benieuwd mutatie valkje, heb er geen verstand van!

Gestart door xEmilyx, 15 mei 2014, 20:18:40

« vorige - volgende »

xEmilyx

Hallo!

Mijn naam is Emily en ik heb sinds gister mijn valkje Willem. Hij is 7 weken oud. Zijn vader is wildkleur en zijn moeder lutino. Zijn vader heeft een heel geel masker en zijn moeder is echt fel geel. zijn 2 broertjes of zusjes zijn beide wildkleur met ook een erg geel masker en rode wangetjes. Willem is echter heel anders en lijkt totaal niet op die andere. Willem is egaal lichtgrijs met op zijn vleugels aan beide kanten een wit stuk. Zijn vleugelveren en rug zijn grijs en zijn borst en masker bijna beige. Ook is de binnenkant van zijn staart aan de onderkant gestreept.
Nu heb ik echt totaal geen verstand van mutaties en hoe alles heet maar ik vind het wel apart dat Willem zo anders is dan zijn ouders en broertjes/zusjes
Ik heb een foto gemaakt en ik hoop dat jullie hem duidelijk kunnen zien en weten wat voor mutatie dit is!
(ik heb een linkje naar de foto op mijn facebook gezet, weet niet hoe ik de foto anders zichtbaar moet maken)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10202200818477811&set=a.4046885446404.2139911.1109953985&type=1&theater

carco

Je fb staat op privĂ©, dus kunnen we de foto niet zien  ;)
Klik op het plaatje voor onze site!




xEmilyx

15 mei 2014, 23:49:01 #2 Last Edit: 15 mei 2014, 23:51:04 by xEmilyx
Ik heb de afbeelding in de bijlagen gedaan! Hij lijkt daar trouwens een tikkie donkerder dan in het echt

de_vogelkamer

dat is een witmasker  :) is het een mannetje, dan krijgt hij over een half jaar een wit masker en wordt zijn lichaam meer effen grijs (visgraatmotief onder staart en spots onder vleugels verdwijnen) is het een popje, dan blijft ze er zo uitzien!  :) veel plezier met je valkparkietje!  :D

groetjes neline