18 augustus 2025, 01:23:10

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

Irene

Gefeliciteerd Daan, met je "gezinsuitbreiding" ;D
Wat een schatjes weer; ik blijf me ook verbazen hoe klein ze zijn as ze net uit het ei komen en wat voor een schatten het worden, als ze opgroeien.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

Heej Daantje,

Nee, zo te zien, is het toch 1 wildkleur, en 2 grijs geparelde valkjes.

KNuffies Lique

daan

Ja dan klopt het nog steeds wat je zei. Okay thanks.
Ja en toch vind ik het moeilijk om te zien hoor.

Kus daan

daan

Hoi Irene,

Dank je wel.
Ja het is een wondertje hoor. zo vreselijk klein allemaal.
En voor je het weet zjn ze weer groot hihihi

Groetjes daan

daan

Hoi Trudie,

Ja het wachten wordt idd weer beloond hahaha.
Ik heb nu 15 jongen en er liggen nog een aantal eitjes die moeten uitkomen.

En balen van de week is er snachts paniek uit gebroken in de voliere en daardoor zijn in totaal 13 bevruchte eitjes verlaten. Balen hé.
Maar ja ik kon ze ook niet overleggen.
Dus als deze eitjes allemaal zijn uit gekomen, dan moet ik weer ff wachten tot er eitjes worden gelegd. Want dan heb ik nix meer liggen.
Maar net wat je zegt het wachten wordt dan ok weer beloond hihihihi

Groetjes daan

robentru

Hoi Daantje,
ik had het inderdaad gelezen van die paniek, jammer hoor. Maar dat kan voorkomen. Hebben ze het vreselijke weer van gisteren goed doorstaan?
Groetjes,
Trudy

daan

Nee het weer van gister hebben ze geen last van gehad, maar ik had wel de binnenverlichting in de voliere laten branden. En dat scheelt zowiezo wel natuurlijk.

daan

Ik kwam net thuis van een barbeque en ging gelijk bij de pas geboren kleintjes kijken. Niet goed, het jonkie bij Pepsi en Jazzy lag niet onder moeders vleugel en het was heel erg zwak.
Ik heb het gelijk weg gehaald en onder Bailey en Chico gelegd. Maar ja het is 1 dag oud, ik hoop dat tie het red, maar ik ben bang van niet. Het 2e eitje is nog steeds bezig met uitkomen. Dus die ook maar goed in de gaten houden of het wel gevoerd gaat worden na ongeveer 20 uur. Anders moet die ook bij Chico en Bailey. Chico en Bailey hebben van zich zelf maaar 2 eitjes, maar pepsi en jazzy hebben 5 bevruchte eitjes en ik denk niet dat ik alles onder chico kan leggen 7 is echt te veel voor de eerste keer. ik hoop dat Pepsi met de 2e wel raad weet en dat het een beginnersfoutje is.
Maar ik zit nu met het probleem dat je geen verschil ziet tussen dat 2 jonkies er zit maar 1 dagje tussen. Maar ja de ene is split voor witmasker bont en de ander split voor ino.
En ja het zijn allebei witmaskertjes. En ik wil wel graag de goeie splits weten. Dus ik ben iets aan het verzinnen om er 1 te kenmerken. Heeft iemand dit wel eens gedaan. Straks kunnen ze geringd worden maar ja dat duurt nog wel effies.
Ik dacht met een viltstip een stipje op het pootje te zetten. Maar het schijnt dat dit er af gaat.
Heeft iemand een idee.
Ik ga straks weer kijken hoe het met de kleine gaat, maar ik ben beng dat tie het niet gaat redden.

Groetjes daan

daan

Ik heb net weer ff gekeken, en het kleintje ziet er al een stuk beter uit, er zat nog geen eten in de krop maar het was al lekker warm en beter in beweging.
Ik heb hem nu ff met een stiffie gekenmerkt, maar ja ik weet niet of dat wel blijft zitten.
Morgen maar ff kijken wat ik ga doen.
Want ja eenknijpringetje is wel erg groot voor'zon klein pootje.

Knuf daan
Ik denk dat tie het nu wel gaat redden
ik was denk ik net op tijd.
ik duim ervoor.

Irene

He daan,
het zou fijn zijn als die kleine het nu zou redden, wnt je was er idd snel bij. Hopelijk idd een beginnersfoutje , want anders krijgt de andere pleegmama het wel erg druk ::)
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

daan

Hoi allemaal,

Er zijn er weer 2 geboren vandaag 1 bij Pepsi en Jazzy en 1 bij Chico en Bailey. Ik hoorde net voergeluidjes uit het blok van Jazzy en Pepsi, dit bij het 2e jonkie wat is geboren. Dus ze weten wel wat ze moeten doen. Ik ga dan morgen het 1e jonkie weer terug leggen. Bij Bailey en Chico liggen er nu 3, 2 van zich zelf en 1 ff ter logeren. Daar hoorde ik ook voer geluiden. Ik zal morgen ff foto;s maken van al het kleine grut.

En Tygo en Janny waren in de voliere aan het wappen. En het ging nu voor het eerst goed, want Janny heeft maar 1 voetje dus ze is iets minder stabiel. Maar het lukte nu heel goed helemaal tot het eind zonder te vallen.

Groetjes daan

daan

Alle 4 de jongen doen het momenteel uitstekend.
Het koppel wat niet voerde bij de 1e voerd nu wel bij de 2e.
En het 3e eitje is weer bezig met uitkomen hihiihi
Ook het pleegkindje dus bij Bailey en Chico had nu zaadjes in de krop zitten. Dus die wordt nu ook gevoerd.
Ik twijfel nog wel een beetje of ik het jonkie zal terug leggen bij de ouders of niet. FF over nadenken.
Want hij doet het nu goed bij zijn pleegouders en ik hoef al niet eens meer bij te voeren. 1 xtje is voldoende geweest.
En nu hebben Bailey en Chico 3 jonkies en Pepsi en Jazzy 1 maar er moeten er nog 3 uitkomen, dus dat kan op 4 jonkies eindigen. Dus waarom zou ik niet dit kleine mormel bij de pleegouders laten liggen????? Want die hebben nu geen eitjes meer die moeten uitkomen.

Groetjes daan

robentru

Hoi, hoi Daantje,
het gaat je valkjes voor de wind (maar geen storm hoor). Leuk en heel veel plezier en succes met het grootbrengen!
Groetjes.

daan

21 juli 2004, 03:30:18 #568 Last Edit: 21 juli 2004, 03:39:17 by daan
Hi allemaal,

Met de jonkies gaat het goed. Er is er vandaag weer 1 geboren maar die moest ik ook overleggen bij de pleegouders, want die was zo koud en was ook weg gerold. Ik hoop dat de kleine het gaat redden. Maar het is afwachten ik hou in mijn achterhoofd dat het nu wel eens niet zo zou kunnen zijn.
Ik snap het niet want jong nr 2 houd ze wel goed warm en die voert ze ook gewoon goed. Er moeten nu nog 2 eitjes uitkomen, dus ik ben benieuwd wat ze met die gaat doen. ik ga donderdag op vakantie en dan gaat mijn vader alle bessten doen, dus hij moet ook ringen enzo. Hij had al voor de grap gezegd ooohhh ik heb nog genoeg ringen van me zelf hahhahahaa. Ja zou die willen.
Hij was er vanavnd effies en hij zei al je hebt mooie jongen voor de TT zitten, dat zijn de jongen van vorig jaar, die zijn nu natuurlijk helemaal mooi op kleur enzo.
Hier een paar foto's
Dit zijn de kleintjes bij Chico en Bailey. 2 van zich zelf en 1 adoptie, nu inmiddels 2 adopties.

Kijk hier zie je nr 2 bij Pepsi dat ze die aan het voeren is, dus ze kan het wel.

En hier de pleegjongen van Zorro en Skippy.

Het zijn 2 grijs geparelde en een wildkleurtje.
Ze groeien ook zo hard.
Ik ben benieuwd als ik terug van vakantie hoe groot alle jongen dan zijn geworden. Nou ja het is maar een weekje maar goed dan zijn ze een stuk gegroeid natuurlijk. helemaal de kleintjes.

Knuffel daantje

daan

Slecht nieuws.
Het eerste jonkie van Pepsi en Jazzy die ik had overgelegd bij de pleegouders is helaas overleden. En het jonkie dat gister is geboren gaat ook niet goed. Pepsi en Jazzy hebben zelf ook 1 jonkie liggen en die doet het buiten gewoon wel erg goed.
Voor de 3e hou ik ook mijn hart vast want die was erg zwak. Maar ja ik kan nog niet bijvoeren want hij is pas gister laat geboren. Ik kan het nu alleen ff afwachten. En dat is heel erg moeilijk. De laatste 2 eitjes bij pepsi en Jazzy zie ik nog nix gepikt liggen.

Simba heb ik net even rechtstreeks een wormenkuur gegeven, want ze had wat onlasting aan haar kontje hangen.
Dan weet ik zeker dat ze het heeft binnen gekregen.

Groetjes daan