19 april 2024, 22:46:00

hoe nu verder?

Gestart door JOYx, 11 september 2014, 19:14:48

« vorige - volgende »

JOYx

11 september 2014, 19:14:48 Last Edit: 13 september 2014, 17:54:53 by JOYx
Na veel oefenen heb ik mijn valkje eindelijk zo ver dat hij op mijn vinger gaat staan. Alleen doet hij dit alleen als hij op zijn touw/stok staat. niet vanaf de grond. Vanaf de grond raakt hij nog wat gestrest en loopt weg voor mijn hand en vinger. Als ik wat voer op mijn hand doe en die op de bodem leg eet hij die zo leeg dus hij is zeker al wel wat vertrouwd met mijn hand.

Hoe los ik dit op? Hoe zorg ik dat de vogel uit zichzelf op mijn vinger gaat staan, ook vanaf de grond?

groetjes


de_vogelkamer

Vanaf de grond is het voor je valkje wat meer bedreigend aangezien je dan van bovenaf komt. Ook ben je zo een stuk groter voor hem. Misschien helpt het om op je knieeen te zitten, of op de grond te gaan liggen als je hem van de grond wil laten opstappen. probeer in iedergeval zoveel mogelijk op gelijke hoogte te komen dan is het minder bedreigend voor hem.

verder gewoon blijven volhouden. Hij zal er dan vanzelf steeds meer aan wennen en het dan minder eng gaan vinden  ;)

Groetjes Neline  :D

JOYx

Bedankt voor je reactie!

Ik benader de vogel voor zo ver het lukt op gelijke hoogte. Ik heb namelijk een kooi waar de luikjes wat hoger zitten dus dit gaat wat lastiger. Gisteren had ik de vogel zo ver dat de hij uit mijn hand at vanaf de grond, dit lukte al een paar dagen maar als ik nu mijn hand verplaatste kwam hij ook achter mijn hand aan. Het valkje wordt met de dag zelfverzekerder dus ik denk dat het gewoon een kwestie is van geduld.