heb 2 jonge valkparkietje niet goed in de veren

Gestart door bejaoui, 2 mei 2014, 22:12:11

« vorige - volgende »

bejaoui

hallo ik heb 2 jonge valkjes van 4 weken oud normaal gesproken horen ze nu al helemaal in de veer te zitten maar de vleugelveren zijn er wel maar het lichaam blijft achter is dit normaal? of wat moet ik doen om ze in de veer te krijgen ze zitten bij vader en moeder in de volière

Rianne

Ik denk dat ze door (een van) de ouders geplukt worden. Zolang het niet bloed of ze blauwe plekken krijgen, zou ik het zo laten. Het groeit uiteindelijk wel weer aan.

bejaoui

bedankt voor de reactie ik had ook al z`n vermoeden tot ik het met eigen ogen zag ik heb ze nu in huis onder rode lamp hopen dat het snel weer aangroeit trouwens het vrouwtje plukt ook in de nek van het mannetje die is helemaal kaal in de nek

Rianne

Ik had ze zelf laten zitten. Want ik neem aan dat je ze met de hand gaat voeren?

bejaoui

ja ik voer ze nu met de hand gaat prima ze zitten nu 2 dagen bij me in huis en er komen nu al nieuwe veren op mooi om te zien. ik wou niet dat als ik ze liet zitten ze blijvende schade hadden en misschien helemaal geen veer meer terug kregen als hun vader in zijn nek, volgende week zijn ze 5 weken dus zullen zo langzamerhand ook wel wat zelfstandiger worden