20 april 2024, 04:12:08

Vliegen bij de oppas of niet?

Gestart door Lilofreye, 9 juli 2014, 19:41:44

« vorige - volgende »

Lilofreye

Hi medevalkers!

Onze 2 lieve valkjes Lilo en Stitch gaan samen in de kooi 2 weken logeren bij mijn ouders thuis ivm vakantie. Ze zijn dus in een ander huis in een andere omgeving. Nu vliegen onze valkjes dagelijks een paar keer. Is het erg om de vogels niet 2 weken te laten vliegen? Ik ben een beetje bang dat ze zich anders in de nieuwe omgeving bezeren of ergens tegenaan vliegen. In de lege slaapkamer bij mijn ouders zouden ze misschien wel kunnen vliegen maar toch vind ik het eng. Kunnen ze 2 weken zonder vliegen of is dit erg?

En hoe doen jullie dit?

Alvast bedankt

Groetjes van ons gezinnetje

jfvhl

Moeilijk, als je ouders het wel zien zitten om ze te laten vliegen, waarom niet? Maar zijn ze tam en gaan ze gemakkelijk terug in de kooi. Ze zullen de ramen moeten bedekken (gordijn o.i.d.) zodat ze zich de vreemde ruimte (aparte kamer) niet kapot vliegen. Ik kan er niet zo over mee praten, want als wij weggaan komt er iedere dag iemand om ze te verzorgen. Dat is onze trouwe hulp die al 20 jaar bij ons is en ondertussen kan lezen en schrijven met ze....Maarre, ze moeten ook obstakels hebben om op te gaan zitten tijdens het vliegen, een kast of een lamp of een paar wilgentakken in een grote vaas. Ze slopen ook graag, dus...... succes
gr. Jantina