mijn nieuwe valkparkiet eet niet 6 weken oud en 67 gram

Gestart door dodo, 22 augustus 2014, 20:10:25

« vorige - volgende »

carco

Het kleintje zal toch pap moeten hebben en inderdaad warm zetten zodat ie daar geen energie aan hoeft te gebruiken.
Na zo'n tijd voeren de ouders ook niet meer.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




dodo

Die warmtelamp?  Ook als hij binnen staat? Staat binnen in woonkamer.  21 graden binnen. ( voor hem toch maar kachel lichtelijk aan gedaan)
Iig net een afspraak gemaakt met vogelarts in Geldrop.  Ontlasting toch maar opgestuurd ondanks dat den Horst niet meer reageerd op voicemail of telefoon.. Mevrouw die ik net aan de lijn had denkt echt dat ik moet gaan dwangvoeren omdat ie niet aankomt  :-[   ik heb dat nog nooit gedaan  :-\   ze zegt laten we dat morgen zien..,,,  pffff ik doe echt mn best maar weet niet of ik dat kan! Hij begint ook steeds angstiger te worden en te bijten :(  hij is niet happy :(

dodo

Goh hij is in 1 x toch levendiger en gaat zelf opzoek naar de stok! En ik zoek net op wat dat knarsende gelyid maken is; voelen ze zich dan echt op hun gemak of doen ze dat gewoon altijd voordat ze gaan slapen?
Net iig 76 gram dus ik ga met redelijk gerust hart naar mn nestje en de rest van de hoop gevestigd op afspraak morgen...

jfvhl

Dat knarsende geluid is een heel normaal geluid bij een valk. Ben benieuwd hoe het verder gaat.
succes.
Jantina

dodo

Net terug uit de kliniek in Geldrop. Dodo heeft iig geen wormpjes e.d. En ik vond dat ie zich heel raar waste, leek jeuk, maar hij heeft ook geen mijt en bloedmijt had ik al getest en alles uitgelegd en bloedmijt kon hier niet zitten.  Hij heeft ook geen veerrot. Omdat ik em op gewicht wist te houden en hij niet was afgevallen kon ik zo doorgaan en hoefde ik nog niet te gaan dwangvoeren godzijdank. Hij zit nu al meteen weer aan zn eivoer met pap te knabbelen :) Al met al oogt ie buiten dat ie te licht is gezond dus we gaan door ;) vanochtend was ie voor het eerst 69 gram dus als het goed is aangekomen zelfs! Gisteravond woog ie 76 gram.
Hopelijk was de reis niet al te zwaar maar er is hoop!

jfvhl

Je hebt nu eenmaal grote flinke behoorlijk dikke stoere valkjes, én valkjes die fragiel zijn en nooit groot en stoere en flink zullen worden maar altijd fijntjes blijven.
Je hebt het in ieder geval heel goed gedaan.
succes.
Jantina

dodo

Thnx! Ja hij is wel echt te dun hoor en zal indd een kleintje blijven maaaar  hij woog nu "nuchter" 71gram  :D
Weet je wat wel maf was dat de VO em toch ook 8 weken schatte  ?? Kijkend naar de veren kuif en staart. En dat was mede de reden dat ik em meenam want hij zat goed in de veren ed maar goed. Aan ene kant dacht ik in eerste instantie oh dat zou beter zijn en toen besefte ik dat als dat klopt dat zn gewicht nog enger te laag is.... Maar goed belangrijkste is dat ik steeds meer goede hoop heb en komt vast goed! Het klein kneusje ;) kreeg gister voor het eerst de twee eerste stokken vanaf de bodem bereikt en klom weer x naar boven en kwam vanzelf naar me toe toen ik het deurtje  opendeed en hem riep :) ondanks de enge reis en het de niet leuke enge meneer die van alles bij em deed ;) al met al beginnen mn schouders wat minder zwaar aan te voelen ;) thnx allemaal voor de reacties en advies en ik zal af en toe een update plaatsen!

de_vogelkamer

zo, ik heb net ff alles doorgelezen. Super dat je zo met je beessie betrokken bent. zo te lezen heb je heel veel voor hem over. echt top  :D

Fijn dat hij nu ook goed doorheeft hoe hij moet eten. Gaat vast helemaal goed komen met hem! Kan hij de zonnepitten ook al zelf pellen? Anders zou je hem ook gepelde zonnepitten kunnen geven. deze hoeft hij dan niet zelf te pellen. door de vrij hoge vetgehalte van zonnepitjes kan hij wat sneller een vetlaagje opbouwen.

