16 april 2024, 07:32:48

Nieuw valkje 7 weken problemen

Gestart door xEmilyx, 15 mei 2014, 19:34:30

« vorige - volgende »

xEmilyx

Hallo!

Mijn naam is Emily en ik heb gister mijn valkje Willem van 7 weken oud mogen ophalen. De man van wie ik hem overnam zei dat hij zelfstandig was, hij is gewoon door beide ouders gevoed dus niet met de hand. Maar het valt me op dat hij behalve de trosgierst die hij sinds vandaag redelijk ontdekt heeft en hem as we speak helemaal kaal eet geen zaadjes eet, tenminste hij wil niet zelf naar het voerbakje, ik heb het idee dat hij het niet echt snapt ofzo, ook het drinken heb ik hem nog niet zien doen (nu ben ik er niet 24/7 bij) maar ik heb gelezen dat ze dat ook helemaal niet zo vaak doen. Hij zit ook alleen maar op de bovenste zitstok in zijn kooi (de kooi is 1m hoog) ik heb hem nog niet zelf naar beneden zien klimmen alleen maar omhoog, ik ben bang dat ie dat nog niet kan en vind het een beetje zielig dat hij dan alleen maar bovenin zit. Als ik even weg ben en ik kom terug mijn kamer in dan zit hij meestal nog op dezelfde plek. Als ik hem dan een stokje lager zet klimt hij weer omhoog dus misschien vind hij het wel fijn daar. Wat wel vrij apart is is dat hij echt heel gemakkelijk op je vinger stapt terwijl hij bij de man waar ik hem haalde niet tam is gemaakt. Dat snapt hij al heel goed en een hand in de kooi vind hij ook niet eng. Hij rekt en strekt zich vaak uit, slaapt veel op 1 soms 2 pootjes en maakt zichzelf goed schoon.

Is er iets wat ik moet doen aan de bovenstaande zorgpuntjes of is dat heel normaal? het is natuurlijk begrijpelijk dat Willem moet wennen aan zijn nieuwe omgeving maar ik wil zeker weten dat ik alles goed doe en de best mogelijke zorg aan hem geef! Het is mijn eerste eigen valkje dus ik vind het denk ik net zo spannend als Willem!

de_vogelkamer

het is normaal dat als je trosgierst hebt hangen je valkparkietje dat eerst op eet voordat hij om gaat kijken naar zijn zaadmengsel  ;) trosgierst vinden ze namelijk heerlijk!

water drinken zal hij vast wel doen, maar zoals je zelf al aangeeft drinken vogels niet veel. als je twijfelt kun je haar voor het waterbakje zetten en even je vinger erin dopen. als hij echt dorst heeft zal hij dan wel meteen gaan drinken.
wat voor soort voer en waterbak heb je?

valkparkieten zitten graag op hoge plekken, dus het is ook heel normaal dat hij steeds naar boven klimt. daar voelt hij zich het meest veilig  :)

maak je maar geen zorgen hoor, je doet het super. en als je iets niet weet, vraag je het gewoon  ;D



carco

Als je hem niet ziet eten en hij zit alleen op de hoogste stok, hang daar dan een voerbak bij.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!