iedereen het zien :-)
Test het in elk geval uitvoerig binnen om te kijken of je valkje het tuigje niet stukbijt en zo los kan komen.
ook al is ie gekortwiekt dan kan hij natuurlijk altijd onder of tegen een voorbijkomende auto vliegen.
Maar als je binnen test kan er weing fout gaan en kan je zien hoe hij erop reageert.
Hier zijn de foto's, ik heb ze even aangepast op het juiste formaat zodat ze er goed op staan.














Het ziet er in elk geval leuk uit in ben benieuwd als het klaar is hoe het werkt .

Groetjes, Paul

Raikiri

28 februari 2004, 13:56:06 #11 Last Edit: 28 februari 2004, 13:59:59 by Valkparkietlover
Hallo allemaal!

Jullie hebben dus de foto's gezien en als je goed kijkt bij Chrissy's nek zie je een goudkleurig speldje... Die heb ik gebruikt bij de sluiting. Het glimt dus op sommige foto's zal Chrissy er aan frutselen. ;) Trouwens, Mijn tuigje is niet hetzelfde als die tekening die jij op het forum heb gezet hoor.. De sluitingen zitten boven. En sommige riempjes heb ik weggedouwd. Bedankt dat je de foto's erop heb gezet trouwens... Maar ik ga je waarschijnlijk nog meer foto's sturen. bijvoorbeeld als ik buiten ben maar dat duurt nog wel eff.

Groetjes Quynh-Nhi & Chri$$y

Cheers, Quynh & Raikiri~

Raikiri

28 februari 2004, 14:18:57 #12 Last Edit: 29 februari 2004, 17:24:44 by Valkparkietlover
Maar goed... Vandaag beginnen we met de halsriem...
Ik had het tuigje in 1 dag afgewerkt en de volgende dag verdikt. Maar dat is een ander verhaal.

Haak/vlecht een stukje wol van ongeveer 4 cm.
Het andere riempje voor de hals moet even lang zijn.. dus ongeveer 5
3 cm wol en nog het slotje. We hebben nu nog 2 ringetjes nodig. En maak de riempjes eraan vast. als het goed is moet dit riempje over het kopje heen van de valk en ook goed passen. als het niet goed past (te strak) moet je een ander touwtje van wol vlechten. De sluiting van de halsriem moet boven zitten. bij zijn rug. sluit de halsriem door de sluitingen vast te zetten op de bovenste ring
(ik heb aan elke kant van de riempjes 1 cm toegevoegd. dit is voor het vastzetten aan de ringen, je hebt natuurlijk wel ruimte nodig om de riemen vast te zetten aan de ringen.) Ik ga Paul nog wel een plaatje hiervan mailen. die zie je morgen waarschijnlijk.

nu de buikriem. Deze riem gaat dus tussen zijn pootjes door naar zijn staart en verbind de staartriem en de halsriem.
Dit riempje is ongeveer 4 cm + aan elke kant weer 1 cm.
Zet het riempje vast aan het onderste ringetje van de halsriem. Aan de andere kant van de buikriem moet een ringetje. Als het goed is heb je dus 3 ringetjes + 1 slotje gebruikt.

De rest vertel ik morgen misschien.

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Chrissy,

Ik plaats alleen even de foto's die je stuurde als expert kan je er het beste zelf over vertellen :-)
Het ziet er in elk geval confortabeler uit dan het tuigje wat ik gekocht had dit is ook veel flexibeler materiaal.
Hier zijn je foto's ik heb ze er maar allemaal opgezet.




















Groetjes, Paul

Raikiri

Thanks!

Jullie zien hopelijk wat de bedoeling is?

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~