19 april 2024, 23:12:33

Nieuw probleem !!

Gestart door kevin visser, 21 mei 2014, 23:41:06

« vorige - volgende »

kevin visser

Ja hier ben ik weer hoor...


Het is ook niet best maar goed hier gaan we weer,


Dit begon 2 dagen geleden, Ik kwam net thuis en ging naar mijn gevederde vriendjes, toen zag ik dat tica wat vieze rommel om haar kopje had, beetje slijmig iets, (was al droog) ook zat er zaad op de tralies waar ze zat. sinds toen heeft ze geen slijm problemen meer gekregen. Maar ze is sinds toen wel een beetje sip.. zit niet bol en is redelijk actief. Maar ziet er wat zielig uit, het slijmig iets is opgedroogt om haar kopje (is niet super veel zit alleen op de wangetjes en kuifje) en heb haar ook 1x met de sproeier gesproeit zodat ze het er af kon wassen maar het zit er nog steeds een beetje.

ook is ze nog steeds wat zielig. als ik haar een cijver mocht geven als ze normaal was gaf ik haar een 9. Nu is het dus na mijn mening een 7.

Morgen bel ik naar het dierenziekenhuis in drachten. hopelijk is het niet iets ernstigs !, bij die kropziekte moest ze al na 24 uur dood zijn maar dat is dus niet gebeurd. is nu dag 3 zeg maar. Word nu wel wat bezorgd. Ze eet en drinkt wel en springt wel van stok naar stok en vliegt ook normaal.


Iemand enig idee ? :(

valkparkiet.net

Vertel meer: hoeveel valkjes bij elkaar, heb je broedblokken, zijn er mogelijkheden dat ze elkaar aan het voeren zijn? Bedenk dat niet iedereen direct weet wat jouw omstandigheden zijn. Wil je hulp, aanwijzingen, etc. benoem dan de omstandigheden!

kevin visser

22 mei 2014, 01:41:31 #2 Last Edit: 22 mei 2014, 01:43:26 by kevin visser
Momenteel zit ze apart, heb 2 kooien,  in 1 zit het mannetje en de andere het vrouwtje, dit is al 2 weken zo omdat het mannetje om het zo maar te zeggen haar dus gewoon verkracht. Ze kreeg niet eens de kans om fatsoenlijk een eitsje uit de poepen of hij sprong er al weer op. Dus vandaar. Mannetje is nu 1 jaar en het vrouwtje tica dus 3 jaar nu. Mannetje zit in de pubertijd dus vandaar het gedrag denk ik.

Savonds heb ik ze beide wel los. Hier hebben ze geen moeite mee als ik ze daarna voor beddtijd weer apart doe. Mannetje is wel wat waaks over haar maar dat hoort zo denk ik.

Heb geen broedblokken, voeren elkaar niet, als ze bij elkaar zitten wassen ze soms elkaar wel eens of zitten ze gewoon bij elkaar, samen hebben ze nog geen nestje gehad want om de zoveel tijd legt ze een eitje meer niet, in 3 maand 4 eitjes zeg maar.

Als voer krijgen ze pellets met zaadvoer gemengt, 2x per dag schoon water en 1 tot 2x per week trosgiert of een klein stukje bruin brood. Fruit eten ze niet zoveel.. anton zei dat pellets goed zijn voor totaal voer. ( van dierenziekenhuis drachten) popje krijgt soms ook wat eivoer en soms meng ik ook wat maagkiezel door het voer.


Is dit betere info ?

Sanna

Hallo Kevin,

Klinkt alsof ze heeft overgegeven. Misschien heeft ze aan iets geknaagd dat giftig, of in ieder geval niet goed voor haar, is. Daar moet ik vooral aan denken omdat je haar er wat zielig uit vindt zien. Kijk de ruimte waar ze los mogen goed na of je iets kunt ontdekken waar aan geknaagd is. Heb je planten staan? En bel zeker vandaag even naar het dierenziekenhuis. Schrijf voor jezelf even op wat je allemaal precies gemerkt hebt en wat er veranderd is, zodat je alle info bij de hand hebt en zo goed mogelijk geholpen kunt worden. Succes.

Groetjes, Sanna

kevin visser

Citaat van: Sanna op 22 mei 2014, 06:30:34
Hallo Kevin,

Klinkt alsof ze heeft overgegeven. Misschien heeft ze aan iets geknaagd dat giftig, of in ieder geval niet goed voor haar, is. Daar moet ik vooral aan denken omdat je haar er wat zielig uit vindt zien. Kijk de ruimte waar ze los mogen goed na of je iets kunt ontdekken waar aan geknaagd is. Heb je planten staan? En bel zeker vandaag even naar het dierenziekenhuis. Schrijf voor jezelf even op wat je allemaal precies gemerkt hebt en wat er veranderd is, zodat je alle info bij de hand hebt en zo goed mogelijk geholpen kunt worden. Succes.

Groetjes, Sanna



Mooi lullig dit er was alleen om 12 uur plaats bij anton maar dat is me niet gelukt me vader was aan het werk en mijn moeder is ook niet thuis..  kan pas 11 juni afrijden maar dat is dan mooi te laat anders was ik er al lang geweest...

Iedergeval, er zit ook aan de onder rand van de kooi een roestplekje van 2 cm, rest is gewoon als nieuw.. Dat plekje heeft er altijd al gezeten en is nog gewoon het zelfde, ook weet ik niet hoe ik dit kan wegkrijgen.. kooi is redelijk groot.

Nu maar hopen dat ik morgen wel naar anton kan.. maar ik kon ook tica alvast heen brengen dan kijken ze er morgen na.. dus maar hopen dat straks iemand thuis komt.

kevin visser

Update :


Ze zit nu te eten gelukkig, en stapt af en toe wat op de bodem en dan zit ze wat in de snippers te wroeten of ze slaapt even op het onderste stokje, is nog steeds zielig.

We kunnen haar zometeen naar drachten brengen gelukkig !

kevin visser

Update :

Ze konden niks vinden maar hebben wel een kuur mee gegeven, ze ziet er al beter uit dan eerst gelukkig