2 tamme valkparkieten (+ 1 grasparkiet)

Gestart door danielle, 13 april 2014, 23:01:56

« vorige - volgende »

danielle

13 april 2014, 23:01:56 Last Edit: 14 april 2014, 14:40:36 by danielle
Oh wat vind ik het moeilijk om dit bericht te plaatsen. Mijn valkparkieten en grasparkiet zijn lang mijn passie geweest, alleen is deze passie wat uitgedoofd nadat we een dochter hebben gekregen. Hierdoor heb ik geen tijd en ruimte meer voor deze passie en krijgen mijn vogels veel te weinig aandacht.

Ik zoek daarom een huisje voor hen waar ze deze aandacht krijgen of ruimte om te vliegen.

- Spikey: wildkleur man, geboren op 14-februari 2008. Karakter: trots, laat veel macho gedrag zien, fluit graag melodietjes (niet herkenbare liedjes) wel fiet fieuw en hij maakt nies geluiden. Hij is gek op aandacht, zit graag bij je, maar vliegt ook heel graag. Het is een vogel die dagelijks uit zijn kooi moet. Hij heeft ook een vrouwelijk gezelschap nodig. Zijn eerste vrouwtje is overleden. Nu is hij een 'koppel' met zijn dochter. Alleen maakt het hem niet heel veel uit welk vrouwtje er is. Hij heeft niet zo'n band met mijn andere valkparkiet wat hij voorheen had met z'n vrouwtje en andere dochter. Ik denk dat hij ook een valkparkiet is voor in een voiliere, want hij barst van de energie. Al heeft hij nooit buiten gestaan, dus zou hier wel aan moeten wennen. Hij stapt op commando op je vinger.

- Fientje, latino popje (2009) (met wat gele gloed). Rustig/ kroel valkje. Ze is heel tam en is een echt mensen vakje. Ze heeft nooit zoveel met mijn andere vogels gehad. Het liefst kroelt ze veel en zit ze graag bij je. Ze is hierdoor wel wat gevoelig voor 'verveling' . Ze is een keer begonnen met onder haar vleugels te plukken en dit is een tik gebleven van haar. Heb er heel wat vogelarts bezoeken aan gewaagd en therapieën, maar het is te hardnekkig. Je ziet het niet vanaf de buitenkant, het zit echt onder haar vleugels. Ze is verder heel rustig en fluit weinig. (vogel op mijn handtekening).

- Grasparkiet Sjimmie (groen/blauw met wit). Niet tam, kan wel via stok uit de kooi en in de kooi gezet worden. Fluit heel vrolijk :-). Was eerst een heel bang vogeltje die zijn kooi niet uit durfde, maar is in alle jaren heel erg opgebloeid. (komt uit dierenasiel).

al mijn vogels krijgen harrisson pellets te eten, maar lusten ook zaadjes.

Foto's kan ik op verzoek opsturen.

kooi heb ik, maar in eerste instantie wil ik die apart van vogels verkopen. Dit omdat ik de kooi heb laten maken voor 350 euro en ik deze niet voor niets weg wil doen. En de vogels gaat mij erom dat ze een fijn en goed huisje krijgen en niet om er veel geld voor te krijgen.  Maar ook van de vogelkooi kan ik een foto opsturen.

groeten, Danielle

danielle

Onder mijn handtekening staat een link naar een dagboek over mijn vogels. Hier staan ook nog mooie foto's in van hen en kun je nog het een en ander over hun lezen als je geïnteresseerd bent.

groeten Danielle

danielle

Het zou natuurlijk fijn zijn als ze alle 3 naar 1 huisje kunnen. Maar ze kunnen ook apart weg. Wat ik dan wel belangrijk vind is dat Spikey als eerste weg gaat, gezien hij niet alleen kan zijn en echt gezelschap nodig heeft van andere vakje(s).
Fientje kan makkelijk alleen zijn, maar in een groep vindt ze het ook prima, als er maar menselijk aandacht is.
Sjimmie kan ik misschien makkelijker herplaatsen bij een grasparkieten forum.

Ik hoop dat iemand nog belangstelling voor ze heeft!

CvK

Hoi Daniëlle,

Ik ben wel geïnteresseerd in Fientje. Zelf heb ik een mannetje en een valkje die ik heb gekocht onder het mom popje. Alleen nu lijkt het er tijdens de rui steeds meer op dat het een mannetje is en krijgen ze onderling steeds meer ruzie en wordt het ''popje'' erg luidruchtig. Hier lijdt mijn ontzettend lieve knuffel mannetje onder. Ik ben dus opzoek naar een lief popje voor hem en ga ik het andere valkje proberen te herplaatsen. Wat wellicht wel wat lastig is is dat ik niet over een auto beschik en in Utrecht woon. Ik hoor graag van je!

Groetjes Caroline

danielle

Hoi Caroline,
Dank je wel voor je reactie en interesse. Wat ik echter belangrijk vind dat als ik ze apart weg doe, dat Spikey eerst een plekje heeft gevonden. Ik kan hem niet alleen houden, daar zou hij ongelukkig van worden. Ik onthoud je berichtje en mocht het toch nodig zijn, laat ik het je weten.

Groeten Danielle

danielle

Alweer ruim een maand geleden....
Hebben ze een plekje gevonden met z'n allen bij elkaar in een grote volière in Arnhem. Super fijn dat ik via dit forum een fijn plekje heb gevonden voor hen.

Hier mag een slotje op.

groetjes Danielle