Nemo en Pika zoeken lieve nieuwe verzorger(s) [Rotterdam]

Gestart door NemoPika, 20 september 2014, 10:41:44

« vorige - volgende »

NemoPika

EDIT: Blijkbaar helpt het om de eerste actie te ondernemen: Voorlopig hebben ze een nieuw huisje, dit topic mag weer op slot

4 jaar geleden haalde mijn vriendin (nu ex) deze 2 hele leuke lieve vogeltjes op bij de fokker. Sindsdien heb ik heel veel gezelligheid gehad van dit mannetje (Nemo) en vrouwtje (Pika).

Helaas word het voor mij nu in mijn eentje te veel en gun ik ze meer ruimte, aandacht en verzorging. Bij deze zoek ik dus een goed nieuw huis voor mijn goede vriendjes.

Hierbij een foto van ons: http://i.imgur.com/4WjAtYK.jpg
Links op de foto het cinnamon vrouwtje Pika en rechts op de foto het wildkleur mannetje Nemo. Nemo is geringd bij de fokker, Pika niet en ik weet eerlijk gezegd niet meer waarom.

Nemo houdt van knuffelen en geaaid worden, is een stunt piloot zodra hij uit de kooi komt en fluit met veel plezier.

Pika is wat stiller en word niet zo makkelijk aangeraakt en komt meer als een kat als ze zelf zin heeft kopjes vragen aan je kin.

Ze plukt jammer genoeg veren maar volgens de vogel arts waar we regelmatig voor controle langs gingen was er niets mis met haar en was het waarschijnlijk een combinatie van verveling en "verslaving zoals nagelbijten voor sommige mensen" - sindsdien hebben we meer gevarieerd in de kooi na iedere schoonmaak beurt en haalde ze zo vaak mogelijk uit de kooi. Het werd zeker minder, maar overdag als er niemand is dan gebeurde het alsnog.

Ze leven nu in een vrij ruime Montana San Remo kooi (http://www.harecodierenvriend.nl/wp-content/uploads/2013/04/mini-san-remo-antraciet.jpg) en hebben vele speeltjes die ik ook graag verkoop.

---

Ik vind het vooral belangrijk dat de twee regelmatig kunnen vliegen en af en toe gekroeld zullen worden.

Wellicht doen ze het ook goed in een grote volière, dat zou ik ook mooi voor ze vinden al ben ik bang dat Pika niet zo makkelijk vriendjes maakt en Nemo niet dominant genoeg is. Maar dit baseer ik alleen op hun omgang met mensen, jullie hebben hopelijk meer ervaring en verstand van valkparkieten.

Hopelijk vind ik op deze manier iemand, reageren kan ook via e-mail naar [verwijderd]