20 april 2024, 02:45:56

Mutatie

Gestart door Msieben, 13 mei 2014, 16:23:58

« vorige - volgende »

Msieben

Hallo,
Ik heb een wildkleur man, met wat voor pop kan je mooi mutaties krijgen anders de wildkleur?
Mvg martijn

mariejj

Heeft je man helemaal geen splits?

Dan kan je alleen met een gezoomde (dominant pastel) pop  er  gezoomde jongen uit krijgen.

Voor jongen met andere mutaties zoals:
opaline, cinnamon, geelwang en lutino,  daar moet de man split voor zijn of de mutatie zelf hebben.

bont, witmasker, bronze en pale-fallow, daarvoor moeten beide ouders split voor zijn of de mutatie zelf hebben.

En bleekmasker is een apart gevalletje maar daarvoor moet een van de ouders bleekmasker zijn of split ervoor,  en de ander moet witmasker zijn of split ervoor OF zelf ook bleekmasker of een split bleekmasker zijn.

gezoomd vererft dominant waardoor 50% van de jongen ook gezoomd zal zijn,  en heb je een gezoomd df  dan zal 100% van de jongen ook gezoomd zijn.


Msieben

Hoe kan ik weten als mijne vogel een split is?

de_vogelkamer

heeft hij toevallig een geel/wit vlekje in zijn nek? Vaak zijn ze dan split bont. Verder kun je er eigenlijk alleen achter komen door ermee te gaan kweken  ;)
Als hij split is voor opaline, lutino, cinnamon of geelwang, dan kun je sowieso popjes krijgen die opaline, lutino, cinnamon of geelwang zijn, ongeacht welke mutatie je er tegenover zet.
Als hij split is voor bont of witmasker dan kun je alleen bonte of witmasker jongen krijgen als je pop bont witmasker is, of split ervoor is.

Ik zou er een Bonte Witmasker pop tegenover zetten. dan kun je er achter komen of hij split opaline, lutino, cinnamon, geelwang, bont en witmasker is :)

Groetjes Neline

Msieben

Kijk bedankt!
en hoe oud mag ze zijn mijne mannetjes is nu ongeveer 1 jaar
Ik hoef niet meteen dit jaar of volgend jaar een nestje

de_vogelkamer

Voor je mannetje zal het niet uit maken hoe oud ze is, maar als ik jou was zou ik dan gewoon een jong popje nemen. Dan kun je die ook nog tam maken ;) ze is dan volgend jaar broedrijp.

Msieben

Oke weet jij nog iemand rond om zwolle?

de_vogelkamer

nee helaas.. daar kan ik je niet mee helpen. Misschien staat er bij het kopje "kwekers" op deze site een kweker bij jou in de buurt