29 maart 2024, 11:51:13

Vragen over douchen

Gestart door PSVeindhoven, 11 september 2014, 13:11:14

« vorige - volgende »

PSVeindhoven

Ik heb even een paar vragen over het douchen van de valken.

Een keer in de week douche ik mijn valkjes d.m.v. een plantenspuit met water. Ik doe dat als ze in de kooi zitten. Ze genieten er duidelijk van, maar ik merk dat de hele kooi en de muur daarachter nat worden door de plantenspuit.

Ik heb al eens geprobeerd om een theedoek achter de kooi te hangen zodat de muur niet nat wordt, maar de valken worden dan helemaal angstig door die doek over hun kooi.

Als bodembedekking heb ik beukensnippers die uiteraard ook nat worden tijdens het douchen. Tot nu toe heb ik niks gemerkt van schimmels na het douchen, maar ik weet niet of dit kan gebeuren en schadelijk is? Ook lijkt het me niet goed voor de muur als die telkens nat wordt.

Hoe douchen jullie je valkjes?

de_vogelkamer

zijn ze tam? dan lekker meenemen onder de douche  ;D Uiteraard niet vol onder de straal, maar houd ze zo bij je dat ze alleen de kleine spettertjes opvangen. De eerste paar keren zullen ze het wel eng vinden, maar als ze er eenmaal aan gewend zijn zullen ze het heerlijk vinden (mijn ervaring ;) )

ook kun je de kooi buiten zetten en ze dan natspuiten (natuurlijk alleen bij warm weer). Inderdaad wel opletten dat de houtsnippers niet gaan schimmelen. Je kunt ook een krant over de houtsnippers leggen als je gaat sproeien. dat houd het meeste vocht dan wel tegen.

Groetjes Neline