18 april 2024, 09:30:11

Verhuizen

Gestart door Miilouh, 18 april 2014, 12:09:44

« vorige - volgende »

Miilouh

Hoi,
Mijn valkparkiet heeft zijn hele leven (al zo'n 8 jaar) bij mijn ouderlijke huis gewoont. Binnenkort ga ik echter op kamers in Nijmegen, en mijn ouders willen graag dat ik mijn valkparkiet meeneem. Dit vind ik een goed plan, maar ik vraag me af of valkparkieten goed kunnen tegen veranderingen in omgeving (huis, bewoners etc)... Op dit moment leeft hij dus in huis met 4 mensen, onder wie mijn zusje op wie hij helemaal dol is, maar binnenkort leeft hij dan dus alleen met mij. Zou dat een probleem kunnen vormen? En kunnen ze vaak tegen dergelijke veranderingen? Het kan namelijk zijn dat ik wel vaker ga verhuizen...
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes Milou

de_vogelkamer

Daar kan hij wel tegen hoor ;) Mijn ervaring is dat ze snel wennen aan een nieuwe omgeving. Wel zou het fijn zijn als hij er een soortgenootje bij zou kunnen krijgen. Ik neem aan dat jij niet de hele dag thuis bent en aangezien er dan niemand anders is, kan hij wel erg gaan vereenzamen.

Groetjes Neline

valkparkiet.net

In aanvulling van / in tegenstelling tot het advies van Neline: als het erg stil is: radio (zacht) aan. Pas op met het advies van een tweede vogel: klikt dat wel, wordt dat geen herrie (voor de andere bewoners), wat als je man/pop treft (eitjes komen er dan zeker ook al heb je geen nestkast!)?? Verder neemt de tamheid van één tamme valk altijd af bij het plaatsen van een tweede. Als dat géén probleem is (en de rest ook niet) dan is het prima!

Een valkje zoekt altijd een kolonie om in te leven: zijn er geen andere valkjes dan ben jij het als verzorgster. De discussie omtrent tamheid (meer of minder) start natuurlijk met "hoe tam is de valk nu?". Wat sommigen tam noemen is voor andere een beetje tam.

carco

Citaat van: valkparkiet.net op 18 april 2014, 21:59:19
Verder neemt de tamheid van één tamme valk altijd af bij het plaatsen van een tweede. Als dat géén probleem is (en de rest ook niet) dan is het prima!




Absoluut niet waar!!
Kom maar eens een kijkje bij mij in de volière nemen. Meerdere valkjes blijven net zo tam als 1 vogel!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




smiley

hoi hoi

Hier ook hoor ik heb er 13 en ze zijn allemaal tam ,het is voor een valkje altijd leuker om gezelschap te hebben !!
En 2 is net zoveel werk als 1 ..

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht