25 april 2024, 21:03:39

Valkparkiet doet raar

Gestart door Flipkuifje, 19 juli 2014, 14:28:27

« vorige - volgende »

Flipkuifje

Hallo,

Mijn valkparkiet Flip een mannetje doet sinds vandaag raar.
Ik kwam vanmiddag bij zijn kooi en hij zat daar op de grond in zijn kooi en maakte rare fluit/krijsgeluiden. Ik heb hem dan uit zijn kooi gehaald en op de zetel gezet en hij kroop achter de kussens weg.
Dan heb ik een foto laten zien van een andere valkparkiet dan begint hij altijd te fluiten en vinnig te doen en dat deed hij nu ook.
Hij zit nu rustig op de.zetel zich te wassen en soms springt hij als hij rondwandelt zoals normaal.
Hij komt soms naar me toegewandelt, wat hij anders nooit doet.
Is dit een raar gedrag?
Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Groetjes,
Flipkuifje

jfvhl

Hoe oud is ie? Kan hij misschien last hebben van zijn hormoontjes?
gr. Jantina

Flipkuifje

Hallo,

Flip moet nu ongeveer 3 en half jaar oud zijn.
Heb hem van mei 2011.
Ze zijden dat hij begin februarie 2011 geboren is.

Groetjes

Whitney

Dit herken heel erg toen mijn poco nog in huis verbleef,
dan maakt hij grappige geluidjes en krijst hij in een hoekje, daar hoef je  je geen zorgen over te maken, wat jfvhl zegt, het is pubergedrag. Het kan ook zijn dat hij opeens gaat ''dansen'' , eerst normaal lopen met vleugels een beetje gespreid en dan sprongetjes maken ! xd

ik hoop dat ik je heb geholpen,

whitney
Ik ben niet heel actief op het forum, het kan daarom zo zijn dat je na een lange tijd pas een privébericht van me terug krijgt.

mijn excuses

Sanna

Weet je zeker dat Flip een mannetje is? Heb je niet een foto van Flip? Het klinkt ook wel een beetje als een broeds popje namelijk...

Groetjes, Sanna

jfvhl

Ja broedse popjes, kom maar eens hier luisteren, je weet niet wat je hoort en ziet. Ze kunnen heel gek doen hoor, de dames. (gniffel)
gr. Jantina