19 april 2024, 14:46:41

Wat moet ik hier van denken?

Gestart door Rissiejjj, 13 juli 2014, 19:05:11

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Ik heb hier een koppel zitten met de volgende berekening:
Moeder:cinnamon gepareld split voor bont witmasker
Vader:bont split voor {X1: cinnamon geelwang} {X2: gepareld}kanssplit br. fallow

man afkomst:
13% bont cinnamon split voor witmasker {X1: geelwang} {X2: gepareld}
13% bont gepareld split voor witmasker {X2: cinnamon}
13% bont cinnamon split voor {X1: geelwang} {X2: gepareld}
13% bont gepareld split voor {X2: cinnamon}
13% cinnamon split voor bont witmasker {X1: geelwang} {X2: gepareld}
13% gepareld split voor bont witmasker {X2: cinnamon}
13% cinnamon split voor bont {X1: geelwang} {X2: gepareld}
13% gepareld split voor bont {X2: cinnamon}

pop afkomst:
13% bont cinnamon geelwang split voor witmasker
13% bont gepareld split voor witmasker
13% bont cinnamon geelwang
13% bont gepareld
13% cinnamon geelwang split voor bont witmasker
13% gepareld split voor bont witmasker
13% cinnamon geelwang split voor bont
13% gepareld split voor bont

Niks aan de hand, wel is crossovers ertussen, maar nu een nest van 2 jongen welke beide niet in de berekening voorkomen.
Wat kan hier de verklaring van zijn?. Ze kweken in kolonie dus zat zelf al te denken, misschien een andere pop, maar de enige pop die vrijgezel is en wel is met die man ging is ook een Cinnamon opaline...

Dit zijn de jongen:
Dit is naar mijn mening toch echt een geelwang, maar dan had deze Cinnamon moeten zijn, en dat is het diertje dus niet.


En dit is een bont cinnamon opaline, kan ook, maar dan zonder de opaline. wat is er gebeurt in mijn voliere, haha.


In de vorige ronde allemaal jongen die klopten, op 1 na. Dat was een Cinnamon opaline Geelwang. Ook daar was de opaline dus teveel.

mariejj

(reversed) crossovers  komen heel veel voor, maar bij de meeste word het niet opgemerkt.
Ik kan niet meer op 2 handen tellen hoeveel crossovers ikzelf heb zitten.
Dit jaar een nest van 3 jongen, alle 3 missen ze cinnamon of opaline.  En bij een ander koppel daar komt ook vanalles uit wat niet zou moeten kunnen, daarbij is niet eens te achterhalen welke de crossovers zijn en welke niet.

Maar goed, bij koloniekweek kan je nooit 100% zeker zijn. In dit geval zou je dan juist moeten kijken of er een andere man is geweest. Heb je geen andere (split) geelwang of bleekmasker man zitten?

Rissiejjj

Bedankt voor je reactie nog.
Heb geen andere man zitten welke die splits heeft.
Dus dan houden we het maar op crossovers. Ze zijn wel echt prachtig. De geelwang heeft een heel intens gele kuif en de cinnamon opaline heeft hele lichte parels, maar ook heel licht oranje wangen.

Zijn beide echt leuke jongen. En ach hoe ze aan hun kleurtjes komen, dat maakt me ook niet zoveel. Als ze maar gezond zijn.