10 mei 2025, 00:29:26

broer en zus

Gestart door bobbien, 23 augustus 2003, 16:37:57

« vorige - volgende »

bobbien

hoi,

heb een vraagje als je nu een nest jongen hebt, mag je daar dan de broer en de zus als koppel nemen en mogen die dan jonskes krijgen???

Henry

het kan wel maar het wordt ten strengste afgeraden als je er mee wildt kweken.het kan wel als ze uit een andere nest komen want dan krijg je inteelt

henry van ellinkhuizen

Sander

hello

dat is ten zeerst af te raden, hoor!!  Je zou inteelt kunnen hebben en jongen kunnen krijgen met kromme vleugels en zo. Af te raden dus!!

groetjes
sander

Stijn dc

hello

allemaal gelijk hebben jullie
inteelt is ten strengste verboden en te vermijden!
enkel om soorten in stand te houden wordt het gedaan, maar dat gebeurt heel zelden

sDC:D

bobbien

hoi!!

ok bedank allemaal!! ::) Dit zal ik dan zeker vermijden!! :-/
doei!! ;)

Paul

Hoi Bobbien,
Zeker niet doen want je krijgt echt misvormde valkjes.
Ik heb ze gezien met pootjes waar ze amper op konden lopen en ze bleven veel kleiner dan een gezonde valk :-(
Een mannetjes jong met de moeder kruisen word wel gedaan maar dat is minder gevaarlijk dan broer en zus.

Groetjes, Paul

bobbien

Hoi paul,

Amai, ocharme die beetsjes, dus mama en zoon mag eventueel, maar ik ga dat ook proberen te voorkomen hoor;maar we zijn met een nieuwe voliere bezig bijna af, trouwens, vandaar dat ik me eerst goed wil laten informeren!!En met jullie hier, dat moet lukken hé!!
lieve groetjes
bobbien

Mandy

Klopt sommige kwekers zetten bewust moeder en zoon of vader en dochter bij elkaar om bepaalde eigenschappen beter naar voren te krijgen... :-/
Maar broer en zus gaat echt niet hoor, daar komen echt misvormingen uit... :(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

bobbien

hoi,

ja, ik begrijp het.
Zeg, amai zoveel valkjes in die voliére, maar moi zunne.
lieve groetjes anneke

Stijn dc

hello

nog even iets toevoegen!
bij mensen kan het ook niet!
maar achterneef en achternicht kan danweer wel, dus als het verre familie is kan het bij mensen ook, dus ik denk bij valkjes ook wel mss :P

SDC:D

Jim

kan je wel kweken met die jongen die misvormd zijn?

Inger m

Hoi,
Als de misvormde jongen niks mankeren aan hun voortplantingsorganen zou je er theoretisch mee kunnen kweken, maar je hebt er niks aan. Vogels die zwak zijn en wat mankeren (of het nu inteelt is of niet) zou je niet mee mogenn kweken. Alleen gezonde, forse vogels zonder afwijkingen mogen ingezet worden voor de kweek.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.