25 april 2024, 11:12:44

Valk pop ziek en 3 jongen

Gestart door BvZwolle, 10 juni 2014, 09:39:02

« vorige - volgende »

BvZwolle

Hallo,
Ik ben bang dat ik snel iemands hulp nodig heb...
Ik heb een valkparkietenpop die een prolaps aan de cloaca heeft (ga ik zo voor naar de dierenarts). Deze pop heeft samen met een man drie jongen van nu 2 weken oud. Ik ben bang dat de man het voeren niet alleen gaat doen, want hij is al een tijd onrustig.
Is er iemand in de buurt van Zwolle die 3 jongen met de hand kan opvoeden?

Ik hoor het graag!!!

Alexandra

geen ander koppel waar je ze bij onder kunt leggen ... (in de hoop dat zij het voeren oppakken / overnemen? )

succes!

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

BvZwolle

Helaas niet. Die hebben zelf jongen die bijna uitvliegen...

carco

Leeftijd verschil dan niet zo groot.Dan zou ik het proberen en evt de jongen die op punt van uitvliegen staan met de hand groot brengen.

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




BvZwolle

Pffff, daar heb ik echt geen verstand van. Ik zou het graag doen, maar ik heb er geen tijd en ruimte voor. Ze zitten in de voliere en mijn vrouw wil geen vogels in huis ivm allergie...
De pop is overigens net geholpen aan de cloaca: dichtgenaaid en antibiotica gekregen. Nu maar hopen dat ze het volhoudt.

Hoelang kunnen jongen zonder voer? Ik heb het blok nu net een halve dag op een andere plek hangen en de vader erbij gezet, maar die heeft zelf ook niets gegeten. Ik hoop echt dat hij het voeren op zich neemt, anders gaan ze echt dood...

BvZwolle

Zojuist  de man het broedblok in horen gaan: hoop dat het goed gaat....  ::)

smiley

hoi

meestal pakt de man het wel over ,geef hem even de tijd !
Je hebt in dit geval niets te verliezen ........we zullen duimen dat het goed komt .
Zorg voor voldoende voer zoals nat bruin brood en eivoer en bv gekookte rijst .


sterkte Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

BvZwolle

Zojuist gecheckt: volle krop allemaal, dus de man is inderdaad druk geweest! Pffff! Nu nog hopen dat de pop het redt. :-\

smiley

hallo

Dat is alvast goed nieuws ,de man doet wat hij moet doen .
Hoe is het nu met de pop ??

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

BvZwolle

De pop is aardig bijgetrokken. Ze eet nu weer veel en volgens mij voedt ze zelf de jongen ook alweer!
Wel nog goed in de gaten houden of de ontlasting normaal verloopt. Over twee weken mag ik de hechting eruit halen... (Spannend).


smiley

hoi

Dat is een hele opluchting ,erg fijn om te horen .
En geweldig dat ze de jongen alweer mee voert ,want dan voelt ze zich ook al een stuk beter .
ben er blij voor je alvast een fijn weekend  ;)

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht