11 mei 2025, 11:13:50

Grote kooi???

Gestart door Sven, 26 februari 2004, 16:01:37

« vorige - volgende »

Sven

Ik heb mijn valkparkiet nu al 5 dagen.
hij is redelijk tam hij komt vanzelf op mijn hand zitten enz.
maar hij wil de rest van zijn kooi maar niet verkennen.
ik moet wel zeggen mijn kooi is redelijk groot eigenlijk is het een binnevolière van 200 hoogte en 78 op 78.
de zitstokken zijn in het midden bevestigt aan een paal.
nu heeft hij alleen in de vijf dag nog maar op zijn voederbakje gezeten en hij komt alleen op de zitstokken als ik hem er op zet maar dan springt hij er meteen weer af en gaat vervolgens terug naar zijn voederbak.
de kooi is trouwens met alles ingericht: spiegel met belletje, ladertje, ander speeltje, en touw waar hij over kan lopen.
is dit normaal dat hij nog niets heeft verkent? of is mijn kooi te groot?

Valerie

Hoi,

en proficiat met de aanschaf van je valkparkiet!

Volgens mij is de kooi niet te groot hoor, een kooi kan trouwens nooit groot genoeg zijn!

Misschien moet het beestje nog een beetje wennen aan de nieuwe omgeving.

Bij onze valkparkieten duurde het ook een dag of drie voordat ze van hun stok naar hun voederbak gingen en dan duurde het nog een paar dagen voor ze op de andere stokken wilden zitten.

Ik zou me nog geen zorgen maken hoor!

Misschien nog eventjes afwachten.

Na een week of twee moet hij toch zeker zijn kooi gaan verkennen.

Groetjes,

Valerie, Kuifje en Tintin

Annouschka

26 februari 2004, 17:05:08 #2 Last Edit: 26 februari 2004, 17:07:04 by Chewbakka
Hoi,

zoals Valerie al zei kan een kooi echt nooit te groot zijn hoor.  Chewy hier 2 weken geleden ook een nieuwe kooi gekregen en hij heeft zich ook serieus moeten aanpassen hoor en je mag ook niet vergeten dat jouw valkje zich in een totaal nieuwe omgeving bevindt he.  Welke zitstokken heb je?  Ze zijn toch van verschillende diktes en niet te dun?

Het is een hele verandering voor hem dus zou ik me niet zo ongerust maken, zolang hij geen ziekteverschijnselen vertoond zal er weinig aan de hand zijn denk ik.

Geef hem gewoon wat tijd en benader hem rustig.

Groetjes
Annouschka, Chewy en ......

sven

CitaatHoi,

zoals Valerie al zei kan een kooi echt nooit te groot zijn hoor.  Chewy hier 2 weken geleden ook een nieuwe kooi gekregen en hij heeft zich ook serieus moeten aanpassen hoor en je mag ook niet vergeten dat jouw valkje zich in een totaal nieuwe omgeving bevindt he.  Welke zitstokken heb je?  Ze zijn toch van verschillende diktes en niet te dun?

Het is een hele verandering voor hem dus zou ik me niet zo ongerust maken, zolang hij geen ziekteverschijnselen vertoond zal er weinig aan de hand zijn denk ik.

Geef hem gewoon wat tijd en benader hem rustig.

Groetjes
Annouschka, Chewy en ......

He Annouschka dank je voor de reactie, ook jij bedankt valerie, kuifje en tintin.

i.v.m. die verschilende diktes van mijn zit stokken die zijn nog niet aanwezig in verschillende dikktes ik heb deze kooi onlangs gekocht nieuw weliswaar en die zater daar standaard bij de dikte is geen probleem omdat hij (dax) zijn pootjes er goed rond kan brengen ze zijn alle sind niet te dun, ik had mij eerst heel goed geinformeerd via boeken en dergelijk maar soms zit je nog met vragen ::) die niet duidelijk zijn geformuleert in de boeken enz.
maar ik heb wel een touw gekocht voor in de kooi rond te hangen zodat hij daar ook kan over lopen die is wel een andere dikte maar ik ga zeker nog zitstokken kopen van verschilende dikten. toch bedankt voor dit te vermelden.

greetz en kizz van mij en dax.