Mijn zitstok is van liaan. Is dat niet goed?

Gestart door loth, 13 september 2014, 17:45:04

« vorige - volgende »

loth

Ik heb bij het tuincentrum liaanstokken gekocht voor mijn valkparkiet. Vanuit het tuincentrum mijn vriend gebeld om te vragen of hij kon googelen of liaanstokken mogen, en hij zei van wel. Thuis aangekomen nog eens gegoogeld en toen kwam een aflevering van de keuringsdienst van waren omhoog, waarin verteld werd dat liaan stokken uit het tuincentrum giftig waren.  :( Nu ben ik in de war, want volgens mij worden liaan stokken heel veel gebruikt in volieres en kan je ze ook kopen in dierenwinkels. Mijn type stok kwam overigens niet in de aflevering voor. Een plaatje van de stokken zit in de bijlage. Nu heb ik die stokken net prachtig geinstalleerd en mijn valkparkiet lijkt het erg te waarderen. Ik zou dus graag willen weten of er iemand ervaring heeft met liaan zitstokken en weet of ik de stokken wel kan gebruiken of een tripje naar het bos moet gaan maken en mijn peperdure 'gemaksstokken' moet weggooien.

loth

Ik ben toch maar wilgentakken gaan halen. Mijn valkje is er gek op en knaagt aan de nog sappige takken. Jammer dan van die liaan stokken.