29 maart 2024, 14:44:47

Gillen..aan 1 stuk...Wat te doen?

Gestart door Starlet_Sabje, 24 februari 2004, 23:05:39

« vorige - volgende »

Starlet_Sabje

Hey Kijk eens aan dus! Nog een puberend Valkie!
Saffie kent ook een boel deuntjes inderdaad! Ik heb hem het "bouwvakkers die fluiten naar mooie dames-deuntje" geleerd, het deuntje van "tuut er de tuut tu tuut ....AANVALLEN" (Behalve het aanvallen gedeelte kan die dan niet..)
Maar meestal begint hij mooi en eindigt het in gillen...tsja... soms zijn er betere dagen waarop hij rustig is en leuk fluit af en toe.. maar er zijn zat dagen dat we dr knettergek van worden.. hopen dat het maar overgaat. Heb nu echt genoeg dingetjes gekocht in ieder geval! haha!

k_van_wilgenburg

Hallo
Smurf heeft vandaag ook flink zijn best gedaan met krijsen.
Tot dat ze er vanmiddag uit zijn geweest.
Toen vielen ze in slaap boven op hun kooi.
En sindsdien is zelfs Smurf rustig en is hij lekker met zijn toilet rolletje aan het spelen.
Groetjes karin

Kelly Stark

Piep iedereen,

Nope, speeltjes laten hangen geen optie. Hij heeft vroeger bij mijn vader lang een belletje gehad. Maar dat is toen afgepakt omdat hij er ook mee ruzie maakte. Maar toen Treesje hier is komen wonen, heb ik hem dat teruggegeven. Omdat hij er ook zo mee kon knuffelen. Maar ja, hij is er echt bang van. Als ik iets in de kooi hang, dan durft hij niet meer bewegen.

Zo heb ik een tijd lang geprobeerd om hem eivoer te geven. Dat had hij nog nooit gezien. Wel wat ik er ook mee deed, apart geven, door zijn eten, nat of droog, hij durfde niet meer eten... Raar he.

Groetjes Kelly
Kelly

k_van_wilgenburg

Hallo
Ik heb ook geprobeerd om bijv. eten voor het ruien te geven.
Maar dat raakte ze hier niet aan.
Wat een boer niet kent eet hij niet.
Bij mij werden ze ook wat onrustig door het ruien.
Op dit moment zijn ze bijna uit de rui en worden ze wat rustiger.
Groetjes karin.

Suzanne

Hoi,

Mijn valkje Plukkie zat ook constant te gillen. Ik kan daar dus ook niet tegen. Het is zo erg dat ik mijn trommelvliezen voel trillen en ik word er agressief van. Ik heb dat altijd met harde geluiden. Daarom is ze naar buiten verplaatst, en nu gaat het goed, samen met nog 9 valkjes in de voliere. En ze is nog steeds super tam.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

k_van_wilgenburg

Hoi suzanne
ik werd er in het begin ook gek van.
Maar ik heb geleerd om er mee om te gaan.
En als het te gek word dan doe ik er even een doek overheen.
Dan zijn ze weer rustig.
Mijn vriend kan daar wat minder goed tegen.

Groetjes karin.

Kelly Stark

:( Soms werkt die doek bij ons zelfs niet meer... Maar ja, 't is blijkbaar wel zo dat mannen er minder goed tegen kunnen dan vrouwen. :D Tja daarom moeten wij bevallen en de minder leuke periodes van de maand meemaken he, mannen zijn daar te zwak voor  ;D Sorry mannen, grapje he  ;)
groetjes Kelly
Kelly

Suzanne

Bij mij werkte die doek dus ook niet meer. En ze begon al zodra ze de auto hoorde. En dan hoorde ik haar dus helemaal buiten. Sterker nog, als ik een straat verder was hoorde ik haar nog gillen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik op het punt heb gestaan haar weg te doen (zelfs toen ik Loki al had), naar het papegaaienpark in Veldhoven. Maar mijn man vond dat ik dat niet kon maken. Als je aan een dier begint moet je er goed voor zorgen tot aan zijn/haar dood vind hij. En natuurlijk heeft hij daar gelijk in, alleen ik zag het helemaal niet meer zitten. Werd gewoon een obsessie van mij. Ik moest op een gegeven moment ook niks meer van haar hebben. De ommekeer kwam eigenlijk doordat ik merkte dat Loki een mannetje was en mijn fluitjes begon na te doen. En dat vond ik zo leuk dat ik weer steeds meer aandacht aan ze schonk (ze stonden toen in een kamervoliere met dakje buiten). Daarna is het idee van de voliere gekomen, en dat gaat heel goed. Moet wel zeggen dat ik me schaam voor die periode, maar kon er gewoon niks aan doen, werd er echt knetter gek van.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Starlet_Sabje

Nou Suzan, je hoeft je nergens voor te schamen hoor.. ik denk dat je niet de enige bent geweest met zulke gedachten. Gelukkig denk ik er wel net zo over als je man. Ooit zal het wel beter gaan.. en ondertussen compenseert Saffie wel de bijzonder leuke momenten met de soms toch errug vervelende momenten!  ;D Dus tsja..maar helaas is er dus eigenlijk niet echt een oplossing tegen het mega-gegil van sommige vleugelvriendjes.. Op dit moment hangt ook de deken weer over saf heen (al heb ik niet het idee dat ie het erg vind..helemaal verliefd op die deken..) ::) maar hij is stil.. zolang als het duurt. En als ie zo lief blijft mag ie straks weer effe vliegen.. ook stukje compenseren dan maar he?

