28 maart 2024, 14:08:06

De Vogelkamer

Gestart door de_vogelkamer, 9 mei 2014, 12:55:25

« vorige - volgende »

de_vogelkamer

9 mei 2014, 12:55:25 Last Edit: 15 oktober 2014, 14:15:13 by de_vogelkamer
Even voorstellen...

Ik ben Neline en al een paar jaar hobbykweker van valkparkieten :) Een aantal jaar geleden had ik hier ook een boekje onder de naam "Kattukse Valkjes". Nu begint het toch weer te kriebelen om weer een boekje bij te houden.

Waarom "De Vogelkamer"? Nou, in juni krijg ik de sleutel van mn huis waar ik in september met mijn vriend in ga wonen. En in dat huis, je raad het al, wordt één kamer de vogelkamer! :D Hierin ga ik ruime volieres maken en ga ik verder met het kweken van mn valkparkieten. Ook wil ik op den duur een aantal andere kromsnavels gaan houden en kweken, maar dat is nog toekomstmuziek ;)


Dit zijn de koppels die ik nu heb:


Whiskey en Wodka



Whiskey is het oudste valkparkietje en wordt dit jaar 8. Hij vormt een koppel met Wodka. Samen hebben ze de afgelopen 3 jaar elk jaar een aantal nestjes gehad.

Dit zijn de jongen die ze kunnen krijgen:

Whiskey (vader): Lutino split Witmasker Opaline
Wodka (moeder): Cinnamon Opaline split Witmasker Bont

Nageslacht man:
12,5% Witmasker split Bont {X2: Cinnamon} {X2: Opaline} {X1: Lutino}
12,5% Bont Witmasker split {X2: Cinnamon} {X2: Opaline} {X1: Lutino}
12,5% Opaline split Witmasker Bont {X2: Cinnamon} {X1: Lutino}
12,5% Wildkleur split Witmasker Bont {X2: Cinnamon} {X2: Opaline} {X1: Lutino}
12,5% Opaline split Witmasker {X2: Cinnamon} {X1: Lutino}
12,5% Wildkleur split Witmasker {X2: Cinnamon} {X2: Opaline} {X1: Lutino}
12,5% Opaline split {X2: Cinnamon} {X1: Lutino}
12,5% Wildkleur split {X2: Cinnamon} {X2: Opaline} {X1: Lutino}

Nageslacht pop:
12,5% Witmasker Opaline Lutino (albino) split Bont
12,5% Witmasker Lutino (albino) split Bont
12,5% Opaline Lutino split Witmasker Bont
12,5% Lutino split Witmasker Bont
12,5% Opaline Lutino split Witmasker
12,5% Lutino split Witmasker
12,5% Opaline Lutino
12,5% Lutino



Frodo en Baileys



Ook Frodo en Baileys hebben al 3 jaar nestjes gehad.
Dit zijn de jongen die frodo en baileys kunnen krijgen:

Frodo (vader): Bont Opaline Cinnamon split Witmasker
Baileys (moeder): Cinnamon Opaline Witmasker split Bont

Nageslacht man:
25% Witmasker Bont Cinnamon Opaline
25% Bont Cinnamon Opaline split Witmasker
25% Witmasker Cinnamon Opaline split Bont
25% Cinnamon Opaline split Witmasker Bont

Nageslacht pop:
25% Witmasker Bont Cinnamon Opaline
25% Bont Cinnamon Opaline split Witmasker
25% Witmasker Cinnamon Opaline split Bont
25% Cinnamon Opaline split Witmasker Bont



Hero en Beauty



De jongen zijn altijd prachtig van dit koppel. Ze zijn fors en zitten dik in hun veren.

