Tamme valkjes in kooi met kanaries

Gestart door claudia61, 11 februari 2014, 17:31:00

« vorige - volgende »

claudia61

Hoi,
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een koppel kanaries bij twee tamme valkparkieten (2 mannen). Ik overweeg om de kamervoliere Abram van Strong aan te schaffen (iemand ervaring met deze kooi?). Ik heb al twee valkjes in een papegaaienkooi en nu is een paar weken geleden een mannelijke kanarie komen aanvliegen. Die zit nu alleen in een aparte kooi, maar dat vind ik een beetje sneu. Ik wil er dus 1 of 2 popjes voor hem bijkopen en ze allemaal bij elkaar in een nieuwe, grote kamervoliere zetten. De valkjes komen er regelmatig uit en ik ben een beetje bang dat de kanaries ontsnappen bij het eruit en erin laten van de valkparkieten, of zal dat wel meevallen? Iemand ervaring hiermee?

Groetjes,
Claudia

claudia61

Jammer dat niemand hier ervaring mee heeft. Ik heb inmiddels de kooi Abram ontvangen (mégagroot  ;D), en de kanaries en valkjes er op hetzelfde moment ingezet om te voorkomen dat er territoriumgedrag zou plaatsvinden. Ik had verwacht dat er zenuwachtig heen en weer gevlogen zou worden, maar iedereen leek zich al heel snel thuis te voelen! De kooi is groot genoeg dat de kanaries zich uit de voeten kunnen maken mochten de valkparkieten vervelend doen, maar ik heb nog geen agressie bij ze gezien. Ze hebben wel al een aantal weken samen in de huiskamer gestaan (in veschillende kooien) en de valkparkietenzaten dan ook regelmatig bij de kanaries naar binnen te gluren, dus helemaal vreemd waren ze nietvoor elkaar. Leuk hoor, om ze zo naast elkaar op de stokjes te zien zitten  ;D ;D

Groetjes,
Claudia