17 augustus 2025, 19:29:12

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Daan,

Jammer dat er zoveel eitjes niet bevrucht waren maar misschien de volgende ronde dat het wel veel beter is he van de meeste was dit toch hun eerste nest dacht ik.
In elk geval is het niet leuk om het dode jong te vinden maar het geeft je wel meer geruststelling wat er gebeurd is.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Daan,

Lachen is dat het, dat geklooi van die mannetjes. Ik heb er hier ook zo eentje zitten. Die gaat er zelfs achterstevoren op zitten  ;D.

Maar ik ben benieuwd naar je nieuwe foto's

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

daan

CitaatHoi Daan,

Jammer dat er zoveel eitjes niet bevrucht waren maar misschien de volgende ronde dat het wel veel beter is he van de meeste was dit toch hun eerste nest dacht ik.
In elk geval is het niet leuk om het dode jong te vinden maar het geeft je wel meer geruststelling wat er gebeurd is.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's.

Groetjes, Paul

Hoi Paul,

Ja er zijn idd een aantal eieren onbevrucht, maar daar had ik wel al rekening mee gehouden, want ik heb eigenlijk allemaal jongen valkjes zitten, dus bij de meeste is het toch allemaal nieuw. Maar er hebben nu 3 nestjes onbevruchte eitjes dus het valt eigenlijk nog wel mee hihihi.
Ja het terug vinden van dat jonkie die dood was, is niet prettig maar wel bij dat ik het toch heb gevonden.

Groetjes Daan

daan

CitaatHoi Daan,

Lachen is dat het, dat geklooi van die mannetjes. Ik heb er hier ook zo eentje zitten. Die gaat er zelfs achterstevoren op zitten  ;D.

Maar ik ben benieuwd naar je nieuwe foto's

Groetjes

Suzanne
Hoi suzanne,

Ja heerlijk dat geemmer van ze dan hé. Je kan er vreselijk om lachen. Nou de foto komen nu dus hierbij zijn ze hahahaha

Groetjes Daan

daan

1 juni 2004, 12:38:18 #379 Last Edit: 1 juni 2004, 12:39:03 by daan
Goeiemorgen allemaal,

FOTO'S HIHIHHI, tijd geleden geloof ik.

Dit is de oudste van Gabber en Kuiffie. De oogjes gaan al een beetje open. Had ik gister geringd maar de ring was er vanochtend af hihihi, o ja je ziet nog geen gevulde kropjes want er moest nog gevoerd worden.

En de volgende is de jongste van Gabber en Kuiffie.

En nu de 2 van pepper en Sisi, de 2 lutinootjes.
Dit is de oudste van Pepper en Sisi, is ook van het weekend geringd en die bleef wel zitten hihihi. En de oogjes zijn ook al een beetje open.

En nu de jongste van Pepper en Sisi.

En hier dan MR X hihii. Ze wordt onwijs mooi. Is nu 3,5 week oud.

Groetjes Daan

Suzanne

Hoi Daantje,

Schitterende foto's! En mr. X is idd erg mooi. Ga je trouwens nog jongen zelf houden?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

daan

Hoi Suzanne,

Ja ik heb nog niks te koop staan hihiii. Moet ik wel doen hoor, de jongen van Gabber en Kuiffie hou ik waarschijnlijk allebei wel en de 2 lutino's gaan weg, ik zal straks effies een advertentie zetten. En ja Mr X Ja die hou ik waarschijnlijk ook wel zelf hhahahahaha.

Groetjes Daan

Paul

Hoi Daan,

Leuke foto's weer en ze zien er goed uit in elk geval dat is wel fijn.
Met dat ringen kan het soms best vreemd gaan he.
Je bent een tijd bezig om die ring er omheen te krijgen en ze hebben hem er zelf zo weer vanaf  :D
Ik ook met de laatste twee hier de oudste was al 10 dagen en dan lukt het normaal nog net.
Ik beide geringd en een uur later allebij geen ring meer.
Dus dan maar het broedhok uitspitten wat ring 1 en twee wil je toch wel op je eigen jongen houden he :-)
Drie dagen later bleven de ringen pas zitten dus de oudste was toen 13 dagen.
Normaal krijg je er dan geen ring meer omheen maar deze was blijkbaar wat achtergebleven met de groei.
Succes met je nestjes.

