17 juli 2025, 15:40:03

Lege eitjes

Gestart door marjon, 10 februari 2004, 01:08:10

« vorige - volgende »

marjon

He hallo!

Sorry dat ik weer even niet aanwezig ben geweest, maar we waren op vakantie.... Heeeeel vervelend...hihi.
Helaas is het met ons nestje weer niet goed afgelopen. Dit is nu al het tweede nest waarvan de eitjes niet bevrucht waren. Ik snap er nix van. Ze paren echt heel vaak, zitten heel braaf om en om op de eitjes en doen eigenlijk alles wat ze moeten doen. Ze zijn oud genoeg. Iemand nog een idee hoe het dan kan komen dat het steeds mislukt? Moeten we het blijven proberen, of kunnen we maar beter geen nestkast meer ophangen?

Groetjes,
Marjon

Karin

Een tip die ik heb gehoord van een kweker uit Amerika voor valkjes die wel paren maar onbevruchte eitjes hebben : knip wat veertjes rond de cloaca weg van zowel de man als pop. Dat schijnt nog wel eens te helpen. Kunnen ze beter "mikken"  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Theetje

Hoi.

Wat grappig Karin, die tip kreeg ik van het weekend ook van mijn oom en tante. Die kweken succesvol met parkieten en kanaries.

Ik heb ook al twee onbevruchte nesten gehad en zij gaven mij dus ook de tip om wat veren bij de cloaca te verwijderen.

Het gebeurt dus ook gewoon in ons eigen kleine kikkerlandje en niet alleen in Amerika.

Groetjes

Theetje

Karin

;D Ik zit op wat mailinglijsten van Amerikaanse kwekers. Altijd leuk die tips.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marjon

He hallo,

Thanks voor de reacties, en sorry voor mijn late reactie. Ik zit nou eenmaal weinig achter een PC....
Maar toch bedankt. We gaan dit denk ik maar proberen, want iedere keer de teleurstelling van lege eitjes houden wij en ook zeker onze vogeltjes niet heel lang vol...

Groetjes,
Marjon

Karin

En neem ook een goed voer Marion. Ik weet niet wat je nu geeft ? Maar ik las laatst dat het ook kan komen door tekorten in het voer, eigelijk heel logisch  ;D Maar een goed zaad, veel fruit en groente, kalk ( sepia, mineralenblok ), extra vitaminen, eikrachtvoer enz. En ca. 6 weken voordat je wilt kweken de vogels in conditie gaan brengen. Buiten het kweekseizoen mag je ze wat kariger voeren ( minder groente enz ). Dat gebeurt in de natuur ook.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves