29 maart 2024, 06:53:03

Gillen..aan 1 stuk...Wat te doen?

Gestart door Starlet_Sabje, 24 februari 2004, 23:05:39

« vorige - volgende »

Starlet_Sabje

Ik heb gezocht naar een gelijksoortig onderwerp, maar ik kon niets vinden wat op mijn situatie lijkt. Saffie kan als mijn vriend en ik thuis zijn, zo ontzettend hard schreeuwen..aanhoudend.. ook al ziet hij ons, ook al doen we er een deken overheen (als hij de deken ziet gaat het kuifje naar beneden en fluit hij zelfs naar de deken, alsof hij het leuk vind?) Hij komt er vaak genoeg uit.. en we hebben alles geprobeerd. negeren, meer aandacht...ik weet het niet meer!! Goed het is bekend dat ze herrie maken.. maar aan 1 stuk door schreeuwen? De hele avond? Als hij dus weer begint, wordt hij op de gang gezet..ja zielig maar ja..wie heeft een oplossing???? HELP!

Speedy

Hoi Starlet,

Ja ik weet, dit zal bij veel liefhebers niet leuk klinken uit mijn mond, maar ik zou deze valk bij iemand in een buitenvoliere plaatsen.
Ikzelf heb ook een valkparkiet weg moeten doen, omdat hij al vanaf 5 uur 's morgens begon met heel hard fluiten.
Hij hield er niet mee op, nu zit ie bij iemand in een buitenvoliere en het gaat heel goed.
Mijn man kan er niet goed tegen, hij heeft schijnbaar een scherper gehoor dan ik heb, want bij hem trillen echt zijn hersens ervan, zoals sommige valkparkieten kunnen fluiten.
Ik denk dat jou valkparkiet het ook niet zal afleren.
Wacht nog even de menigen af van de anderen.

Groetjes,
   Trudie

mastolk

25 februari 2004, 00:13:11 #2 Last Edit: 25 februari 2004, 00:14:34 by mastolk
HOiIk heb ook 5 valkjes, en als Taco begint te schreeuwen gaat de rest meedoen. Dan zeg ik heel zachtjes ssssttt, ik wil even rust...en wat schets mijn verbazing!? Vaak zijn ze dan ook -een tijdje- rustig. Ik weet dat dit geen blijvende oplossing is...maar wie weet helpt het bij jou valkje en gaat het op den duur over!?!?!?!!!?? Ik hoop het voor je. in ider geval succes ermee!!

GRoetjes Margriehta

Paul

Hoi,

Ik heb hier 19 valkjes en natuurlijk hebben die wel eens een uurtje dat ze fluiten daar zijn het vogels voor maar eigenlijk zijn ze over het algemeen echt heel rustig.
Zelf in de ochtend heb ik er nog nooit last van gehad :-)
Meestal zijn ze juist stil als je een donkere doek over de kooi legt.
Misschien kan je proberen je valkje met een extra speeltje of zoiets af te leiden zodat ie wat anders doet dan schreeuwen.

Groetjes, Paul

beatrice

Hallo,

Mijn valkje Cesar kan ook behoorlijk gillen, hij doet dat tot ik hem uit zijn kooi genomen heb en dan gaat het naar fluiten.
Misschien zou je hem ook uit de kooi kunnen halen en hem op je schouder zetten. Cesar fluit dan wel op mijn schouder, ik zeg hem dan hou mooi hij kan zingen en dan wordt hij heel kalm en aait mijn wang met zijn kopje.
Veel succes ermee
béatrice

Raikiri

Hey.

Mijn valkje Chrissy kan ook goed luchtalarm doen, hij doet dat telkens als wij weg gaan. mijn vader kan er niet tegen en zet hem ook zo nu en dan op de gang :-[ :'( :'( >:( :(
en ik mag van mijn vader geen ander valkje.

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

ziralioness

Mijn valkjes zijn vaak ook stil ''op commando!'' :D

Ja, echt... als 1 van de valkjes veel herrie maakt zeg ik diens naam en ''even stil'' erachteraan. Het helpt in 99% van de gevallen.

