valkparkiet "verdedigd" bezoek met bijten en blazen

Gestart door pukkie en semmie, 29 juni 2014, 23:34:02

« vorige - volgende »

pukkie en semmie

Hallo allemaal,

Mijn valkje pukkie is nu 2 jaar en 2 maanden. Het is een echte macho man. Sinds 7 maanden wonen mijn vriend en ik samen en is pukkie mee verhuisd. Als we familie of vrienden over de vloer de krijgen lijkt pukkie 1 persoon uit te kiezen waar die bij wilt zitten.  Daar blijft hij continu naar toe vliegen en land dan op het hoofd.  Als mijn vriend of ik pukkie dan weg wil halen dan gaat hij naar ons blazen en bijten. En bijt dan flink door. We krijgen pukkie dan niet weg en moeten het bezoek vragen puk in de kooi te zetten. Een maal in de kooi gaat puk dan gillen en roepen. Wat we ook doen. We krijgen dit gedrag niet weg. En het is erg moeilijk omdat hij dan zo hard bijt. Soms tot bloedens toe. Ik word dan gewoon bang van hem. Kan iemand ons helpen?

Groetjes Danielle en Patrick

carco

Als je weet dat je bezoek krijgt is het misschien beter om Pukkie in de kooi te houden en te negeren.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

pukkie en semmie

Ja dat is zeker waar. Alleen jammer dat het bezoek wel pukkie kon aaien en wij ook voordat we gingen verhuizen. Het is toch gedrag dat niet echt hoort en hij nooit heeft gedaan. Want het is een super lieve vogel die enorm van kroelen houd.

carco

Kunnen jullie er ook niets meer mee dan zonder dat het bezoek er is?
Klik op het plaatje voor onze site!