24 april 2024, 05:19:03

grootte voliére

Gestart door Mandy, 4 december 2002, 01:47:50

« vorige - volgende »

Mandy

4 december 2002, 01:47:50 Last Edit: 4 december 2002, 01:48:33 by Mandy
Hallo allemaal,

Ik heb 6 valkparkieten, in ieder geval 2 koppels, in een buitenverblijf 2m bij 2m (4 m2) en een binnenverblijf van 2m bij 1m (2 m2). De voliére staat dus buiten en in maart zet ik 3 broedblokken neer (in binnenvoliére), zonder de valken te koppelen (heb ik ook geen ruimte voor).
Ook zitten daar nu 6 grasparkieten bij, 3 koppels, tijdens het broedseizoen (maart) gaan deze in aparte broedkooitjes.
Graag zou ik een witmaskerkoppel erbij aan willen schaffen, maar ik ben bang dat ze dan te weinig ruimte hebben.  :-/

Wat is jullie ervaring/advies?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Yent'l

Hoi
Ik denk dat ze daar wel genoeg plaats in hebben(jouw volière is veel groter dan de mijne). De vlucht is 2m 85 en het binnenhok is slechts ong. 1vierkante meter. We hebben onze volière dan ook nog eens in 2 opgesplitst vanwege de aggressie van onze dwergpapegaaien (deze vogels hebben een nogal brutaal karakter). De volière is nu zowat gelijk verdeeld bij ons. De 8 papegaaitjes zitten in het eerste deel en onze 4 valkjes in het andere deel met een goudfazant.
Bij ons hebben ze best wel plaats genoeg. Dus ik denk bij jou zeker ook.
Groetjes van Yent'l

Mandy

Ik denk ook dat het wel moet kunnen :)

Alleen kreeg ik van iemand het advies om er wel meer blokken (1 tot 2) in te hangen dan je koppels hebt.
Dus dan zou ik voor 4 koppels 5 tot 6 blokken op moeten hangen in 2 m2 (binnenvoliére), is vlgs. mij weer te dicht op elkaar.
Van mijn buitenverblijf (4 m2) is 2 m2 onder een afdakje maar ik denk dat het in maart te koud is om ook daar een paar blokken op te hangen, vooral 's nachts. In m'n binnenvoliére heb ik dan nog een antivorstkacheltje aanstaan.

Wie heeft hier ervaring mee? :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl