25 april 2024, 15:23:59

Drinken

Gestart door Sven (weeral), 26 februari 2004, 15:56:41

« vorige - volgende »

Sven (weeral)

Er zijn al veel vragen gesteld i.v.m. drinken.
maar is het normaal dat mijn valkparkiet (dax) pas drinkt als ik hem naar zijn drinkbakje breng??
zou het kunnen dat hij (want hij is al 4 maand) dat hij het princiepen niet snapt van de drinkbak het is een drinkbak die in mijn kooi hangt, met zo'n stokje je weet wel. :-/

Inger m

Hoi Sven,
Valkparkieten drinken opzich niet zo heel veel, maar ik denk wel dat hij begrijpt wat een waterbak is. (uit groenvoer halen ze ook al veel water)
Hoe ziet jouw waterbak er precies uit? een gewone open waterbak is het beste en als je hem er een paar keer uit hebt laten drinken, dan zal hij wel begrijpen waar de waterbak is.

Mss drinkt hij wel, maar heb je het nog niet eerder gezien, omdat ze meestal maar een paar korte slokjes nemen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

sven

CitaatHoi Sven,
Valkparkieten drinken opzich niet zo heel veel, maar ik denk wel dat hij begrijpt wat een waterbak is. (uit groenvoer halen ze ook al veel water)
Hoe ziet jouw waterbak er precies uit? een gewone open waterbak is het beste en als je hem er een paar keer uit hebt laten drinken, dan zal hij wel begrijpen waar de waterbak is.

Mss drinkt hij wel, maar heb je het nog niet eerder gezien, omdat ze meestal maar een paar korte slokjes nemen.

gr Inger


Mijn drinkbak is iets nieuws van ferplast.
het is een drinkbak met een plasike kooker zoals de meeste maar het is een kleinbakje met een stokje onder aan.
moeilijk uit te leggen maar het is het princiepe van een gewone drinkbak voor kleine vogels maar deze is dan voor iets grotere vogels zoals onze valkparkieten.
bedankt voor de reactie.
greetz sven

Paul

Hoi Sven.

ALs het een open bakje is aan de onderkant zal ie zeker het water weten te vinde hoor.
Bedoel je trouwens zo'n drinkfles als op deze foto:

Als het zoiets is vinden ze echt hun water wel.
Ik heb zelf om te proberen een gesloten fles met een tuitje eraan als ze daar tegen drukken komt er water uit.
Maar die hangen er momenteel nog niet in ik heb er wel een van de vogels aan zien drinken tijdens het proberen.
Maar met zo'n fles vinden ze soms hun water wel moeilijker.

Groetjes, Paul

sven

CitaatHoi Sven.

ALs het een open bakje is aan de onderkant zal ie zeker het water weten te vinde hoor.
Bedoel je trouwens zo'n drinkfles als op deze foto:

Als het zoiets is vinden ze echt hun water wel.
Ik heb zelf om te proberen een gesloten fles met een tuitje eraan als ze daar tegen drukken komt er water uit.
Maar die hangen er momenteel nog niet in ik heb er wel een van de vogels aan zien drinken tijdens het proberen.
Maar met zo'n fles vinden ze soms hun water wel moeilijker.

Groetjes, Paul

hey paul.

idd het identiek deze drinkbak dat ik heb.
dus deze is perfect.
dank je voor de reactie.
Greetz sven

Paul

Hoi Sven,

Aan je beschrijving te horen moest het deze wel zijn :-)
Maar die zijn goed hoor de ruimte is groot genoeg voor hun svavel die hele smalle zijn te krap vind ik.
Dus je valkje zal echt wel het water weten te vinden hoor ze zijn best heel erg slim :-)

Groetjes, Paul

Raikiri

Hoi.

Ik vind inderdaad ook dat de ruimte voor de snavel een beetje krap is...

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~