28 maart 2024, 16:03:29

[Ontlasting] Is mijn valkje ziek?

Gestart door PSVeindhoven, 18 juli 2014, 21:03:24

« vorige - volgende »

PSVeindhoven

Sinds kort heb ik twee tamme valkjes; een man en een pop. Ze eten en drinken goed, ze spelen veel en komen graag bij me zitten. Elke dag mogen ze even uit de kooi.

Het valt me op dat het popje veel rustiger is als ze uit de kooi is dan als ze in de kooi is. Ze lijkt uit de kooi bang te zijn voor mijn vinger, want als ik haar wil laten opstappen bijt ze eerst een paar keer. Het mannetje stapt echter zonder moeite op en is ook heel enthousiast als hij uit de kooi mag.

Nu viel het mij vandaag op dat de ontlasting van het popje wat apart is. Namelijk nogal waterig en wit. Dit heb ik nog niet eerder gezien bij haar. In de bijlagen van dit bericht heb ik een aantal foto's gedaan ter verduidelijking.

Behalve als het popje buiten de kooi is vertoont ze verder geen raar gedrag. Het enige wat misschien nog het vermelden waard is dat ze de eerste nacht heel erg zijn geschrokken door het onweer. Ze zijn toen als een gek door de kooi gaan vliegen en overal tegenaan geknald. De volgende ochtend zag ik dat één veer van het popje was 'geknakt'.

Is mijn valkje ziek of maak ik me te snel zorgen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

carco

Hebben ze wat groenvoer gekregen?
Hoeft niet persé te betekenen dat hij ziek is hoor: kan door verandering van het weer zijn, groenvoer of tijdelijke stress.
Het moet alleen niet aanhouden want dan moet je het even na laten kijken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




PSVeindhoven

Citaat van: carco op 19 juli 2014, 13:01:06
Hebben ze wat groenvoer gekregen?
Hoeft niet persé te betekenen dat hij ziek is hoor: kan door verandering van het weer zijn, groenvoer of tijdelijke stress.
Het moet alleen niet aanhouden want dan moet je het even na laten kijken.

Groetjes: Caroline.

Volgens mij was het vals alarm. Vanochtend zijn ze er weer uit geweest en toen zag haar ontlasting er weer normaal uit. Ik denk dat het inderdaad komt door de verandering van het weer; het is hier namelijk erg warm op zolder.

Groenvoer krijgen ze af en toe, maar niet te vaak!

carco

Klik op het plaatje voor onze site!