Dit zijn de jongen die ze kunnen krijgen:

Moeder: Bont(getekend) Witmasker Cinnamon Opaline
Vader: Wildkleur split voor Bont(zwaar bont) Witmasker {X1: Cinnamon} {X2: Lutino}

man afkomst:
13% Cinnamon split voor bont witmasker {X2: opaline}
13% Wildkleur split voor bont witmasker {X1: lutino} {X2: cinnamon opaline}
13% Witmasker cinnamon split voor bont {X2: opaline}
13% Witmasker split voor bont {X1: lutino} {X2: cinnamon opaline}
13% Bont cinnamon split voor witmasker {X2: opaline}
13% bont split voor witmasker {X1: lutino} {X2: cinnamon opaline}
13% Bont witmasker cinnamon split voor {X2: opaline}
13% Bont witmasker split voor {X1: lutino} {X2: cinnamon opaline}

pop afkomst:
13% cinnamon split voor bont witmasker
13% lutino split voor bont witmasker
13% witmasker cinnamon split voor bont
13% witmasker lutino split voor bont
13% bont cinnamon split voor witmasker
13% bont lutino split voor witmasker
13% bont witmasker cinnamon
13% bont witmasker lutino


De bonte jongen van dit koppel zijn vrijwel altijd getekend of zelfs zeer zwaar bont.


de_vogelkamer

Op het moment hebben alle 3 de koppels een nestje. Hero en Beauty hebben 4 jongen, allemaal geel dons met zwarte ogen, wat betekend dat dit wildkleuren, cinnamon of bonte jongen zijn. kan niet wachten tot de eerste pennetjes komen! :D er ligt nog één eitje die vandaag of morgen uit kan komen.




Whiskey en wodka hebben nu één jong, een lutino popje wat ook nog opaline kan zijn. en verder liggen er nog 4 eitjes.

Frodo en Baileys hebben wel 7 eitjes gelegd!! zoveel heb ik nog niet meegemaakt. 4 zijn er al uitgekomen, 3 geel dons en 1 wit donsje. De gele donsjes worden cinnamon opaline of bont cinnamon opaline. Het witte donsje wordt witmasker cinnamon opaline of bont witmasker cinnamon opaline.





Dit jaar wordt een druk jaar voor mij ivm nieuw huis en trouwen :D dus dit jaar laat ik ze maar één ronde doen.

Groetjes Neline


carco

Hoi Neline

Wat leuk dat je een dagboek begonnen bent!
Ik zag al dat je bijna overal reacties op geeft: eindelijk eens iemand die het forum een nieuw leven inblaast, super!

En prachtige valkjes en even zulke mooie foto's ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




de_vogelkamer

Hey Caroline,

Bedankt!  :) Baileys komt trouwens bij jou vandaan. Het was een jong van Hagrid en Hedwig. Ik heb haar toen bij een vrouw vandaan die een aantal van haar valkparkieten weg moest doen.
Plukte Hagrid en Hedwig hun jongen ook? Ik ben benieuwd of plukgedrag erfelijk is.


carco

Dat is ook toevallig!

Zat al naar de koppies te kijken, maar dacht ik heb nooit een valkje aan jou verkocht.
Ben net natuurlijk gelijk aan het spitten geweest, denk dat ik wel weet wie het is. Alleen zijn heeft ooit tegen mij gezegd dat het een man was?
Ik stuur je even een pm ;)

Helaas plukte papa Hagrid ook heel erg. Hij is 2 jaar geleden overleden. Zijn vader plukte ook.Lijkt dus zeker een erfelijke kwestie te zijn.

Ik haalde de jongen ook altijd al met 3 weken uit het blok, er was dan geen veer meer op het lijf  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




de_vogelkamer

Citaat van: carco op 10 mei 2014, 10:27:42
Dat is ook toevallig!

Zat al naar de koppies te kijken, maar dacht ik heb nooit een valkje aan jou verkocht.
Ben net natuurlijk gelijk aan het spitten geweest, denk dat ik wel weet wie het is. Alleen zijn heeft ooit tegen mij gezegd dat het een man was?
Ik stuur je even een pm ;)

Helaas plukte papa Hagrid ook heel erg. Hij is 2 jaar geleden overleden. Zijn vader plukte ook.Lijkt dus zeker een erfelijke kwestie te zijn.