Groetjes, Paul

Mandy

Ooo Mr. X is zeker mooi geworden, gelijk heb je dat je die zelf hou. Ik weet zou gauw de erfelijkheid ff niet meer, maar was dit nou een pop? Want dan moet je er eigenlijk Mrs. X van maken! ;D

Je andere valkjes zien er ook mooi uit hoor, vooral die lutinootjes ook, erg lief. :P
Jammer van die onbevruchte eieren, maarja, dat kan je wel eens hebben, zeker als je inderdaad jonge valken hebt.
Ik heb nu 2 jongen van vorig jaar met 8 eieren 7 bevrucht! Ben benieuwd wat daarvan terecht gaat komen, spannend... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ramona

Hoi allemaal!

Sorry ik heb zolang niets van me laten horen maar dat komt omdat mijn moeder ernstig ziek is.

Met Glitter gaat alles geweldig, hij/zij is ERRUG ondeugend!
Hij sloopt van alles whahha mijn papieren zitten dikwijls gaten in, hij heeft mijn afstandbediening( knopjes) bijna opgegeten  :-/ Enne hij wil dus bijna kooi zijn kooi in haha..

Klinkt dit als een gemiddelde valkje haha..

Maar verder gaat alles goed hoor hij wil niet echt op je vinger  komen maar komt wel dichtbij ons vooral als de kids op bed zijn haha..
Maar ook als we aan het eten zijn komt ie kijken en wil ie op de tafel vliegen om mee te eten haha..

Je hoort het al , lekker ondeugend!

Wanneer kun je zien of het een hij of een zij is trouwens?

Enne wat voor speeltjes vinden jullie valkjes leuk?

Wij hebben een belletje en een dik touw erin :)

Gr en veel liefs van Ramona en de kids en Glitter natuurlijk!

( ow ja ik krijg als het goed is vandaag mijn digi dan kan ik fotoos nemen als ik weet hoe het ding werkt haha)

daan

CitaatOoo Mr. X is zeker mooi geworden, gelijk heb je dat je die zelf hou. Ik weet zou gauw de erfelijkheid ff niet meer, maar was dit nou een pop? Want dan moet je er eigenlijk Mrs. X van maken! ;D

Je andere valkjes zien er ook mooi uit hoor, vooral die lutinootjes ook, erg lief. :P
Jammer van die onbevruchte eieren, maarja, dat kan je wel eens hebben, zeker als je inderdaad jonge valken hebt.
Ik heb nu 2 jongen van vorig jaar met 8 eieren 7 bevrucht! Ben benieuwd wat daarvan terecht gaat komen, spannend... ::)

Hoi Mandy,

Ja ik weet het niet of Mr egenlijk Mrs is hahaha.
Het is een cinnamon, en de mama is ok een cinnamon. En de papa is een cinnamon bonte, is het jong dan als het een cinnamon is dus ook een pop is niet????? weet jij dat eigenlijk????
Thanks ja schattig he die kleintjes. Ja onbevruchte eieren is jammer, maar niet onvermijdelijk hé hihii.
Ja ik heb ook nu van 1 eigen jong 6 eieren. Ik vind het veel hoor voor de eerste keer. Ja bij jou zelfs nog meer. Knap hoor van ze toch.
Nou ik zet zo weer nieuwe foto;s neer.

Groetjes Daan

daan

6 juni 2004, 02:11:05 #386 Last Edit: 6 juni 2004, 02:11:21 by daan
CitaatHoi allemaal!

Sorry ik heb zolang niets van me laten horen maar dat komt omdat mijn moeder ernstig ziek is.

Met Glitter gaat alles geweldig, hij/zij is ERRUG ondeugend!
Hij sloopt van alles whahha mijn papieren zitten dikwijls gaten in, hij heeft mijn afstandbediening( knopjes) bijna opgegeten  :-/ Enne hij wil dus bijna kooi zijn kooi in haha..

Klinkt dit als een gemiddelde valkje haha..

Maar verder gaat alles goed hoor hij wil niet echt op je vinger  komen maar komt wel dichtbij ons vooral als de kids op bed zijn haha..
Maar ook als we aan het eten zijn komt ie kijken en wil ie op de tafel vliegen om mee te eten haha..

Je hoort het al , lekker ondeugend!