Suzanne

Ja idd. Je doet er denk ik wel verstandig aan te wachten totdat ie stil is, anders is het van: hey, als ik gil mag ik er uit  :-/

Als het straks weer wat warmer is, dan zal ik Plukkie wel weer eens naar binnen nemen om haar lekker te laten rondvliegen en bij me te laten zitten. En als ik het zat ben (of zij  :D) dan kan ik haar weer in de voliere terug doen. Dat gaat natuurlijk niet op als ze mama is geworden, maar dat zie ik helaas niet zo gauw gebeuren bij haar, aangezien ze geen enkele belangstelling heeft voor de mannetjes  :-/

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

k_van_wilgenburg

Hallo
Als ze hier een keer tekeer gaan als een luchtalarm en het gaat te lang door dan helpt de doek nog wel.
Maar ik probeer hem er zo min mogelijk om te doen omdat ik het eigenlijk niet zo een diervriendelijke manier vind.
En als hij eraf gaat zijn het net 2 kinderen.
Ze gaan zich gigantisch uitsloven.
Erg lachtwekkend. :D
Groetjes karin.

sharin

hoi ik heb sinds een week of 7 ook een valkje (bogie) was toen 5 maanden een mannetje en die kon ook zo ontzettend gillen, ik heb toen een logeetje in huis gehad en die had haar valkje ook meegenomen te logeren bogie was toen gelijk een stuk rustiger af en toe nog wel beetje gillen maar niet meer aan een stuk door tot het logeetje naar huis ging en het gegil begon weer vrolijk. ik heb nu vorige week een jonge valk erbij gekocht van 9 weken heb ze naast elkaar in een kooi zitten en ook nu is het gillen een stuk minder en ik denk dat als ze met de tijd bij elkaar zitten in de kooi dat het dan helemaal afgelopen is want hij gilt nu alleen nog als (tweety) aan de andere kant van de kooi zit te eten en hij haar/hem niet meer goed kan zien. Ik wil tweety eerst tam hebben voor ik ze bij elkaar plaats omdat bogie niet zo een liefie is. maar hoop dat ook dat opgelost word als tweety erbij komt. dus bij mij heeft het wel geholpen een tweede valkje erbij.
sterkte ermee

groetjes sharin

k_van_wilgenburg

Hoi sharin
Ik had eerst Goofy die was toen ong. 4 maanden toen Smurf er bij kwam.
Voor die tijd zat hij ook alleen en krijste hij ook veel.
Mijn vriend en ik vonden het zielig dat hij in zijn eentje zat als wij moesten werken.
Wij hebben toen besloten om er nog 1 bij te kopen.
Smurf werd meteen bij hem in de kooi gezet.
Ze hebben elkaar eerst een poosje zitten aankijken en daarna gingen ze langzaam naar elkaar toe.
Dat ging meteen goed.
En nu is goofy een stuk rustiger en Smurf gaat soms te keer als een luchtalarm.
Ik ben wel helemaal gek op ze en ik zou ze nu niet meer kunnen missen ondanks het gekrijs af en toe.

Groetjes Karin

Starlet_Sabje

Hallo iedereen!

Ik moet zeggen.. het gaat nu beter met Saffie..hij fluit nu meer mooiere liedjes en uhmm...dat komt eigenlijk door mijn vriend..die een laserstraaltje heeft, en elke keer als Saffie begon te gillen, dat laserstraaltje ergens op projecteerde en zo werd hij stil. Tja...das natuurlijk ook een manier. Scheelt wel, want voor de rest is Saffie nergens bang voor ofzo..hij is een echt brutaaltje!! Maar het gaat nu prima. Goed.. er blijven momenten dat we effe de handen weer ten ore steken..maar goed...misschien een tip???  8) ::)

Raikiri

Hoi,

Chrissy schreeuwt telkens als wij thuis komen en nu moet hij zowat de hele dag in zijn kooitje blijven :'( Mijn moeder zegt dat hij telkens "plakt" . Hartstikke irritant en als ie niet gauw stopt met schreeuwen moet hij de plee(wc) in. Vind ik niet leuk maar moet van mijn vader... ik mag blijkbaar ook geen 2e valkje. Met zijn verjaardag krijgt hij nog een spiegel, maar helpt dat? :-/ Ik zoek nu telkens een manier om hem stil te krijgen maar dan gaat hij toch door tot ie in de plee zit. Ik moet misschien ook maar eens zo'n lasertje gaan gebruiken. Maar ik heb niet zo een sterke..

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~