Als ze allemaal lopen te lawaaien zeg ik dit ook zonder naam. Dit duurt langer voor ze stil zijn maar het helpt.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Raikiri

Hoi hoi.

Stil op commando?! ::)
uhmmm geen idee maar ik moet het ook maar even proberen dat stil op commando. thanks!

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Kelly Stark

Hoi hoi,

Treesje mijn 10 jaar oude valkparkiet doet vaak ook niets anders dan aan één stuk door gillen. Het hele verhaal van Treesje is hier ergens op de site terug te vinden. Ik zal seffens de link erop zetten. Hij komt van bij mijn papa en die 'mishandelde' hem emotioneel.

Speeltjes kopen voor hem lukt niet want dat kent hij niet en is bijgevolg bang voor vanalles. Hij heeft een spiegeltje en als je dat wegneemt, dan helpen oordopjes zelfs niet meer. We hebben nu een maatje voor hem gekocht, eentje van 3 maanden Luca. Luca is heel tam en lief voor hem. Maar Treesje niet voor Luca. Als ze ooit samen komen te zitten moet Treesje zijn spiegeltje weg, anders is het niet te doen voor Luca. Maar voor ons gehoor is het ook niet fijn dat Treesje zijn spiegel niet heeft. Ik zit meestal met mijn handen in mijn haar.

Treesje heeft, voor Luca er was, heel vaak in de slaapkamer gestaan met de rolgordijnen naar beneden zodat het goed donker was. En dan zweeg hij en dan deed ik een lichtje aan. En daarna mocht hij weer terug mee naar de woonkamer. Maar soms begon hij 5 minuten daarna weer. Soms dachten wij dat hij het fijn vond om onder de doek te zitten of alleen in het donker te staan. Want hij snapt de straf echt niet.

Hem in een volière doen is ook niet haalbaar. Hij is echt bang van andere vogels, zelf voor kleine Luca... Dus nu blijven wij hopen dat Luca en Treesje ooit samenkunnen en dat Luca Treesje zijn gekrijs niet overneemt...

Groetjes Kelly die compleet begrijpt wat jij bedoelt. :-/
Kelly

Paul

Hoi Kelly,

Ik denk dat je valkjes nog wel aan elkaar kunnen wennen met een beetje geluk.
Ik heb ook een valkje wat 10 jaar alleen heeft gezeten en ik heb er ni een hoop bij maar mijn eerste wil absoluut niet bij de andere valkjes in de buurt zijn.
Dat is helaas ook niet veranderd maar hij is er niet bang meer van zoals in het begin.
Dus ze wennen op een gegeven moment wel aan elkaar maar of ze ook bij elkaar willen is afwachten.

Groetjes, Paul

Kelly Stark

Dag Paul,
Bedankt voor het hart onder de riem  :) Soms is het hier echt een zottekot  :-/ Met al die kooien hier... Maar we blijven hopen, ook al is het soms moeilijk. Merci he  ;)
Groetjes Kelly
Kelly

Starlet_Sabje

Hallo iedereen!

