Nieuw baasje gezocht voor twee lieve (tamme) valkjes.

Gestart door Falco Dana, 30 augustus 2014, 15:08:28

« vorige - volgende »

Falco Dana

Na lang wikken en wegen hebben we besloten hier toch maar een berichtje te plaatsen. Omdat we niet meer voldoende aandacht kunnen besteden aan onze valkparkietjes Falco & Dana zoeken we een goed en liefdevol nieuw thuis voor deze lieve valkjes.
Falco is een bont mannetje met veel praatjes ;-).  Hij houdt erg van menselijke aandacht en vind het heerlijk om los te vliegen.
Dana is een lutino pop. Een stuk rustiger dan Falco maar erg lief. Vliegen kan ze niet zo goed. Ze zit liever bij je of op haar kooi. Beide zijn rond de 14 jaar oud.
Ze hebben altijd samen gezeten en we doen ze dan ook alleen maar samen weg. Verder hebben ze altijd binnen gezeten dus een buitenvoiliere is denk ik niet geschikt.
Kooi en toebehoren mogen erbij. We zijn woonachtig in het Gooi. Bij interesse kan ik een foto sturen via de mail.

carco

Sneu dat 2 oudere valkjes herplaatst moeten worden en niet tot het laatste bij jullie kunnen blijven. Hebben jullie ze ook 14 jaar gehad?

Hebben ze niet voldoende aan elkaar dan?

Ze mogen hier best komen, maar dan komen  ze wel in een volière met nog meer soortgenoten.

Groetjes :Caroline

Klik op het plaatje voor onze site!




CvK

Tot het laatst is een rekbaar begrip Caroline. Had deze zomer valkjes te logeren en één daarvan was 25 jaar oud (nog een super fit mannetje) en zij hadden ook valkjes gehad die 40 zijn geworden! Kon het het eerst ook niet geloven, maar was echt zo. Dus wellicht nog voldoende tijd om nog jaren te genieten van nieuwe baasjes ;).

Groetjes die andere Caroline

Falco Dana

Bedankt voor de reactie. We doen ze ook alleen weg als we een beter en geschikter onderkomen voor ze kunnen vinden. Er is geen haast bij.
En wat hier ook al gezegd wordt ze kunnen rond 25 jaar worden (of zelfs 40! Jeetje dat is oud!)
Ze zijn nog hardstikke fit en ik denk dat ze nog heel wat jaartjes kunnen worden.
We hebben ze vanaf het begin hier gehad. Mijn vriend wilde altijd al graag valkparkieten. Ik heb altijd gezegd dat hij er dan ook voor moet zorgen. Maar door werkomstandigheden heeft hij de laatste jaren te weinig tijd voor de beestjes. Ze hebben gelukkig elkaar maar eigenlijk vind ik dat ze meer aandacht verdienen. Ze komen nu weinig uit de kooi.
Het liefste zouden we dan ook willen dat ze bij iemand komen die ze binnen kan houden.

carco

Dat zijn toch echt wel de uitzonderingen die zo oud worden.

Ik hoop dat het je lukt om ze ergens binnen te kunnen plaatsen.

Buiten zouden ze echt wel kunnen wennen, de meeste hier zijn tam en krijgen hier meer aandacht als menige vogel die binnen zit.
Daarbij kunnen ze de hele dag vliegen, dus wat wil je nog meer ;)

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!