28 maart 2024, 15:38:21

Popje gedroogde iets om haar hoofd ? HELP

Gestart door kevin visser, 11 september 2014, 12:06:30

« vorige - volgende »

kevin visser

Ik kwam vanmorgen van bed en zag dat het popje opgedroogde rommel om haar kopje heeft, Wat is dit ? Ze gedraagt zich nog wel normaal.


Wel toevallig dat ik na het advies van dat het normaal is dat ze heel vaak per dag kunnen vrijen en dat ze dus gewoon bij elkaar kunnen zitten en dat het niet erg is voor het popje verhaaltje is gebeurd ! >:(


Wie kan mij zo snel mogelijk helpen ? want dit klopt gewoon niet. ook gaat meneer gelijk weer apart !







kevin visser

Het stinkt trouwens niet geloof ik, ik heb even geroken maar ik ruik echter niet iets vies, ook heb ik haar een stokje tros gegeven en daar zit ze nu wel meteen lekker van te eten zoals altijd als ik dat aan hun geef.



carco

Misschien zit er gewoon wat poep op haar kop? ???
Klik op het plaatje voor onze site!




kevin visser

Citaat van: carco op 11 september 2014, 12:31:18
Misschien zit er gewoon wat poep op haar kop? ???




Nou nee ze heeft geen poep op haar kop  ;)


Het zit op de wangetjes kuif en beetje op haar hoofd.
Het is opgedroogd..


Ik heb het bij spoed geplaatst omdat ik gelezen heb dat het ook een ontsteking kan zijn maar hoort het dan niet te stinken en de vogel er zielig bij te zitten ?


Heb ook niet echt een idee wat ik moet doen nu..

carco

kan je er een foto van maken?
Dit komt niet van het treden trouwens hoor!
Misschien heeft het mannetje haar wel proberen te voeren of iets dergelijks.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




kevin visser

11 september 2014, 22:31:30 #5 Last Edit: 12 september 2014, 01:23:10 by kevin visser
Het zit in de nek,kuif en wangetjes.. Het lijkt een beetje op gedroogt lijm van een lijm pistool maar dan wat meer verdunt zeg maar. Het is ook niet erg veel het zit gewoon hier en daar.


Ze gedraagt zich wel normaal, eet en drinkt ook.
Gaf haar vanmiddag trosgiert die at ze ook gewoon happy op.


Het vreemde is dat ik het in mei ook heb gehad ! toen kreeg ik iets mee voor in het drinkwater.

Het was ook maar 1 malig zeg maar, het werd niet weer vies en het gebeurde ook niet weer nadat het gebeurd was. Net als vandaag het is dus denk ik alleen vanmorgen gebeurd want voor de rest is er niks gebeurd. Niet over gegeven niks.


Het goedje heett toen : Novadox. Dit moest in het drinkwater.

Zie linkje voor foto !, het is niet echt duidelijk maar als ik de foto groter deed kon ik het bericht niet plaatsen  :(


carco

Ik kan er inderdaad niets op ontdekken.
Als ze het al vaker gehad heeft lijkt het of ze slijm op heeft gegeven.
Goed in de gaten houden of het niet vaker gebeurt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




kevin visser

Vanmiddag zat ze er nog gewoon bij en ze is ook niet opnieuw vies geworden, Zit niet bol en maakt zichzelf af en toe wat schoon en klimt hier en daar gewoon door de kooi. Haar poep ziet er ook gewoon groen wit normaal uit en ze eet en drinkt ook.


De vorige keer was het wel anders toen zat ze er gewoon wat zielig bij maar nu is het anders  ???


Zal ik anders toch maar een nieuwe flesje novadox ophalen bij  dierenziekenhuis drachten ? (anton)

Want dat hebben we toen ook mee gekregen en het werkte wel.

Zie linkje voor foto hoe ze er nu gewoon bij zit   :)


de_vogelkamer

kan zijn dat ze iets verkeerds heeft gegeten of dat er iets niet lekker zat in haar keel. Dan schudden ze met hun kop en komt er zaad en slijm naar buiten. Het slijm blijft dan inderdaad rond hun kop zitten.
Kan gebeuren, hoeft niet te betekenen dat er iets ernstigs is. Als het bij 1x blijft zou ik me er geen zorgen om maken. Maar hou het inderdaad in de gaten, doet ze dit binnenkort nogmaals dan zou ik er wel naar laten kijken. Dan kan het zijn dat er iets niet goed gaat in haar lichaam.

Maar als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk voor de zekerheid even contact opnemen met een vogelarts  ;)

Groetjes Neline