28 maart 2024, 14:57:40

onze twee valkparkietjes

Gestart door brigitte en frank, 25 juli 2014, 15:53:43

« vorige - volgende »

brigitte en frank

25 juli 2014, 15:53:43 Last Edit: 31 juli 2014, 14:10:38 by Sanna
hallo wij zijn er ook weer na een tijd ook weer een koppeltje dit zijn onze twee valkparkieten kathy een opeline popje van 2010 sinds dit jaar hebben wij een cinnenon mannetje erbij gehaald ze hebben nu drie eitjes ik weet niet of ze bevrucht zijn of niet maar bo zit wel op haar te trappelen om het zo maar te zeggen 14 juli is het eerste eitje gelegt en  op 16 juli en op 18 juli nu maar eens afwachten of het iets word ik durf niet goed te kijken of het word word ik ben namelijk bang dat ik het verstoor als ik de eitjes vastpak of te dichtbij kom
dus ik moet nog effe een tijdje wachten





carco

Welkom!

Is dit een recente foto van je valkjes?
En hoe oud is je cinnamon?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




brigitte en frank

31 juli 2014, 10:15:23 #2 Last Edit: 31 juli 2014, 10:17:07 by brigitte en frank

dit zijn resente foto's
bo de cinnemon is nu 2 jaar en kathy is van nu 4 jaar

Sanna

Mooi koppeltje hoor. Succes met je nestje, benieuwd of je over een week of twee al piep-eieren hebt ;).

Groetjes, Sanna

brigitte en frank

helaas er zaten perfecte kuikentjes in maar ze zijn niet uitgekomen

brigitte en frank

ik had een eitje met een heel klein barstje dus ik heb het opengemaakt om te kijken of ik nog iets kon doen maar helaas het was al overleden

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




brigitte en frank

ik vind het ook jammer maar kathy en bo, die zijn nu weer veel liever ze komen weer tutten met je.
Kathy helpt me nu weer met de tafel schoontemaken ,
elk speelgoedje vind ze wel en als er mini kruimeltjes chips ligt ojeeeeetje dan gaat ze bo roepen en dan komt bo meeopruimen echt ik lach me altijd rot met die twee.
En als ik in de keuken water met klein scheutje roosvice maak komt mevrouw en meneer ook mee en voordat ik iets kan drinken hebben ze al een slok.
Ik zal weer eens meer foto's maken maar ja ze vliegen nu de hele dag los
en ze zijn snel voordat je het fototoestel heb is het weer voorbij.
Als ze ooit een jongen krijgen dan blijft die zo wie zo,
en bij meerdere weet ik niet misschien blijven ze wel allemaal


jfvhl

Wat een heerlijk verhaal, ik herken hier zoveel in.... kostbaar zulke momenten. Zwaar is altijd wel als jonkies in het ei dood zijn, bijna volgroeid en dan toch niet goed. Dat heb ik altijd wel moeilijk gevonden. Maar geniet vooral van dit prachtige stelletje, je krijgt zoveel liefde van ze en ze voelen ook de liefde van jou hoor. Geweldig, hier word ik toch zo blij van, van dit soort berichten. Succes.
gr. Jantina

brigitte en frank

6 september 2014, 23:25:40 #9 Last Edit: 7 september 2014, 09:11:28 by Sanna
dinsdag was er een engelse parkiet op mijn weg gekomen hij lag tussen de struiken bij de speeltuin hier achterom er zaten er nog drie maar die waren snel weg ik heb overal papiertjes opgehangen of hij van iemand hier in de buurt was en in elke winkel hier in de buurt


reno mijn malteser is een vriend voor alle dieren vooral voor zijn vogelvrienden toen ze hem kwamen ophalen was reno wel triest en ik met hem maar ja ik was niet de eigenaar met schoonmaken was de kooi omgevallen en ze vlogen weg  ikchabot was dus de enigste die ze terug hadden

Sanna

Wat fijn voor die mensen dat ze Ichabod nog terug hebben gekregen door jou, maar wat sneu dat ze de andere drie kwijt zijn door zo'n stom ongeluk. Ik hoop dat ze die toch ook nog op een of andere manier terugkrijgen.

Groetjes, Sanna

brigitte en frank

ik ben ook blij da ik hem geholpen heb ik ben nog elke keer aant kijken voor die andere ik heb op een grote steen eivoer en wat gewoon voer neergelegd en een streng trosgierst in geval dat ze nog hier in de buurt zijn en anders hebben de andere vogels geluk. ik mis hem wel die kleine ichabod die zat de hele dag bij mij en was echt een kroelerd echt super maar ja hij hoorde bij die mensen ze wisten zelfs het ringnummer

brigitte en frank

hallo met kathy en bo gaat het heel goed hier ichabot heeft een vriendinnetje whoopi en hij is heel gelukkig

Sanna

Leuk om te horen ;).

Groetjes, Sanna

brigitte en frank

ik ben allang niet meer geweest omdat we nog maar een valk hebben bo is pas overleden hij is niet goed it de rui gekomen (misschien ook wel door de verhuizing)