23 april 2024, 14:33:20

Valkje blaast

Gestart door Buddy-1, 30 augustus 2014, 14:36:42

« vorige - volgende »

Sanna

Ja, dat is heel goed, ook iedere dag vers water. Want als het water te lang staat komt er zo'n glibberig laagje in het bakje te zitten.

Buddy-1

Ik ben net thuis gekomen en deed het stokje weer in zijn kooi. Het lukte weer. Hij heeft net gezien dat het trosgierst dat al een paar dagen op de bodem van de kooi zat eetbaar is. Hij krijgt er geen genoeg van. Hij heeft een afgebroken sliert van mij gekregen. Hij zit nu nog ervan te eten. Ik denk dat ik hem nu eindelijk echt kan tam maken :)

Sanna

Leuk, het gaat goed zo te horen  ;)

Buddy-1

Ja heel goed zelfs... nou ja op dit na. Ik ging een paar uur geleden zijn kooi verschonen maar ik had niet door dat het deurtje openstond. Hij vloog eruit botste heel vaak (gelukkig waren de gordijnen dicht) maar kwam tot rust uiteindelijk. Hij was er maar heel even uit. Ik zette het stokje voor hem en zette hem rustig terug. En hij is ook eigenlijk doodsbang voor de spiegel.

jfvhl

Het is allemaal wennen en de wereld is opeens zo groot en gemeen en angstig voor hem. Hij ziet zichzelf, oei.... denkt dat het een ander valkje is misschien, moet ie wat vrezen of kan het geen kwaad? Hij heeft geen idee: Totdat is straks de neiging krijgt om de spiegel te gaan voeren, wacht maar, je krijgt nog een heleboel leuks te beleven. Geniet er vooral van, van de vorderingen en heb geduld, wennen is het motto. Je doet het heel goed. Ik zelf heb op de ramen stickers geplakt met vogel afbeeldingen, kan je bij de dierenzaak kopen en je kan gewoon de ramen zemen hoor. Maar dan ziet de vogel dat er iets is en vliegt ie zich niet kapot tegen het raam. Je kan niet altijd met de gordijnen dicht zitten toch? Hang een dik touw met een grote knoop erin voor het raam, dan kan ie daarop landen en knalt ie niet tegen het raam. De dikke knoop, jawel, maar die kan er tegen. Succes hoor, het is maar een tip. Maar ja, hier vliegen altijd twee kakariki's door het huis en regelmatig is het: boenk! Dat is dan de knoop die tegen het raam botst en de vogel zit heerlijk te zwieperen op het (dikke) touw.  ;D
succes, Jantina

Buddy-1

Bedankt daar kan ik wat mee. Ik was al bang dat ik altijd de gordijnen moest dichten. Maar goed nieuws hij is eindelijk op mijn vinger gestapt   :D. Dat stokje heeft me echt geholpen. Hij wil me helemaal niet bijten hij blaast wel en houd zijn mond open en soms probeert hij het. Maar hij is wel eindelijk op mijn vinger gestapt. Ik heb mijn hand heel lang in de kooi gelaten hij mocht zo vaak fladderen als hij maar wil. Uiteindelijk gaf hij op en ik bewoog naar hem en hij stapte op (p.s zijn pootje voelde warm aan) Nu slaapt hij na deze lange dag. Morgen ga ik proberen hem nog een keer op mijn vinger zien te krijgen. als het makkelijker gaat dan mag hij vaker uit de kooi als hij gemakkelijk er in te zetten is. 

Sanna

Ondanks dat je valkje je even ontglipt is, gaat het hardstikke goed lees ik. Leuk dat hij al op je vinger komt. Ik heb hier ook vogelstickers op m'n ramen hoor. En er staat een speelboom voor een van de raam met een schommel erboven. Verder moet je valkje gewoon wennen aan de ruimte en aan wat er allemaal in staat.

Groetjes, Sanna