Wanneer kun je zien of het een hij of een zij is trouwens?

Enne wat voor speeltjes vinden jullie valkjes leuk?

Wij hebben een belletje en een dik touw erin :)

Gr en veel liefs van Ramona en de kids en Glitter natuurlijk!

( ow ja ik krijg als het goed is vandaag mijn digi dan kan ik fotoos nemen als ik weet hoe het ding werkt haha)

Hoi Ramona,

leuk dat je ff laat weten hoe het met Glitter is, en ik ben blij dat alles goed is. Hopelijk gaat het wat beter met je mama, of niet?
Ja, of Glitter een man of een pop is, de 2 jongen die ik zelf van dat nest heb gehouden is 1 een man en 1 een pop. Is Glitter al een beetje aan het brabbellen of niet. En misschien zie je al wat wit in zijn koppie. Want als het een man is gaat zijn hoofie wit worden. Maar daar kom je vanzelf wel achter hoor. Geluukig is tie lief en gaat alles goed.
Speelgoed, ik heb hier van alles hangen, van touwen en takken tot schommels, ze vinden eigenlijk alles wel leuk. Geef je ook wel eens wilgentakken, wel goed uitkijken waar vandaan, want ze zijn gek op knabbelen enzo.
Nou ik ben erg benieuwd naar de foto's.

Groetjes Daan

daan

Hoi allemaal,

nou moe, Mexx en Diesel hebben zijn alweer begonnen met de 2e ronde, want het eerste eitje ligt er al weer. Ik zag dat moeders nu een beetje lelijk tegen Mr, Mrs X (hihihi) is, dus ik heb het jonkie uit het blok gehaald en op de grond gezet in de kooi, straks ff kijken hoe het gaat en of er ook gevoerd wordt. Hij is nu ruim 4 weken oud en van de week zat tie al met zijn koppie uit het blok. Hier een foto van de kleine kanjer.

Nou Gabber en Kuiffie zijn weer druk aan het wappen, ooooooo en dat waar de kinders bij zijn. Nou ja het is hun 2e ronde en eigenlijk wilde ik 2 rondens doen, maar als ze nog 1 keertje willen mag dat, maar nog wel ff wachten. Op zich zat er tussen ronde 1 en 2 best wel een poosje dus ik denk dat het wel kan. Het ligt er een beetje aan hoe het gaat om ze meerdere rondes te laten doen. Ik hoop alleen niet op plukken in deze ronde, afwachten!!.
Hier de foto's van de kleintejs.
Dit is de oudste.

En dit is de jongste.

Lief hé. Ik hoop dat er een geparelde tussen zit in deze ronde. hihihii
O ja ik kon geen nieuwe foto's maken van de kleine lutinootjes, mama zat erop en die is erg waaks hihihi

Zo staat het er verder voor bij de andere koppels.
Storm en Blikkie.
1 bevrucht eitje (moet dit weekend uitkomen)

Lucky en Pino
6 eitjes (nog niet kunne zien of er wat bevrucht is)

Punky en Zorro
2 eitjes.

Mexx en Diesel
2e ronde 1 eitje.

Dus het gaat best goed.

Groetjes Daan

Paul

6 juni 2004, 08:56:17 #388 Last Edit: 6 juni 2004, 08:56:47 by Paul
Hoi Daan,

De kleintjes zien er heel erg goed uit.
Helemaal op de laatste foto kan je dat goed zien.
Dat moet me een vreetzak zijn zeg die krop is echt gigantisch daar  :)
Als er inderdaad wat tijd tussen zit kan 3 rondes in een jaar ook wel goed nog hoor.
Hopenlijk plukken de ouders ze inderdaad niet want dat is altijd erg balen heel veel mensen hebben er last van helaas :-(
Succes met alle nestjes.

Groetjes, Paul

daan

Ja Storm en Blikkie zijn papa en mama geworden.
Mijn eerste eigen jong heeft een kleintje gekregen, o dit is eigenlijk nog mooier hhahahhahaa. Ik ben best een beetje trots op ze. Al blijft het maar bij eentje, maakt niks uit. Papa is nog jong en mama is al 4 jaar en heeft nog nooit een babietje gehad, altijd was alles onbevrucht bij zijn eigenaar. Ze mocht hier komen logeren en jullie zien het hahahaha
Hier de foto van de kleine.