Splinterkooi voor ACTIE prijs....

Gestart door Rika, 26 februari 2004, 02:07:35

« vorige - volgende »

Rika

Goedemorgen paul.

zie je mijne kooien ( zomertijd )
Die bruine gaat verkopen , dus vandaag NIEUWE MMM

Paul

Hoi Rika,

De nieuwe kooi is in elk geval een stuk groter dan de oude denk ik :-)
Daar heeft ie zeker lekker de ruimte in.
Heb je de kooi al binnen gekregen en is het al gelukt om Ziva erin te krijgen?
Ik was even benieuwd hoe alles verlopen was namelijk :-)

Groetjes, Paul

Rika

Goedemorgen paul,
Ja, gisterlate middag pas ontvangen . en moest ZELF montage pfffffffffffff valt niet mee met mijn slechtziende maar het is GELUKT !!!
en toen die Nieuwe kooi naast Ziva.
Het is al 20.00 savonds.dus dacht ik : Even rust laten om Nieuwe burenkooi aan te wennen.
Dus vandaag hele dag weg.
komt wel goed uit voor ziva om die NAAST kooi laten kijken,geuren en wennen.
dus Morgen wordt Ziva grootste dag . want dan kan ik hele dag kijken naar Ziva , hoe is Ziva gaat ''verhuizen doet'' . met foto,s maken ;)
Dat is beter dan HAASTIG .
Ben je met mij eens paul ?
;)
hihi
Jullie hoort wel als Ziva al binnen is .
Ben heeeeeeeeeeeeeel benieuwd !!!!
hihi

Groetjes Rika en fijne dag allemaal !!!

Speedy

Hoi Rika,

Wat heb jij veel (en vooral mooie) kooien joh.
Hoeveel vogels heb je dan??
En ja kijk maar uit hoor, als je eenmaal aan één valkparkiet begint, volgen er meer.  :D :D :D :D

Groetjes,
   Trudie

Andrea

Hallo,

Dat laatste kan ik beamen, want nummer 2 zit er bij mij aan te komen, als de ouders van mijn toekomstige jonkie binnen kort een nestje krijgen. De komende jaren zal het ook bij 2 valkjes blijven, aangezien ik klein woon en nog studeer, maar als ik een eigen plekje heb wie weet...

Mooie kooi krijg je touwens Rika, ik ben benieuwt wat je valkje(s) er van vindt.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Paul

Hoi Rika,

Het is geen slecht idee om ze de kooi al te laten zien dan zijn ze er toch minder bang van denk ik.
En je moet het zeker op je gemak doen niet te gehaast want dan gaat er altijd iets fout.
Ik ben benieuwd of het Ziva een beetje bevalt in zijn nieuwe huis maar dat zal zeker wel.

Groetjes, Paul

Rika

CitaatHallo,

Dat laatste kan ik beamen, want nummer 2 zit er bij mij aan te komen, als de ouders van mijn toekomstige jonkie binnen kort een nestje krijgen. De komende jaren zal het ook bij 2 valkjes blijven, aangezien ik klein woon en nog studeer, maar als ik een eigen plekje heb wie weet...

Mooie kooi krijg je touwens Rika, ik ben benieuwt wat je valkje(s) er van vindt.

Groetjes Andrea

hallo andrea,

heel leuk als jij toekomst goed voorbereiden voor jezelf met valkje(s)

Zeg Andrea , eerlijk gezegt deze nieuwe kooi is niet voor valkje ( sorry) het is voor ara Nobilis die 5 maanden.
Want die valk ( ééntje 12 jaar ) die HEEL rustig  die nog zelfde in kooi die al vanaf jong. ( egen plek) die 70x45x90 (kooi) totaal hoogte 145

Rika

CitaatHoi Rika,

Het is geen slecht idee om ze de kooi al te laten zien dan zijn ze er toch minder bang van denk ik.
En je moet het zeker op je gemak doen niet te gehaast want dan gaat er altijd iets fout.
Ik ben benieuwd of het Ziva een beetje bevalt in zijn nieuwe huis maar dat zal zeker wel.

Groetjes, Paul

afijn dat jij wel met mij eens bent ;)
hihi
ben net thuis gekomen , dus nu nog WEER te laat om verhuizen , het is al defenitief die zondag (morgen )
hebt zin in .

Paul

Hoi Rika,

Je moet dat ook gewoon op je gemak doen anders moet alles weer gehaast en gaat er misschien wat fout.
Ook voor Ziva is het beter om het overdag te doen dan kan ie met het licht de kooi verkennen.
Als je dat in het donker doet kent ie de kooi nog niet als ie gaat slapen en dan is ie misschien van slagals er wat gebeurd in het donker.
Dus gewoon overdag doen het komt echt niet op een dag aan.
En voor je valkje is de kooi ook zeker groot genoeg daar heeft ie ook prima de ruimte in :-)

Groetjes, Paul

Rika

hai paul en rest.

ja het is al gebeurt die bezig.
Ziva is ECHT slim dan ik denk !!! hihi
Want vanmorgen was om 09.00 begont die deuren openen.
ziva keekt heel veel naar nieuwe kooi.
ziva denkt, wie is daar buurdeuren is open . wat moet ik daar ? zo denkt ziva . het is erg leuk om tezien .
want die ziva is echt slim want ziva heeft intussen kooien zit met trosgierst gepikt. dus ik heb trosgierst verder achteruit gegaan om die lokken ;)
tot nu nog niet binnen . hiihi .
Zivakooien is mijn SOORT TV kijken met mijn breiwerk bezig.
ha ha
Groetjes geduld Rika.

Rika

ben er weer..............

Het is erg geweldig die Ziva nu in nieuwe kooi.
heel goed verliep ......vanmiddag om rond 13.30 ging ziva intussen kooi zitten waar die trosgierst kan pikken van nieuwe kooi.
slim is ziva die niet IN neiwue kooi maar buiten kooi.
dus ik heb trosgierst iets achteruit gegaan om ''dieper lopen tot binnen kooi kan krijgen .
jaaaaaaaaaaaaaaaa het is gelukt maar ik heb deze 2 kooien blijven zo laten,want ziva moet vertrouwen geven van die 2 kooien om die langer blijven in nieuwe , en dan pas oude kooi wegrijden .
perfect !!!!!!!!!!!!!!!!!
zo speels is ziva die nieuwe en eigen speelgoed weer kan spelen .
MMMM
perfect
zo is weer oplossen zonder probleem.

en jullie bedankt voor tippen .
Groetjes Rika.
p.s volgende week zal ik die foto,s geplaatsen van Ziva.

Paul

Hoi Rika,

Wat fijn dat alles prima gelukt is :-)
En zo zie je maar dat je het gewoon op je gemak moet doen want ze ging dus niet in een keer naar binnen.
Heb je beide kooien tegenover lekaar gezet dat ie van de ene kooi de andere in kon?
Ik ben benieuwd naar de foto's :-)

Groetjes, Paul

Rika

Goedemorgen Paul,

ja klopt die nieuwe kooi links en oude kooi recht ( dus naast elkaar zodat die 2 deuren GOED dicht zomogelijk, zodat Ziva kan in nieuwe kooi inlopen (lange stok van nieuwe kooi naar oude kooi , dus die stok is heel lang . alsof buren kooi die ''gat deur '' om elkaar kan 2 woningen openen ''
moielijk uitleggen .
maarik stuur je wel foto . dus moet nog 8 knikken dat is fototrol pas vol ;)