7 mei 2025, 21:27:52

Eerst tam en nu niet meer?!

Gestart door Rixs, 22 juni 2014, 18:03:04

« vorige - volgende »

Rixs

Hallo,

Ik heb mijn valkje nu bijna een jaar en het ging helemaal goed met haar en ze was al redelijk snel tam omdat ze al met de hand opgevoed werd.
Nu sinds een paar weken/maanden gaat het mis, ze wil niet meer in haar kooi met de hand en ze bijt vreselijk hard tot bloeden aan toe als je een poging waagt om haar terug in haar kooi te krijgen.
Nu wachten we altijd tot het donker is zodat ze niks meer ziet en dan kan je haar makkelijk in haar kooi krijgen.
Mijn vraag is nu, waardoor kan zoiets komen en hoe is het op te lossen? Alvast bedankt.

Dobby01

Misschien kun je haar op een losse zitstok laten opstappen en haar dan via de stok terug in de kooi zetten. Evt eerst met trosgierst belonen als ze op de stok gaat zitten en daarna in de kooi zetten.

Chaka

Citaat van: Dobby01 op  9 juli 2014, 21:34:56
Misschien kun je haar op een losse zitstok laten opstappen en haar dan via de stok terug in de kooi zetten. Evt eerst met trosgierst belonen als ze op de stok gaat zitten en daarna in de kooi zetten.

Dat vind ik een goed idee.
Maar hoe komt het dat je valkje plots niet meer tam is? Is er iets gebeurd?

Whitney

misschien moet je het gewoon weer opnieuw doen? Het bijten negeren en gewoon je hand (horizontaal) tegen de borst houden totdat ze opstapt? Wat heb je met je valkje gedaan voordat ze deze gedrag vertoonde?
Ik ben niet heel actief op het forum, het kan daarom zo zijn dat je na een lange tijd pas een privébericht van me terug krijgt.

mijn excuses