Ik las dat je maagkiezel van Thijssen gebruikt. Die gebruik ik ook, maar die voor grote parkieten is inderdaad heel grof. Ikzelf gebruik nu die voor parkieten. Deze bevalt een stuk beter! Een maagkiezel die ook goed is, is van "Ma-Ki" deze kun je wel gewoon voor grote parkieten nemen, die maat is wel goed. Ma-Ki heeft ook grit zonder houtskool en roodsteen. Dit noem je oestergrit.
Maar als je zand op de bodem hebt zit daar hoogstwaarschijnlijk al grit en maagkiezel doorheen. Dit staat dan op de verpakking.

Geniet maar lekker van je dodo!

Groetjes Neline


dodo

Thnx!  :D Ja je haalt geen vogeltje in huis om em dood te laten gaan he ;)
Zonbloempit deed ik al pellen voor em en hij krijgt ze nu zelf open :) vanochtend 72 gram! En hij doet het super!
Hij maakt nog wel weinig geluid en wil niet vliegen/ doet geen enkele poging alleen vleugels klapperen.. Maar komt vast allemaal wel! Opstappen om uit kooi te gaan gaat nu ook beter, de training was beetje in de soep gelopdn door het wegen enzo... Bij mij zit ie graag maar in zn kooi stapt ie nog niet op alleen als ik em roep en hij komt naar het deurtje durft ie zonder angst op te stappen,  in de kooi kan ie geschokken piepend reageren.  Hij knabbelt ook veel aan de beukensnippers ; ik had beukensnippers voor de bovenspeelplaats en schelpenzand voor bodem maar er kwam veel zand in zn etens en drinkensbakjes omdat die nog op de bodem staan dus nu daar ook beukensnippers.
Oke top ga ik oestergrit halen en de andere kiezel en meteen wilgentakjes :) nu ff wat grit uit het schelpenzand gezeefd  ;D

chris2909

Ik heb 2 valparkietjes gehaald.5 weken.ondertussen zijn ze nu al 5 maand.ik heb ze 3 maal per dag pap gegeven .als je dieren wil moet je er tijd insteken en ze zijn supertam.dus geef maar papje.tis prachtig gevoel.je komt dichter bij je vogel en tis nie moeilijk hoor.gewoon tijd voor maken.als ik nog valparkiet zou nemen geef ik het terug pap.een prachtige ervaring.

Rianne

Ik heb een valkje van 9 weken uit de voliere verkocht aan een ouder echtpaar. Na enkele dagen was hij al helemaal gewend en inmiddels eet hij van het bord mee, zo tam is hij. Pap is dus niet noodzakelijk, tijd en geduld wel.

dodo

Ik ben absoluut geen voorstander van pappen!! Alleen als het echt noodzakelijk is ( anders dood) 
Gelukkig heb ik dodo niet hoeven tepappen. En Dodo is Supersupertam!!! Zelfs iets te tam hihi
Het gaat kei goed hij ( het is inderdaad een hij, zo goed als door de eerste rui en parels verdwijnen)  vliegt heerlijk de hele dag lekker ongewiekt supergoed rond,  fluit al heel wat deuntjes kan heerlijk meepeuzelen met mijn lunch etc ( beland het liefst in mn meuslikom)   :D
Het zal wel altijd een kleintje blijven en je merkt dat ie echt wat " opvoeding " van ouders mist mbt het pellen; gaat het liefst voor de kleine zaadjes!  ( of hij is lui  ;) )
Maar goed. Nu tijd om vriendinnetje te zoeken voor Dodo :) En dat word heeeel bewust geen handopfok!  Minimaal 8/9 weken volledig zelfstandig en door pa en ma opgevoed!!
:)