Boel reacties! Bedankt allemaal!! Ik zou Saffie niet terug willen doen naar waar ze vandaan komt.. ik denk ook dat als ik dr in de voliere (waar ze dus wel vandaan komt!!!) terug zou doen..ze het toch niet naar dr zin zou hebben.. ze wil zo graag bij ons zijn, lekker op de bank zitten..zou ze ons dan niet missen in de voliere? Maar ja.. dan nog.. hou toch van die schreeuwerd! Tis het grappigste vogeltje wat ik heb gezien.. :P...
OP commando is me ook nog niet direct gelukt, al neem ik petje af voor de mensen waarbij het wel of tijdelijk werkt! haha! Knap hoor!
Ik heb nu vanmiddag een takje gekocht (officieel om te knagen voor knaagdieren > de hamster en het konijn hier genieten er ook van) maar Saffie vind het ook erg interessant nu.. ook heb ik wat knijpertjes gekocht waar eten in de hangen is..(liggen binnen 2 seconden op de grond..)> maar weer een bezigheidje..tsja.. ook een broedmandje voor kanaries ofzo heb ik eringehangen met daarin een harde kerstbal (geen glazen ofzo.. onbreekbaar) weer iets om op de grond te donderen.. zo blijft ie wel beetje bij beetje bezig,.. maar ik vind het moeilijk om speelgoed te vinden voor valkparkieten. Het meeste is met spiegeltjes.. wat ik er liever niet inhang..weet niet hoe hij zal reageren..vermijd ik dus! Heb een schommeltje.. maar daar zit ie pas in de avond op..een lange trap..een gek dingetje met drie belletjes eraan..en dat was het..
Maar hij is echt verliefd op de deken geworden die ik er normaliter overheen doe, een met de meest felle kleuren. Zodra hij die deken al ziet begint hij met wijde vleugeltjes heen en weer te trippelen met kuif omlaag en echte fluittoontjes uit te slaan..(hij spoort soms dus echt niet haha!!!)
Maar Kelly...jij hebt het dus ook errug zwaar!! Vervelend zeg! We blijven proberen nietwaar?!? En idd.. misschien komt het wel goed met je tweede valkie erbij!? (Ik mag er geen tweede meer bijnemen van mijn vriend, die veel te bang is dat er dan nog meer herrie zal komen!  :o :D)
Maar goed..blijft het proberen! (speeltjes afwisselen dan maar ofzo..)?

Kelly Stark

Hoi hoi,

Fijn dat je vanalles gekocht hebt voor Saffie. Wij hebben voor Treesje niets, buiten zijn spiegel die hij al 10 jaar heeft. Van andere speeltjes is hij bang.

Voor Luca hebben wij zo'n kleurige blokken met een belletje aan. Ik heb zelf ook iets gemaakt om aan te prullen voor hem. En hij heeft een ring die buiten de kooi hangt. Ook zo'n trap met koorden aan maar daar moeten we nog iets voor vinden.
Ik wil met de tijd ook een speeltak maken, maar we moeten nog een plek vinden. Ik heb hier ook nog twee fretten rondlopen zie je. En alles moet frettenproof zijn op de grond, anders kieperen ze de boel om.

Ik duim voor jou dat hij een beetje rustiger wordt. Ik moet wel zeggen, Treesje krijst sinds de komst van Luca steeds minder. Maar leuk vinden doet hij hem nog niet echt. Misschien dat een tweede vogel bij jullie wel een oplossing is. Hoe oud is Saffie juist of heb ik dat gemist?
Groetjes Kelly
Kelly

Starlet_Sabje

Hai Kelly,

Saffie is... even denken...pakweg 7 maanden oud. Of jong.. hoe je het wil bekijken!  ;)... Ik zat ook te denken.. misschien heeft dat geschreeuw en verliefd zijn op alles met een fel kleurtje wel met haar gepuber te maken ofzo?? Hopen dat hij na die tijd dan wat rustiger zal zijn inderdaad! Helaas is een tweede vogeltje echt geen optie! Dan heb ik hier in huis al feest!  :o
Maar Treesje is al wel wat ouder he..wat gebeurd er als je wat speeltjes in haar kooitje hangt om te gewennen? En die er gewoon een tijdje in laat hangen? Is dat geen optie? Op een moment zal ze toch rustiger worden en nieuwsgierig denk ik? (Aard van het beestje nietwaar?)
Sab&Saf


 

k_van_wilgenburg

Hallo allemaal
Ik heb net je verhaal gelezen over Saffie.
Mij komt het bekend voor.
Ik heb hier 2 valkjes waarvan Smurf nu ook 7 maanden is.
Hij fluit en krijst ook een groot gedeelte van de dag.
Vooral mijn vriend kan daar niet zo goed tegen.
Terwijl ze niets te kort komen hier.
Ze gaan er vaak genoeg uit.
Ik heb nu geleerd om het te accepteren dat hij lawaai maakt.
En zolang wij rustig blijven en het negeren word hij ook steeds rustiger.
We hebben hem geleerd een melodietje te fluiten.
Als wij het fluiten fluit hij het ook.
Klinkt erg leuk. :D
Groetjes karin,goofy en smurf