Ik haalde de jongen ook altijd al met 3 weken uit het blok, er was dan geen veer meer op het lijf  :-\

Groetjes: Caroline.


Ja balen he.. als ze zo plukken   :-\ erg jammer als ze verder wel goed voor hun jongen zorgen

de_vogelkamer

13 mei 2014, 11:05:15 #6 Last Edit: 14 mei 2014, 09:23:46 by de_vogelkamer
Weer even een update over de pluizenbolletjes in de nestblokken! :D

Er zijn weer een aantal jongen bijgekomen.
Frodo en Baileys hebben nu 5 jongen: 1 witmasker cinnamon opaline (kans bont), en 4 cinnamon opaline (kans bont). er is nog niks te zien van de kuifjes, dus nog even wachten of er bont bij zit. Ik hoop het wel, bontjes vind ikzelf altijd wel erg leuk, dan is het steeds een verassing hoe hij eruit gaat zien :)




Whiskey en Wodka hebben nu 4 ukkies. Ze hebben 2 lutino (kans opaline) popjes, 1 witmasker (kans bont) mannetje en 2 wildkleur (kans opaline) mannetjes. ik hoop dat het laatste eitje een albino popje is, want eigenlijk hoopte ik een albino'tje van hen te houden. even afwachten.. ;)


Foto is van gister, hier waren ze nog met zn 3en ;)


Hero en Beauty hebben geen eitjes meer liggen. Ze hebben 5 stuks pluis. alhoewel, de oudste begint al stekelig te worden :P


Hoopje dons :P


Het oudste jong :) wildkleur of cinnamon

Verder gaat alles zn gangetje! De ouders doen het super. Echt genieten weer  :-*

Groetjes Neline

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




de_vogelkamer

foto-update van de ukkies!  :D












hoopje wildkleuren of cinnamonnetjes. Heb altijd zo'n zwak voor die grijze bekkies  :-* :-* :-*



:-* :-* zo'n heeeerlijk droppie!!!  :-* :-* zucht... ben verliefd  ::)


carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Essie

Hallo Neline,

Wat leuk om te zien! En je kunt bijna stellen dat de ukkies zo lelijk zijn dat ze mooi worden, in een lieve leuke manier bedoelt ;-) wij zijn hier druk bezig met het tam maken van speedy, onze laatste aanwinst, maar handen in zijn kooi vindt hij helaas nog steeds niks :-( gaat dit ooit goed komen...
Maar goed, terug on topic... Leuke foto's

de_vogelkamer

Citaat van: Essie op 21 mei 2014, 21:38:45
Hallo Neline,

Wat leuk om te zien! En je kunt bijna stellen dat de ukkies zo lelijk zijn dat ze mooi worden, in een lieve leuke manier bedoelt ;-) wij zijn hier druk bezig met het tam maken van speedy, onze laatste aanwinst, maar handen in zijn kooi vindt hij helaas nog steeds niks :-( gaat dit ooit goed komen...
Maar goed, terug on topic... Leuke foto's

de_vogelkamer

;D ;D ;D  Fototijd!!!!  ;D ;D ;D



cinnamonnetjes  :-*


oeps....  :-X ;D


lutino poppies  :-*




cinnamon opaline's + bont cinnamon opaline's  :-*


bont mannetje, bont witmasker cinnamon opaline en opaline  :-*




witmasker mannetje en cinnamon witmasker (bont???)  :-*






Is deze cinnamon witmasker ook bont (heel weinig bont) of komt het split bont een beetje teveel naar voren?








Bij dit koppel hebben ze meestal heel veel bont, dus lijkt me sterk dat deze dan zo weinig bont heeft. toch heeft hij wel een paar witte slagpennen..  ::) wat denken jullie?

mariejj

bont  ;)
meerdere slagpennen wit/geel is zeker bont

carco

Ik ga met Mariejj mee: bont ;)

Haha , kon je de cinnamon nog opvangen :P


Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!