19 april 2024, 15:16:36

stokken, touwen

Gestart door denisevde, 24 april 2014, 17:42:07

« vorige - volgende »

denisevde

Ha allen,

Als eerst zal ik mezelf even voorstellen gezien ik nieuw ben op het forum :), al enige tijd een meelezer maar sinds kort toch lid.

Ik ben Denise, 23 jaar en al 5 jaar gelukkig met mijn valkparkietje Toontje! Nu, wilde ik graag zelf wat speeltjes voor haar maken en zag een leuke afbeelding op internet.



Ik vroeg mezelf af, wat voor iets er om de pvc buizen zit, of wat voor alternatieven er zijn om eromheen te doen. En waar deze verkrijgbaar zijn?

Groetjes,



Sanna

11 mei 2014, 13:25:50 #1 Last Edit: 11 mei 2014, 13:29:07 by Sanna
Hoi Denise,

Het lijkt mij gewoon kinderspeelgoed, een soort bouw systeem. Ik zou het met hout proberen na te maken. Je kunt in de bouwmarkt van die grenen stokken van zo'n meter of 3 lang kopen, sisal touw en van die vrolijk gekleurde kleuter-veilige kralen erbij en dan kun je leuke speeltuinen maken hoor. Tijd en fantasie zijn je enige beperkingen. Hier vind je ook nog leuke ideeën.

http://www.parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php

Groetjes, Sanna

valkparkiet.net

Denise,

3M vetrap is het soort tape wat je hier om de PVC buisjes ziet. Dit formaat PVC buisjes kun je in NL/B niet in wit vinden, wel in grijs. Bijvoorbeeld de firma Wildkamp verkoopt dit. Daar kun je ook de hoekjes, einddopjes etc. vinden.

De 3M vetrap kun je wel vinden in winkels die paardenspullen verkopen: het is het windsel wat paarden vaak om de onderbenen dragen. Is in vele kleuren verkrijgbaar.

groetjes,

Herman